Ik ben bezig om mijn dak te verwijderen, maar ik krijg de twee voorste bouten niet los, ondanks dagen weken in de IMAL. Iemand een oplossing?
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Kun je de bouten niet overtrekken en nadien vervangen ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Mr. Smith schreef:Kun je de bouten niet overtrekken en nadien vervangen ?
Wat bedoel je met overtrekken?
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Met overtrekken bedoel ik overdraaien ? Stuk..
Gaat da niet ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Mr. Smith schreef:Met overtrekken bedoel ik overdraaien ? Stuk..
Gaat da niet ?
RVS sierlijst zit in de weg! Het zijn de bouten die van onder in de voorportieropeningen zitten en waarmee ook de voorste lijsten mee vast zitten.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Oo die.. er zitten er ook drie in de goor boven je ruit (binnen) toch?
Slijp ze voorzichtig met een dremel kapot en kijk met het dak eraf hoe je verder gaat. pas wel op met hitte want je dak is van plastic( toch?)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Oo die.. er zitten er ook drie in de goor boven je ruit (binnen) toch?
Slijp ze voorzichtig met een dremel kapot en kijk met het dak eraf hoe je verder gaat. pas wel op met hitte want je dak is van plastic( toch?)
Ik heb een polyester dak ja.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Normaal is heetstoken de manier maar in dit geval zou de bevestiging uit je dak smelten…. Als je een aluminium dak zou hebben ( soms geleverd) zou het nog kunnen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Normaal is heetstoken de manier maar in dit geval zou de bevestiging uit je dak smelten…. Als je een aluminium dak zou hebben ( soms geleverd) zou het nog kunnen.
Ben bang dat ik ze uit moet gaan boren, er is geen ruimte om zonder het rvs te beschadigen de kop er af te slijpen.
GRG
PS Hoe zit het dakprofiel eigenlijk gelast? Met puntlassen?
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het dak zit gepuntlast en gesoldeerd dacht ik…
Heb je al geprobeerd om de bouten een flinke tik te verkopen en daarna proberen ze VASTER te draaien? Kleinstukje en daarna lossen?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Het dak zit gepuntlast en gesoldeerd dacht ik…
Heb je al geprobeerd om de bouten een flinke tik te verkopen en daarna proberen ze VASTER te draaien? Kleinstukje en daarna lossen?
De kop is inmiddels vermoerd.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Kop van de bouten wegboren is hier de beste oplossing .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Rataplan schreef:Je kunt ook nog proberen met een beiteltje de bout los te tikken .
(das iniedergeval mijn laatste redmiddel als heet stoken niet kan)
Dus in de goeie richting proberen los te slaan.
Of met een moordenaar (weet niet het juiste nederlands voor dit stuk gereedschap)
Is geen ruimte voor, de rvs sierlijst zit in de weg.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
DS23man;
De RVS-sierlijst kan zonder pardon opgeofferd worden.
Dit is het enige deel aan de auto dat NIET roest. Is dus in voldoende mate tegen weinig geld te verkrijgen.
Elke weg leidt weer naar een andere weg
DS19MA
DS21 Pallas IEH
Peugeot 404
DS4
gehad: DS21M Pallas, Xantia 21TD Break, C5,BX’en, GSA, CX, 204’en, 304’en
Cees78 schreef:DS23man;
De RVS-sierlijst kan zonder pardon opgeofferd worden.
Dit is het enige deel aan de auto dat NIET roest. Is dus in voldoende mate tegen weinig geld te verkrijgen.
Zonde, ik ga eerst boren.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Rataplan schreef:Je kunt ook nog proberen met een beiteltje de bout los te tikken .
(das iniedergeval mijn laatste redmiddel als heet stoken niet kan)
Dus in de goeie richting proberen los te slaan.
Of met een moordenaar (weet niet het juiste nederlands voor dit stuk gereedschap)
Bedoel je misschien een slagschroevendraaier?
Je geeft met een hamer een flinke klap op de achterkant van de schroevendraaier. De schroevendraaier draait daardoor iets linksom en door de klap gaat de spanning heel even van het schroefdraad af.
Ik heb zo’n ding eens gebruikt bij metrische schroeven op mijn motorfiets. Het werkte uitstekend. Maar of zo’n ding ook werkt bij plaatschroeven…
Succes, Rob
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03