Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Wat een schitterende besteleend. Prachtig. Had jij meteen de juiste zuigerveren? Ik kreeg telkens de 1.78 ipv 1.48. Zelfs setjes met 1,78 op de verpakking met 1.48’ers erin. Heb je de bussen nog gehoond? Ik heb ze alleen maar met schuurpapier kruislings geschuurd.
Veel rijplezier!
Hee Frits, das toevallig! Ook een week in Frankrijk liggen klussen aan je duck!?
Heb nog steeds geen tijd gehad om die van mij naar de RDW te rijden… Aan de andere kant worden de geluiden om m nog een tijdje te houden en zelf te gebruiken wel steeds hardnekkiger en daar hoef ik bijna niks voor te doen
Zie je snel! gaan we ff met schapenvet smeren!
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
f.rockefeller schreef:@ citroen AZU; Vandaag het nieuwe kenteken binnen,89-yb-05. Morgen de platen erop het chassis vol met wax spul spuiten en dan kan hij de straat op, ook nog deze week nieuwe zuigerveren gemonteerd en de kleppen wat ingeslepen, kijken of ie dan wat feller rijdt en wat minder rookt.
Bedankt voor het kenteken!
Dit is je topic op het besteleend forum.
http://www.citroenazu.nl/index.php?topic=930.0
Als je een account wil hebben om in je topic te kunnen reageren moet je even je emailadres pbjen…dan maak ik een account voor je aan.
@ GeraldDSuper, ik sleutelde zo ongeveer in het Eendeei magazijn, dus makkelijk te controleren, maar meteen de goeie van Perfect circle en inderdaad ook alleen de zuigers wat opgeschuurd van binnen.Maar toch nog wat geklepper in het blok, denk toch dat het de stoterbussen zijn die wat zijn ingeslagen.
@ Serge, heb een dealer voor rhinocorusolie? gevonden dus haal zsm een pot voor de potten, bel je wel even dit weekend.
@CitroenAZU, bedankt je krijgt een pb.
Gert-Jan Brink schreef:leuk man ,ik hou toch altijd een zwak voor besteleenden. En leuk om fotos van het Ei te zien. Kom dr helaas slechts af en toe nog wel eens. Maar das meer omdat het 1800 km van hier is… Ben na 25 jaar nog wel steeds lid (nr 13)en het Ei voorziet mij nog regelmatig van onderdelen.
Zwak voor besteleenden hier ook nog altijd…...heb er nog “slechts” vijf, van de 12 die ik ooit had.Zwak voor het Ei natuurlijk nog altijd. Woon nu weer in Rotterdam, maar de meeste 2CV’s wonen in mijn Franse bolwerk, plek zat daar…..ben vele jaren geen lid meer van het Ei, maar zal het binnenkort weer worden omdat ik hier in good old Rotterdam slechts een drive-in woning heb met een kleine garage. Ga het Ei weer nodig hebben na 19 jaar…....lassen, slijpen na hakken en breken kan hier in de garage niet, te klein en te gehorig
Groeten,
Tom Schulte.
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
leuk om jou hier weer tegen te komen Tom. Das een tijd geleden.
Ik woon tegenwoordig in Alesund Noorwegen en hou me hier met eendjes bezig. Ik ga nog wel naar de wereldmeetings maar sinds 2005 met de HY.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Het motortje bleef erg tikken en weinig power, dus tijdelijk een leen- blokje erin gezet en t originele blok opengemaakt, bleek het nokkenastandwiel volledig los van zijn wederhelft, weg(vermalen?) veertjes en paspennen, dus los meerammelend tandwieldeel, veel schade aan het alluminium huis en t krukastandwiel, dus einde blok. Een ander ak2 blok op de kop getikt wat er vanbinnen wel aardig uitziet en alles maar ombouwen.Leuk klusje.
Ach het houdt je van ‘t straat zeggen ze hier.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
En toch blijven lopen…
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Een mooie bouwpakketje voor in de kerstvakantie dus. Wat is er zo specifiek aan een AK-blokje?
Succes met de klus.
Als ik het goed heb is het een blokje dat het vermogen wat hoger uit de toeren haalt, minder fel trekt maar een iets hogere top heeft, enkeltraps carburateur en dik vliegwiel, maar goed dat kun je natuurlijk omzetten. Misschien heeft t met de nokkenaslichting te maken, maar het is misschien iets voor de ware techneuten om op te reageren.
Vandaag bij en met mede forumgebruiker Dirk D zijn leenblokje er weer uit gehaald en er het “nieuwe” nagekeken AK2 blokje in gezet.Morgen nog even de kleppen, ontsteking en handrem nastellen en maar weer het zaakje inrijden, (zo blijf je wel bezig!)Het loopt nu aanzienlijk beter, dus hopenlijk een goed blokje…
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Mooi werk!
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 24-10-2011
- 2CV AK350
- Dyane Acadiane
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Leuk, kwam em net tegen op het Haringvliet…