Start-stop-systeem defect
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 636

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 08 november 2012 09:55 PM

Gistermiddag op uit het werk op weg naar huis kreeg ik bij het stoppen voor het verkeerslicht, op het moment dat normaal gesproken de motor afslaat, de melding “Storing aan de motor, bezoek zsm uw garage” o.i.d. en de oranje lamp “Storing” en de “ECO-lamp” bleef branden. De motor bleef gewoon lopen. Bij het volgende verkeerslicht veranderde dit bij het stoppen in “ernstige storing, accu wordt niet meer geladen, breng uw voertuig tot stilstand” de rode lamp “STOP” bleef branden. Verder bleef alles gewoon werken dus, eigenwijs als ik ben, toch gewoon verder de snelweg op gereden, wel op de rechterbaan gebleven zodat ik makkelijk kon uitwijken naar de vluchtstrook. Intussen de dealer gebeld, het was tegen zessen, maar die zou even wachten en alvast een vervangende auto klaarzetten. very good
Vanmiddag werd ik gebeld dat na veel zoeken en overleg met de importeur men tot de conclusie was gekomen dat de dynamo, het hart van het start-stop-systeem, vervangen gaat worden. Dure grap: 1.000 euro kost dat ding. Shocked  Bovendien is de dealer bijna een hele dag bezig met uit- en inbouwen. Gelukkig nog garantie! Surprisedops:  Op dit moment heb ik er 48.000 km op zitten trouwens.
Al met al ben ik best een dure klant denk ik want de e-Myway is ook al een keer vervangen. Verder geen klachten overigens cheese

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  

Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 528

Gepost: 08 november 2012 10:35 PM
  [ # 1 ]
jhvink schreef:

Al met al ben ik best een dure klant denk ik want de e-Myway is ook al een keer vervangen.

Je voelt je toch niet bezwaard hoop ik. Moeten ze maar een goed product leveren, dan kost het niks en hoef jij ook niet al die tijd te spenderen die je er steeds mee kwijt bent Smile

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook