80 van de 282
« Eerste  < Vorige 78 79 80 81 82 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 09 november 2012 10:04 AM
  [ # 1186 ]

Klein beetje aandacht in de krant:

http://www.noordhollandsdagblad.nl/stadstreek/alkmaar/article18889323.ece/VVDers-woest-Nivelleren-moet-van-tafel?lref=vpwl

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 09 november 2012 10:46 AM
  [ # 1187 ]

Alternatieve technologische ontwikkelingen, zoals start-stop systemen en licht-hybride motoren, bieden niet de gewenste oplossing en de afzet waarop producenten hun hoop hadden gevestigd.

Aldus een artikel in blik op nieuws.

Zoals ik het artikel lees, staat hier geschreven dat de zogenaamde milieu ontlastende technologien niet voor het milieu bedacht zijn, maar om de afzet markt te verruimen… Nu hoort hier voor mij nog een gedachte bij… maar die lees ik hopelijk straks wel wanneer deze door een ander is gebracht

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
Gepost: 09 november 2012 10:53 AM
  [ # 1188 ]

Ze zullen best voor het milieu bedacht zijn, maar iedereen weet dat het gewoon tientallen jaren op de plank is blijven liggen tot de diverse overheden besloten om een en ander fiscaal aantrekkelijker te maken. Plots had iedere autofabrikant in een mum van tijd allerlei ecofuncties in zijn modellen paraat. Kijk eens naar Belgie, daar zijn de ecopremies al voor een groot stuk afgebouwd en de autobranche geeft nu al aan dat kopers niet langer voor de ecomodellen kiezen, maar juist weer voor de krachtpatsers gaan.

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 09 november 2012 10:54 AM
  [ # 1189 ]

Maar dat is toch niet zo gek? Overheden kunnen maatregelen verzinnen om fabrikanten te dwingen verbruik en uitstoot terug te dringen (euro 4/5/6/9658) en ze kunnen fabrikanten stimuleren verbruik en uitstoot terug te dringen (fiscale maatregelen voor gebruikers van zuipschuiten, om het maar even zo te stellen). Als jouw producten niet meer verkocht worden omdat er een zwaardere belasting op geheven wordt kan je twee dingen doen: stug volhouden en niets verkopen of je producten aanpassen. De fabrikant doet het niet voor het milieu, nee.

Grt Martijn

Edit:Graddus was me voor.

Profiel  
 
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 09 november 2012 10:59 AM
  [ # 1190 ]

En dat is behoorlijk logisch!

Belgie verdient minder aan de auto als het aantal cc laag is. een diesel koop je hier niet graag met een motor groter dan 2000cc. natuurlijk rekenen ze hier de rest van de wegentax uit aan de hand van de fiscale pk’s maar motorinhoud maakt de belastings prijs. En vanuit de ideologie dat de vervuiler betaald is het eigenlijk niet eens een heel gek belastingssysteem.

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 09 november 2012 11:53 AM
  [ # 1191 ]

Daarom zou het zo mooi en zo makkelijk zijn als de MRB gewoon helemaal afgeschaft word.
En desnoods in de benzine prijs erbij.
Rij je veel dan betaal je veel. Heb je grote brandstof slurpende wagen betaal je ook veel.

Eerlijker kan volgens mij niet.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Gepost: 09 november 2012 11:56 AM
  [ # 1192 ]

Benzineprijs naar drie euro, probleem opgelost? Nog meer van die doordachte plannen?

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 09 november 2012 12:00 PM
  [ # 1193 ]

Even voorrekenen…

12000km/jaar = 1000 liter benzine. Even voor het gemak aannemen dat we gemiddels €1000 wegenbelasting betalen, dan komt er dus een euro op een liter benzine. Goed plan?

Edit: wat Graddus zegt, drie euto per liter, dus

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 09 november 2012 12:17 PM
  [ # 1194 ]

In iedergeval een eerlijker plan dan wat nu voorgesteld wordt. Je hebt dan een keuze. Ga ik veel rijden, koop ik een dure auto.
Zit je even krap dan rij je niet onnodig.
Om nu volgens de voorgestelde plannen 2664 euro per jaar voor mijn auto te gaan betalen ook als ik hem niet gebruik is totaal onzinnig.

En het hoeft natuurlijk niet gelijk naar 3 euro te gaan.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 november 2012 12:36 PM
  [ # 1195 ]

Maar dat doen ze wel. Er onstaat in de grensstreek dan een mega probleem, want van Oudeschans tot Vaals en van Cadzand tot Vaals gaat er geen hond meer in NL tanken, ook al woont ie 50 km van de grens. Verder zal een een levendige zwarthandel in branstof gaan ontstaan… Ergo: onzinnig en krankzinnig plan.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 09 november 2012 12:52 PM
  [ # 1196 ]

Lataen we als “volk” eerst nou eens de beleidsmannen terug fluiten op beslissingen genomen met onjuiste data(niet voolledig of niet relevant aan een oplossing)....
Zou dat niet de eerste logische stap moeten zijn voordat we de regel in gaan filosoferen.

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 09 november 2012 01:15 PM
  [ # 1197 ]
waterman schreef:

Verder zal een een levendige zwarthandel in branstof gaan ontstaan…

Vroeger zag jij dat niet als probleem, maar als kans!  Laughing

Grt M

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 09 november 2012 04:36 PM
  [ # 1198 ]

http://mb-ponton.nl/


Wink kun je achter je raam plakken

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Gepost: 09 november 2012 06:40 PM
  [ # 1199 ]
alsjemenou76 schreef:

Lataen we als “volk” eerst nou eens de beleidsmannen terug fluiten op beslissingen genomen met onjuiste data(niet voolledig of niet relevant aan een oplossing)....
Zou dat niet de eerste logische stap moeten zijn voordat we de regel in gaan filosoferen.


Is er al iets beslist dan? Ik zie alleen een regeerakkoord met het voornemen de vrijstelling voor oldtimers in te trekken. Volgens de geldende democratische principes begint dus nu het eindeloze getouwtrek om de uitvoering van dit en al die andere voornemens. In plaats van dom te lullen denk ik dat het ondersteunen van de belangenverenigingen die zich voor de liefhebbers van ons rollende culturele erfgoed inzetten (en waar waarschijnlijk maar een heel klein percentage van de hardroepers lid van is), een veel beter plan is dan met een poster achter dat toch al veel te kleine ruitje van je oldtimer te gaan rondstaan (want rijden doen we er immers zelden mee begrijp ik).

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 09 november 2012 07:14 PM
  [ # 1200 ]

Op a4formaat past ie prima achter de zijruit van jouw cx. Smile

Overigens zag ik vandaag dat de knac petitie nog open staat t/m 13 nov.
Dus als je je poot er nog niet onder gezet hebt kan het alsnog op http://www.knac.nl/petitie

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
 
80 van de 282
« Eerste  < Vorige 78 79 80 81 82 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook