Roep eens wat? Het zijn wel de enige chic-stijl-emblemen die ik heb
Maar goed, achterop een Chic hebben ze meer nut dan in mijn onderdelenrommeltje….
Heb je nog meer foto’s Daan?
‘t blijft een treurig gezicht, en ook een treurig idee, maar gedemonteerd worden en hergebruikt in vele BXen is beter dan wegroesten op een sloop..
Mij zal je overigens niet horen zeggen dat deze BX niet goed onderhouden was. Onder de motorkap zag het er allemaal prima uit, afgezien van dat de octopus met tuinslang was gefixt
De motor van binnen (nokkenas etc.) zag er bijzonder goed uit, en weinig sporen van slijtage. en dat na 380.000.. petje af.
Ik heb delen van de hydrauliek meegenomen, waarschijnlijk zijn die beter dan de dingen die ik nu in de Chic heb zitten. alleen helaas vergeten de remservo mee te nemen
deur63 schreef:Heb je nog meer foto’s Daan?
‘t blijft een treurig gezicht, en ook een treurig idee, maar gedemonteerd worden en hergebruikt in vele BXen is beter dan wegroesten op een sloop..
Mij zal je overigens niet horen zeggen dat deze BX niet goed onderhouden was. Onder de motorkap zag het er allemaal prima uit, afgezien van dat de octopus met tuinslang was gefixt
De motor van binnen (nokkenas etc.) zag er bijzonder goed uit, en weinig sporen van slijtage. en dat na 380.000.. petje af.Ik heb delen van de hydrauliek meegenomen, waarschijnlijk zijn die beter dan de dingen die ik nu in de Chic heb zitten. alleen helaas vergeten de remservo mee te nemen
Een remservo met 380.000 km achter de rug is toch ook niet zo’n heel erg geweldig uitgangspunt hoor. De hoogteregelaars deden het ook al niet zo erg fijn meer, ook al was de LHM inderdaad nog wel mooi donkergroen. Kan gewoon ouderdom/slijtage zijn dus. Geen schande met dit kmtrage.
Aan een aantal “noodoplossingen” zagen we dat er besloten was niets meer in de auto te investeren. Ook geen wonder, als je inderdaad doorrijdt totdat de koppakking er definitief mee stopt.
Gezien de staat van de koets (vooral op onzichtbare plaatsen!) was het maar beter ook om niet door te gaan met deze auto. Bijv. onder de achterbank was het vochtig, en dat bleek te komen door een zeer groot roestgat in de bodem, onder de achterbankleuning. Da’s geen kwestie van onderhoud maar gewoon pech.
Ich bin ein Breaker
De reden dat ik mijn motorkap door die van de sloop-chic heb vervangen is op deze links wel redelijk waar te nemen dacht ik zo: roestige kap en deze detail
Ich bin ein Breaker
lijkt op de kap die op mijn diesel break lag…....
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
deur63 schreef:Lijkt me balen als je de kap iets te hard opentrekt, dan trek je er gewoon een stuk vanaf
zo een vaart loopt het niet, zeker als je weet hoe de kap van mijn C15 eruit zag
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:deur63 schreef:Lijkt me balen als je de kap iets te hard opentrekt, dan trek je er gewoon een stuk vanaf
zo een vaart loopt het niet, zeker als je weet hoe de kap van mijn C15 eruit zag
ja dat valt nog best mee, ik had ook 1 en al roest aan de c155 maar dat hield nog best hoor
EvelienBX schreef:paso schreef:deur63 schreef:Lijkt me balen als je de kap iets te hard opentrekt, dan trek je er gewoon een stuk vanaf
zo een vaart loopt het niet, zeker als je weet hoe de kap van mijn C15 eruit zag
ja dat valt nog best mee, ik had ook 1 en al roest aan de c155 maar dat hield nog best hoor
Nou, ik heb ‘m zelf van de parkeerplaats naar huis getild en dat viel ‘m erg zwaar. De bovenplaat lag dus echt bijna los op het onderframe, zo rot was ie op alle naden. En geen kit die het geheel meer bij elkaar hield!
Ik heb bovendien door dit wrakke ding wellicht de primeur: een BX met verroeste voorbumper
Ich bin ein Breaker