



























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Het ruisfilter is eenzijdig,kan niet aanzuigen,is een soort van demping.( naam zegt het al).
Aanzuigen doet hij bij het uitlaat spruitstuk ( warme lucht)
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ik heb over dat filter zitten denken, zou dat ook niet eensoort demping voor de lmm geven?
Dat geleuid interresseert me niet zoveel, maar als de motor er mooirer van loopt dan wil ik wel zon ding.
Verder had ik vandaag de scheiding van koest en chassis willen voltrekken, maar het is niet gelukt.
Wel balen want het is toch een beetje een mijlpaal in zon project, en ik moet eerst weer varen dus kan pas over een week verder.
Ik moet alleen de voorbumper er nog af, motorblok ondersteunen en de chassis-koets bouten los.
Toch best wel een behoorlijke klus hoor, ik heb er ondertussen ca 40 uur inzitten.
En dan moet ik nog beginnen!
Ik vind het super leuk werk, maar als je dit toch moet laten doen is de lol er snel af lijkt me.
Een proffesional zal het waarschijnlijk sneller doen, maar dan nog.
Tot zover gaat alles redelijk volgens plan, koets valt eigenlijk wel mee, chassis is vrij slecht maar niet onherstelbaar, interieur is super, motor heb ik toch wel een beetje twijfels bij (vooral na het Zien van die witte drab in het thermostaat huis.
O ja, de hydraulische koppeling lekt lhm en het stuurhuis ook
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik denk niet dat scheiding koets/ subframe sneller gaat ,want het is geen dagelijkse kost.
En je moet bedenken,je hebt al veel meer dingen gedaan die niet noodzakelijk zijn voor de scheiding.
En over dat filter,ik heb een 2400 en zit ie ook in.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
operatie geslaagd.
alleen een draad van de benzine pomp vergeten, maar gelukkig op tijd gezien
wat een slap ding zeg dat chassis.
ik ga eerst proberen hem met spanbanden in model te houden, anders zal er een frame overheen moeten.
als ik hem nu ga verrollen zonder steunen onder de motor weet ik zeker dat hij krom wordt.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Je kunt hem rustig verrollen.
Met een beetje beleid ,gaat dat prima.
Wordt hij echt niet krom van.
Daarna effe voor met achter verbinden en aan iedere kant een scoor naar de langs ligger.
Kijk anders effe biij mijn topic
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
En natuurlijk vraagt dit om meer foto’s
Succes
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
http://www.restagraf.com/index.php?id=20 in België verkrijgbaar bij auto 5 en sommige DHZ zaken, Nederland geen idee.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zou toch vooral eerst een kruis in de koets lassen, want die is krom voor je “recht” kunt zeggen…. En dat is geen grap!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een CX buigt al als je hem op een 2 kolomsbrug hangt in 1 geheel




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Maar dan zit de motor er nog in.
Als je de kale koets op de krik punten pakt ,dan gebeurt er niks.
En zo te zien zitten de sjorbanden daar kort in de buurt.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
De banden zitten inderdaad om de kriksteunen heen.
Ik heb hem nu over de hele lengte onder de dorpels en kriksteunen en voorschermen ondervuld.
Het chassis heb ik versterkt door een driehoek met banden te maken, dat scheelt een stuk en voelt nu stevig aan.
Nu eerst een verrijdbaar frame maken voor de koets.
En dan het chassis kaal maken.
Ik twijfel nog of ik hem laat stralen of met de borstel op de flex.
Het nadeel van stralen lijkt mij dat er grit in het chassis komt wat weer vocht vasthoudt.
De bovenkant van het chassis is gaaf, dus valt mee.
Ik zal morgen wat fotos maken.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goede morgen.
Met stralen is het inderdaad een nadeel,als de boel vettig is van binnen.
Vooral daar de draagarmen zitten aan de voorkant,moet je zorgen dat alle vet weg is.
Maar je moet je bedenken ,je kunt straks overal goed bij,dus je kunt het goed schoonmaken.
En dan laten stralen en meteen in de poxyprimer.
En als je hem daarna in de ML/ textiel of weet ik het wat zet,gebeurt er weinig meer.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Erik, met betrekking tot het chassis, hier even en tipje dat ik alsjemenou76 laatst al eens gaf , die en dergelijke operatie uitvoert: ‘Spalken van het chassis’
Dit als leidraad, hoe men het in de fabriek moest doen.
Wellicht heb je daar wat aan.
Verder staat deze procedure uitgebreid beschreven in de officiële werkplaatshandboeken, maar ja… nu ligt de koets er inmiddels al af.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
paso schreef:http://www.restagraf.com/index.php?id=20 in België verkrijgbaar bij auto 5 en sommige DHZ zaken, Nederland geen idee.
Even een beetje off topic: iemand een idee waar je een ruime keuze in bevestigingsmateriaal - dus bouten, moeren maar ook clips - hebt, voor particulieren?
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
shit de auto heeft een keer voorschade gehad.
de balk achter de bumper is gekreukeld.
het was me nog niet eerder opgevallen, maar het moet toch maar weer heel.
dus : wie heeft er een smalspoorsloper waar die balk goed van is?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v