



























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goede avond.
Deze schade kun je nog wel richten.
Eerst zorgen dat de koets stabiel staat.
Daarne terug trekken ,moet te doen zijn.
Succes
VgF.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Nelis infra heeft er nog 1 hij had rechts schade dus die balk kun je nog gebruiken.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
nog wat plaatjes.
accubak rot, maar was bekend.
recht glimt mooi na het stof te hebben weggeveegd.
en een indruk van hoe ik het chassis verstevigd heb
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mooi om te zien wanneer alles van elkaar af is.
Tenminste dat vind ik.
Ik zou zogafscheiding je er mee aan het werk gaat wel effe een paar buizen tussen zetten,en dan ook scoren naar de langsliggers.
Als je dit doet kun je doen eilanden wat je wild.
Stom eigenlijk dat jij ook de radiateur aan de koets hebt laten hangen.
Met naar boven takelen had je hem rustig kunnen laten staan( ik had het zelfde).
Was misschien nog wel makkelijker geweest ook.
Succes VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




































Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
erikkuiper schreef:
en een indruk van hoe ik het chassis verstevigd heb
Erik, misschien zie ik iets over het hoofd, maar het ontgaat mij hoe een paar spanbanden je chassis kunnen ondersteunen, de kracht is namelijk vooral omgekeerd. Er zullen dus -zoals Frank al zei- starre balken tussen moeten, geen trekkende banden, die trekken het eerder krommer zoals het er nu uit ziet. (tenzij ik dus iets niet zie wat er wel is)
Zie ook het plaatje van de fabriek uit mijn eerdere link!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
F.SvM schreef:Nelis infra heeft er nog 1 hij had rechts schade dus die balk kun je nog gebruiken.
VgF
Ja en nee. Ik heb zo’n sloper, maar dat hele voorfront verhuist mee naar de groene pallas. Dus helaas niet beschikbaar!
Way out in the water, see it swimming.
@nelis infra: dat is jammer, maar succes met dat project.
Er zal vast nog wel ergens een balk te vinden zijn, en anders moet het maar recht getrokken worden.
Ik zou alleen zelf niet weten hoe, maar vast wel mensen die dat wel weten.
@Leontien: ik ga inderdaad wel iets maken volgens jouw model, maar dat lukte niet onder de koets.
Hij moest er dus eerst onderuit.
Zonder die banden kon ik de motor met de hand bewegen, ondanks dat ik de motor aan de onderkant had vast gekegd.
Met die banden eraan niet meer, wat ik dus denk is dat het gewicht van de motor het chassis voorover kantelt.
Dat is nu steviger geworden omdat ik met de banden driehoeken gemaakt heb.
Ik denk dat het goed gaat komen.
De koets heb ik nog meer hoofdbrekens over.
Op zich lijkt dat nu allemaal stijf genoeg, op de voorkant na.
Maar als ik verder ga moeten ook de voorschermen er nog af, en die bumperbalk moet iets mee gebeuren.
Dat wordt dan wel erg instabiel daar.
Bijkomende uitdaging is nog dat ik niet in deze schuur wil lassen omdat het rietgedekt is.
Ik moet dus een verrijdbaar frame onder de koets maken.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Nelis Infra schreef:F.SvM schreef:Nelis infra heeft er nog 1 hij had rechts schade dus die balk kun je nog gebruiken.
VgF
Ja en nee. Ik heb zo’n sloper, maar dat hele voorfront verhuist mee naar de groene pallas. Dus helaas niet beschikbaar!
Maar heb je de oude niet meer?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zo moeilijk is het niet.
Je kunt een frame lassen ,waar de vier krikpunten op rusten ( ga ik straks ook doen)
Dan is alles stevig zat.
En je voorschermen geven echt geen stijfheid aan de dame.
Desnoods maak je de bok iets groter en ondersteun je haar ook onder de wielschermen( daar waar de verpoot zit).
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
zou dat leuk zijn stockcarracen met een cx?
wel bizar hoe stevig dat wordt met een paar buisjes.
en een plaatje van de cxkoetstransporter
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Geweldig,ziet er erg solide uit,
Alleen bij de motor had niet gehoeven,is stevig genoeg van zijn eigen .
Maar ziet er echt goed uit.
Nu effe blok eraf,stralen plus poxy primer en klaar is Kees
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ziet er allemaal goed en grondig uit.
Maar was het niet makkelijker geweest om alleen de krikpunten te ondersteunen.
En dan twee op de plek waar normaal het brug lichaam zit.
Of heeft dit voordelen voor jou?
Maar in iedergeval mooi dat het gelukt is.
Waar ga je eigenlijk lassen,kort bij jou in de buurt?
En ik heb nog wel steunen om het onderstel in te hangen.
Kun je je onderstel rond draaien,dan kun je overal mooi bij met lassen.
Mag je voor niks hebben.( alleen zelf ophalen )
Succes vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
@frank
Ik vond dit niet veel meer werk, en die kriksteunen vertrouw ik ook niet echt .
Vooral de voorste hebben eigenlijk weinig vormsterkte bij een cx.
Daarbij komt dat ik nu makkelijk bij de dorpels en voetenbak kan.
Hij moet ongeveer 10 meter opzij naar de volgende schuur.
Geen rieten dak, maar wel een lemen vloer waar dus geen brug op kan.
Die steunen: graaag.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v