Hoi,
Sinds een tijdje springt mijn cooling fan niet meer aan als het blok te heet wordt. Heb nu al 2x gehad dat de motor zo heet wordt dat er koelvloeistof uit de radiatordop lekt.
Ik zie in de Haynes staan dat je door een draadje aan de accu te verbinden kunt checken of de fan het überhaupt nog doet. Ik zie aan de radiator bestuurderskant beneden 2 draadjes komen. Moet ik die hebben? Of moet ik die 2 draden achter de grill direct boven de nummerplaat hebben?
Anyone?
Vaas,
Er zat bij mijn C15 E uit 1992 indertijd een platte zwarte stekker achter de linkerkoplamp naast de radiateur waar een steekzekering in stak. Nadat ik deze eerst een keer schoongemaakt en circa 1 jaar later een keer vervangen was ,waren bij mij soortgelijke problemen als hierboven beschreven opgelost.
Succes
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Check ook even de stekkerverbindingen in de buurt van de radiator.
Bij de visa zijn dat twee stekkertjes, die eigenlijk pal achter de voorbumper lopen, die zitten vol in de rijwind/smeer/pekel en hebben vaak last van slecht contact hierdoor.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Heb alle verbindingen schoongemaakt, geen succes. Heb de fan met 2 draden rechtstreeks op de accu aangesloten, no go. Waarschijnlijk doorgefikt dan :S
Heeft iemand er nog eentje liggen?
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Helaas niet, althans, niet dat ik hem wegdoe (moet er toch minstens ééntje op reserve houden)
Op de sloop in Helmond stonden jaren geleden wel een paar visa’s…
Misschien een telefoontje waard?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Is gefikst, René had nog wat liggen. Is vanochtend trouwens ook netjes door de keuring gekomen
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Proficiat, weer een jaartje erbij
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Nou geloof het of niet, maar sinds René en ik de nieuwe fan hebben ingebouwd is ie tot nu toe nog geen enkele keer aangesprongen. Voordat we em inbouwden hebben we het wel gecheckt, hij deed het. Vorige week stond ik echter in de file en jawel hoor, rook van onder de motorkap. Gisteren de motor na een rit toch maar eens stationair laten lopen; ventilator sprong niet aan en de koelvloeistof spoot uit de reservoirdop. Vandaag maar eens de fan rechtstreeks aan de accu gehangen. Niks! Doet wederom geen moer.
M.a.w. ik zoek opnieuw een fan voor de C15. Ik gooi em dan wel op een schakelaar ofzo want volgens de reguliere weg gaat ie dus op een of andere manier telkens stuk. Iemand enig idee hoe??
Ik heb vorige week mijn laatste Ex C15E op de sloop gezien bij Keijzer in helmond.
Was toen ik haar had wit en nu matzwart gerold en al gedeeltelijk ontmanteld.
Check anders de steekzekering en het kroonsteentje aan de stekkerverbinding nog een keer.
Verder kun je heel goed rijden met de dop van het expansievaatje een kwart slag los , heb ik op de 205 Diesel nu ook zo zitten.
Succes ,
Rene
Heb het kroonsteentje losgehaald en de stekkers rechtstreeks aan de accu gelegd: nothing. Deze fan zal dus net als de vorige ook wel weer doorgefikt zijn ofzo (alhoewel ie nooit heeft gedraaid). Ik ga een andere zoeken!
Joost, je hebt een PM
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Dit is dan geen diesel, of wel.
Daar zitten er twee op.
Maar zijn die hetzelfde als van benzine uitvoering.
Visa dokter..!!
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Het is een benzine uitvoering
Joost, mail me even op .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken), volgens mij ligt het PB systeem eruit…
Volgens mij is Joost op vakantie o.i.d. Heeft iemand anders nog iets liggen?