8 van de 22
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Twan238 aan de Break—> zoef zoef BAM!
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 12 november 2012 09:39 PM
  [ # 106 ]

Luchtslang tussen gasklep en LMM? Eerst voelen en kijken of er geen scheuren inzitten, slangklemmen extra aandraaien.
Lijkt mij het meest waarschijnlijk. De slang is erg belangrijk. Als er valse lucht door naar binnen komt wordt deze niet gemeten door de LMM en is je mengsel niet goed. De Ecu kan compenseren maar er zit wel een grens aan.

Bobine zou kunnen, maar dan verliest de motor ook vermogen tijdens het rijden en je toerenteller gaat “zweven”

Kapotte WTS geeft alleen een te rijk mengsel bij stationair draaien en lage toeren. Bij de koudestart is dat geen probleem.

Ecu’s gaan niet zo gauw kapot. Welke heb je? Bosch?

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 12 november 2012 09:44 PM
  [ # 107 ]

Ik weet niet hoe het bij de BX is, maar mijn vader’s C5 was met geen mogelijkheid te starten toen de kvs-temp-sensor kapot was. Kan natuurlijk zijn dat de BX dan voor de ‘noodloop’ kiest en wel zou moeten starten Smile.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 12 november 2012 09:46 PM
  [ # 108 ]

Hee Jeroen!
Leuk fotootje!
Nieuw?

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 12 november 2012 09:47 PM
  [ # 109 ]
H@ns schreef:

Luchtslang tussen gasklep en LMM? Eerst voelen en kijken of er geen scheuren inzitten, slangklemmen extra aandraaien.
Lijkt mij het meest waarschijnlijk. De slang is erg belangrijk. Als er valse lucht door naar binnen komt wordt deze niet gemeten door de LMM en is je mengsel niet goed. De Ecu kan compenseren maar er zit wel een grens aan.

Bobine zou kunnen, maar dan verliest de motor ook vermogen tijdens het rijden en je toerenteller gaat “zweven”

Kapotte WTS geeft alleen een te rijk mengsel bij stationair draaien en lage toeren. Bij de koudestart is dat geen probleem.

Ecu’s gaan niet zo gauw kapot. Welke heb je? Bosch?

Lmm is al helemaal gecheckt, slang ook. Bobine onwaarschijnlijk want vermogen zat. Bosch ecu

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 12 november 2012 09:50 PM
  [ # 110 ]

Brand als die het eenmaal doet, ook wel eens je motormanagment lampje, of licht die eigenlijk nooit op?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 12 november 2012 09:51 PM
  [ # 111 ]

Als je de gasklepsensor hebt geswitched wil nog niet zeggen dat die goed zit. Hij moet duidelijk schakelen als de klep dicht gaat, vandaar dat er een stelmogelijkheid zit. Weet je zeker dat dit goed zit?

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 12 november 2012 09:52 PM
  [ # 112 ]

Ik had een defecte temp sensor bij m’n TRI, hij stonk alleen naar onverbrand mengsel.
Verder wou hij wel starten (toen ik de ontstekingsmodule had vervangen).
Maar de 16TRI heeft wel een vrij primitieve injectie.
Dus misschien protesteert de geavanceerde ECU eerder.

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 12 november 2012 09:52 PM
  [ # 113 ]

Ja die brand regelmatig. Krijg de computer niet uitgelezen, twee maanden terug alleen start en eind-code

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 12 november 2012 09:53 PM
  [ # 114 ]

Hans, dat plaatje is van de Franse TZD turbo, waarvan de neus krom stond. Is van van de zomer volgens mij.

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 12 november 2012 09:55 PM
  [ # 115 ]
H@ns schreef:

Ik had een defecte temp sensor bij m’n TRI, hij stonk alleen naar onverbrand mengsel.
Verder wou hij wel starten (toen ik de ontstekingsmodule had vervangen).
Maar de 16TRI heeft wel een vrij primitieve injectie.
Dus misschien protesteert de geavanceerde ECU eerder.

Onverbrand mengsel lucht is èrg sterk aanwezig als de auto eenmaal loopt, ook laag in de toeren lopen wil nog wel eens resulteren in bokkig gedrag

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 12 november 2012 09:56 PM
  [ # 116 ]
Twan238 schreef:

Lmm is al helemaal gecheckt, slang ook. Bobine onwaarschijnlijk want vermogen zat. Bosch ecu

Heb je ook alle verbindingen met de slang gecontroleerd? (slangklemmen ed)
Zit de ECU in de LMM? of binnen onder de stoel?

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 12 november 2012 09:59 PM
  [ # 117 ]

Hans,
De ECU zit naast de trekhaak achter het klepje Laughing

Lmm los geweest, slang los en gecontroleerd en goed bevonden, meermaals nog eens nagetrokken.

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 12 november 2012 10:13 PM
  [ # 118 ]

Nee, even serieus…
Voor de uitvoering met ECU onder de stoel is er een leuk schema om door te meten:
http://www.mantablog.nl/le-jetronic/
Als de Ecu in of op de LMM zit dan heb je daar natuurlijk niets aan…

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 12 november 2012 10:14 PM
  [ # 119 ]

Welke BXen hebben datn de ECU in/op de LMM zitten? Werkelijk nog nooit van gehoord..

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 12 november 2012 10:15 PM
  [ # 120 ]

Handig linkje .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken). De ECU zit bij Twan onder de stoel.

Profiel  
 
 
8 van de 22
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook