Timo1990 schreef:Welke BXen hebben datn de ECU in/op de LMM zitten? Werkelijk nog nooit van gehoord..
Sommige GTI’s toch, Vermond?
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ja klopt, eerste GTI had dat. Mijn 4-wielsturing BX onder andere. Al was dat niet echt een ECU te noemen.
En de BDP sensor?
Of doet ie het dan helemaal niet?
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Kan je checken door de ontsteking te bekijken, als de bdp sensor weigert zal hij niet vonken.
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Vonken doet hij prima (strobo aantal keer gebruikt ) uitlezen lukt echt niet. Als ik de diagnose stekker aan de massa leg zoals voorgeschreven gaat alleen het mm lampje branden om vervolgens weer keurig uit te gaan bij ontkoppelen
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 6134
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Temperatuur sensor is een goede met jouw klachten. Klepspeling is wel goed?
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
H@ns schreef:Nee, even serieus…
Voor de uitvoering met ECU onder de stoel is er een leuk schema om door te meten:
http://www.mantablog.nl/le-jetronic/
Als de Ecu in of op de LMM zit dan heb je daar natuurlijk niets aan…
Sorry hans, ik ben in een nogal nukkige bui heel handig schema, maar het is voor mij niet 1,2,3 te begrijpen hoe ik hiermee de ecu uit moet gaan lezen
@ Hilko,
temp sensor is nu ook mijn guess, moet ik alleen nog even een nieuwe scoren. heb er alleen nog eentje van een 1.4 tu nieuw liggen en dat paste niet resulteert een foutieve klepspeling niet op een rommelige loopcultuur/ tikken?
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Het schema is niet direct bedoeld om de ECU uit te lezen, maar meer om alle sensoren door te meten aan de stekker.
Voor het uitlezen van de ECU heb je een speciaal instrument nodig dacht ik.
Of gaat het bij dit type ook op een andere manier?
Als je wilt weten of de temp sensor goed is:
Als je de ECU stekker los hebt, dan met een multimeter de weerstand meten tussen aansluiting 5 en 10 op het schema van de stekker.
De weerstand moet dan ongeveer 3k ohm zijn, afhankelijk van de temperatuur. Weerstand neemt af bij hogere temperatuur.
In ieder geval moet het vrij constant zijn.
Ik had er één die heel kort de juiste weerstand had, daarna oneindig.
Toen ik hem eruit had was ie weer goed…
Je kan natuurlijk het handigst eerst een andere sensor aan het stekkertje hangen om te proberen of ie wel wil starten.
Als het goed gaat dan kan je hem inbouwen.
En als de nieuwe sensor aan de ECU stekker ook oneindige weerstand heeft heb je een draadbreuk…
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Wat Hans zegt .
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Wat ben ik blij met mijn carburateurtje. Niet dat ik dat ding volledig snap, maar je hebt iets meer een idee hoe het werkt en wat er fout kan zijn. Al die elektriek…
Helemaal mee eens!
Maar het schijnt dat de uitstoot-normen alleen gehaald kunnen met geregelde injectie…
En daar valt natuurlijk ook wat voor te zeggen…
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Nou het was weer drama vanmorgen, bijna niet aan de gang te krijgen. Wilde ik een kruispunt opdraaien Poef uit. Sta je daar midden op een 80 weg… Ga de auto nu niet meer gebruiken totdat het opgelost is. Levensgevaarlijk.
Alle grote problemen die ik aan mijn auto’s heb gehad waren allemaal injectie gerelateerd.. Gelukkig doet de acadiane het altijd!
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
zou dit het einde van de break kunnen betekenen? ik zou nog al geiriteerd zijn als ik steeds in de steek zou worden gelaten door mijn bolide.
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar