9 van de 15
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
BX >> klassieker in wording?
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 03 januari 2006 04:08 AM
  [ # 121 ]
Harm schreef:

ik krijg op mijn BX meestal reacties als “we hebben er vroeger een gehad”, “ik heb er zelf een gehad, geweldig fijne auto was dat” en meer in die trant… nog niet van volslagen vreemden trouwens

dat begint te komen ja. er is dus hoop Cool

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 03 januari 2006 10:06 AM
  [ # 122 ]
Harm schreef:

ik krijg op mijn BX meestal reacties als “we hebben er vroeger een gehad”, “ik heb er zelf een gehad, geweldig fijne auto was dat” en meer in die trant… nog niet van volslagen vreemden trouwens

Dat geldt voor bijna elke auto die niet meer gemaakt wordt denk ik. Iemand die bijvoorbeeld een Renault 11 gehad heeft zal ook zo kunnen reageren. Maakt dat een R11 tot een klassieker in wording? Misschien wel.

Jeroen

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 03 januari 2006 11:32 AM
  [ # 123 ]
toniclight schreef:
Harm schreef:

ik krijg op mijn BX meestal reacties als “we hebben er vroeger een gehad”, “ik heb er zelf een gehad, geweldig fijne auto was dat” en meer in die trant… nog niet van volslagen vreemden trouwens

Dat geldt voor bijna elke auto die niet meer gemaakt wordt denk ik. Iemand die bijvoorbeeld een Renault 11 gehad heeft zal ook zo kunnen reageren. Maakt dat een R11 tot een klassieker in wording? Misschien wel.

Jeroen

juist. Ik denk dat er van deze modellen een handje vol exemplaren zullen overblijven. Bijv de renault 14, daar zijn er misschien nog 10 van in Nederland, ofzo. Zo treurig zal het met de bx niet aflopen. Maar veel meer dan 300 zie ik er toch niet overleven. De rest zal denk ik toch het loodje leggen. Van de GS / GSA zijn er overigens niet veel meer of minder. die renault 11 blijven er wellicht 50 over ofzo. Zie je toch dat vroeg met een club beginnen helpt…........

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 03 januari 2006 12:28 PM
  [ # 124 ]

Zie je toch dat vroeg met een club beginnen helpt…........

Daar onderscheiden de Citroën-liefhebbers zich wel van andere automerken. De clubs worden vaak al opgericht terwijl de auto’s nog gewoon geleverd worden bij wijze van spreken. Dat is wel uniek.
Mooi voorbeeld vind ik het Xantiaforum.

Jeroen

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 03 januari 2006 04:10 PM
  [ # 125 ]

- hoeveel zijn er over gebleven in verhouding tot de productieaantallen?
- hoe bekend en hoe gewaardeerd is het model bij het grote publiek?
- in welke mate wordt de auto gekoesterd en geconserveerd door liefhebbers?

- Voor de BX zijn er nog wel aardig veel van over, dus daarom zou et geen klassieker worden (DS zijn er nog wel veel en CX-en ook wel, maar om een BX daarmee te vergelijken…..)
- De BX is wel veel gewaardeerd onder het publiek, omdat het een goedkope wagen is, maar toch weer Citroën.
- BX zal wel gekoesterd worden door de liefhebbers, natuurlijk, maar of et hierom een klassieker zou worden, zou ik niet weten.

En ja, zelfs ik vind een BX toch wel een leuke auto, maar om het daarom nou al een klassieker te noemen vind ik het niet waard.

Oo en dan nog iets:
Is de kwaliteit van de wagen dan ook niet een van de criteria (om toch nog een mooi woord te noemen) voor het klassiekerstatus?

@BX19TRS: Heb ik mooie woorden?
Ik als 16-jarige kan toch niet met mooie woorden spreken, want dat valt toch direct op.
Oo en dat ik de BX flink naar beneden haal is niet waar, ik zeg alleen dat het niet een echte klassieker zal worden.

Laten we deze discussie a.u.b. gezellig houden en niet op scherp zetten. Blijft toch iets subjectiefs waar we het niet eens over worden en dat is ook de bedoeling niet van dit topic!

Deze opmerking vind ik dan al helemaal ongepast, want een forum is om te discusieren, toch?
En dit topic is ervoor om over te discusieren of de BX een echte klassieker zal worden of niet.

een klassieker is een auto die 25 jaar oud is en dat is dus elke auto

Juist ja, maar daarom hoeft et nog geen echte klassieker te zijn.

@Harm: Jouw BX is ook weer anders dan andere BX-en, weet niet waarom.

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 03 januari 2006 04:30 PM
  [ # 126 ]
CX-power schreef:

En dit topic is ervoor om over te discusieren of de BX een echte klassieker zal worden of niet.
.............

Precies…...en dat wil ik ook graag doen met mensen (jong of oud) die ZELF auto rijden….en het liefst met degenen die ooit al een BX hebben gehad of er nu nog in rijden.

Dan kun je er namelijk echt over meepraten…....toch ? Cool

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 03 januari 2006 05:12 PM
  [ # 127 ]
CX-power schreef:

En ja, zelfs ik vind een BX toch wel een leuke auto, maar om het daarom nou al een klassieker te noemen vind ik het niet waard

Er is dan ook niemand die het “nou” al een klassieker noemt….

CX-power schreef:

Oo en dan nog iets:
Is de kwaliteit van de wagen dan ook niet een van de criteria

Nee…. De kwaliteit is absoluut geen criteria.

@Bram, natuurlijk kan iemand die nog geen rijbewijs of auto heeft, een mening hebben hierover. Of jij het serieus wilt nemen is een ander verhaal.
Laten we zijn (al dan niet gefundamenteerde) mening gewoon respecteren, het is immers best interessant om te weten hoe “de jeugd” over ons geliefde BX-je denkt?  Wink

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 03 januari 2006 05:24 PM
  [ # 128 ]
Bram schreef:
CX-power schreef:

En dit topic is ervoor om over te discusieren of de BX een echte klassieker zal worden of niet.
.............

Precies…...en dat wil ik ook graag doen met mensen (jong of oud) die ZELF auto rijden….en het liefst met degenen die ooit al een BX hebben gehad of er nu nog in rijden.

Dan kun je er namelijk echt over meepraten…....toch ? Cool

Grappig is wel dat mensen die geen rijbewijs hebben, net als andere mensen die er nooit in hebben gereden. uitsluitend op het uiterlijk van de auto en de beleving in de media af kunnen gaan.

Het is wel een van de aspecten die ook bepalen of een auto een klassieker wordt. Het overgrote deel van het grote publiek heeft nooit in een T-Ford, Mustang, Traction Avant gereden, maar weet toch te vertellen dat t echte klassiekers zijn. Is het zo belangrijk om er in gereden te hebben? Die beleving van een klassieker heeft ook te maken met wat voor rol een auto in de geschiedenis of de media heeft gespeeld. Wat dat betreft is het wel geinig dat veel mensen de BX Sport weten te herinneren van Flodder. Voor t eerst dat een Citroen werd neergezet als een gaaf en praktisch scheurijzer voor aso’s (Kees(Tatjana Simic): “Ohhhh Sjonnie, wat een moooooie waaaagen!!”). Leuk detail was dat de kratten zelfstooksel van ma flodder net zo makkelijk in de kofferbak werden geknald.

Iemand van 16 jaar zal in de regel misschien nog niet zoveel af weten van de autohistorie en dus baggage hebben om gefundeerde uitsrpaken te kunnen doen. Toch wil dat niet bij voorbaat zeggen dat je dan iemand van 16 helemaal niet serieus kan nemen.

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 03 januari 2006 08:37 PM
  [ # 129 ]

Laten we deze discussie a.u.b. gezellig houden en niet op scherp zetten. Blijft toch iets subjectiefs waar we het niet eens over worden en dat is ook de bedoeling niet van dit topic!

CX-power schreef:
Deze opmerking vind ik dan al helemaal ongepast, want een forum is om te discusieren, toch?
En dit topic is ervoor om over te discusieren of de BX een echte klassieker zal worden of niet.

Waarom is deze opmerking dan helemaal ongepast dan?  Confused
Zeg toch nergens dat er niet gediscusieerd mag worden. Doe ikzelf toch ook.
Ik beweer alleen dat er niet een éénduidig antwoord is op de vraag of de BX een klassieker in wording is.

Jeroen

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 03 januari 2006 08:56 PM
  [ # 130 ]
toniclight schreef:


Zeg toch nergens dat er niet gediscusieerd mag worden.

Zullen we daar dan maar weer mee doorgaan? Dan kunnen we deze kwestie laten voor wat het is.
Eventuele opmerkingen over de mening van, of gericht aan CX-power mogen per PB afgehandeld worden.

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 03 januari 2006 10:12 PM
  [ # 131 ]

Eventuele opmerkingen over de mening van, of gericht aan CX-power mogen per PB afgehandeld worden.

Neem aan dat dat in het algemeen geldt en niet voor mij in het bijzonder?  Wink

Jeroen



Antwoord Patje74; Jups
Wink

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 03 januari 2006 10:46 PM
  [ # 132 ]

Klassieker

Om me maar weer even te mengen in de discussie;


Volgens mij is het zo dat de BX een auto was die destijds verkocht werd ongeveer in de zelfde prijsklasse van een golf/kadett Surprisedops: maaar dat de bx eruitsprong voor watbetreft veercomfort en interieur, het was voor zijn tijd een vernieuwende auto, ik weet nog dat mijn vader als een van de eersten een bx had gekregen van zijn werkgever en dat toen al iedereen stond te kijken hoe de auto omhoogkwam na het starten, ikzelf vond het helemaal geweldig om dan achterin te zitten en te wachten totdat buiten alles omlaagging… dat was voor zo’n auto in die prijsklasse al heel speciaal, dit zie je nog steeds als je een BX start, mensen kijken even om naar de auto en verbazen zich erover wat de auto doe, en vinden dat vaak erg speciaal, idt geeft voor een BX rijder al een kick, mensen zagen en zien de auto als iets speciaals.
Het nadeel van de BX was en is dat de auto veel meer onderhoud nodig had dan de gemiddelde auto van dezelfde klasse, dit heeft de BX niet populair gemaakt en zijn er heel veel verdwenen naar de sloop omdat ze economisch totall-loss waren, dit gebeurd nog steeds, mensen kopen een BX rijden erin en vinden het een goede, fijne auto, totdat het onderhoud komt, dan komen de kosten en ooooh wat is het dan een rotauto..
Het is natuurlijk algemeen bekend dat de negatieve verhalen altijd verteld en onthouden worden, vandaar dat naar mijn mening het een zwaar ondergewaardeerde auto was en is.
Dat negatieve proef ik hier soms ook nog een beetje, en vooral dat de bx ondergewaardeerd is, echter in een ander berichtje in dit onderwerp staat ook dat er steeds minder BX-en zijn en dat zal komende jaren alleen nog maar minder worden, totdat alleen de liefhebbers overblijven die de auto rijdend houden, en dan zie ik de status van klassieker vanzelf wel komen.

Emiel

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 03 januari 2006 10:55 PM
  [ # 133 ]

Ik weet zeker dat de BX een klassieker gaat worden. Exoten als de Sport en de 16vMK1 behoren al zeker tot die groep. En ik zeg dit niet omdat ik dat vindt, maar omdat dát zo is!! Kijk maar naar al die mensen hier op het forum, die complete maandsalarissen in hun voiture stoppen, terwijl deze economisch total-loss is…Ik denk dat we de BX nu al mogen rekenen tot de groep Pré-klassiekers. Tuurlijk, het is geen Traction of een DS, maar wel een heel eigenzinnige auto, met gevoel! Het is niet voor niets dat verzekeringen als Emerpark en CitroKlassiek de BX als klassieker willen verzekeren. Als van alle BX liefhebbers in Nederland, en dat zijn er een hoop, er 15% over 13 jaar nog in een BX rijdt, is het zeker weten een klassieker. Dan zijn namelijk de laatst geproduceerden 25 jaar oud, en dus wegenbelastingvrij. (Als die regel dan nog bestaat.) En begin er nu niet over dat een 25 jaar oude auto niet automatisch een klassieker is.  Het is heel simpel: Als ik kijk met hoeveel enthausiasme hier BXen van soms 20 jaar en ouder in oude luister hersteld worden, (Laatst is er nog een internationale-forumBX-tranplantatie geweest, een 1985 type 1 BX van Belgie naar NL ingevoerd), dan moet je toch wel een bord voor je kop hebben om niet te zien dat dit wel degelijk een klassieker in wording is: Een Pré-klassieker!!

Test

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 03 januari 2006 11:41 PM
  [ # 134 ]

@ Thijsvandebles: een 16Vmk1 en Sport zie ik dan zelf ook wel als klassieker worden, maar de BX in et algemeen zou ik niet zien als klassieker.
En waarom zou het dan zo moeten zijn dat de BX wel een klassieker zou moeten worden, omdat het een forum-BX is.
De CX is toch ook geen klassieker, omdat het ooit een forumauto is geweest?


[edit Patje74; ik had opgeroepen om deze discussie te stoppen, dit geldt ook voor jou]

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 04 januari 2006 12:03 AM
  [ # 135 ]

jongens, ik zit net een beetje terug te lezen in dit topic, en ik wordt er een beetje moe van. dat gedoe of die wel dit mag zeggen en of dat wel zal gaan kloppen…
de bx is een leuke auto, ik wordt (zeker sinds ik in mijn zwarte monster rondrij) steeds vaker aangesproken over de wagen, en dat is leuk. rijden in een bx is ook leuk (als ie meewerkt) en kijken naar een bx is ook leuk.
en het zal me nog steeds worst wezen of het een klassieker wordt. geniet nou maar van wat het nu is, en wie weet….. (maar dat weet niemand dus het is al een aantal pagina’s zinloos om er over te twisten) ik denk dat het belangrijkste de eerste bladzijdes al geschreven is.
lighten up!!

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
 
9 van de 15
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook