10 van de 22
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
Twan238 aan de Break—> zoef zoef BAM!
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 13 november 2012 11:12 AM
  [ # 136 ]

Twan heeft nog meerdere auto’s ter beschikking, ik heb exact dezelfde symptonen bij m’n BX en ‘maar’ 1 auto. Laughing

Als je zaterdag trouwens met de Break komt Twan (al kan ik me voorstellen dat dat niet bepaald de voorkeur heeft), kan ik kijken of ik hem uitgelezen krijg met mijn uitleeskastje. Daar kan ik mijn GTI wel mee uitlezen.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 13 november 2012 11:26 AM
  [ # 137 ]

Ik kan gelukkig terugvallen op de acadiane ja, de trs komt nog niet buiten met dit weer.

Hoop toch wel dat het snel opgelost is want ik wil toch wel tot de zomer met deze auto blijven rijden. Als ie het doet rijdt het zalig! Smile

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 13 november 2012 11:29 AM
  [ # 138 ]

In combinatie met een zeer onregelmatig stationair lopende motor had ik dezelfde symptomen bij een vorige auto van mij met KE Jetronic en veel kilometers (190E). Bij mij was het toen de potentiometer die op de luchtmassameter (eig. luchthoeveelheidsmeter) zat aangesloten en de stand hiervan omzette in een elektrisch signaal. Deze potmeter was versleten en gaf verkeerde waarden door aan de computer, waardoor het mengsel niet goed was en hij soms stilviel. Was ook heel leuk toen ik ‘m in z’n 1 liet rollen op een parkeerterrein: gaf ie soms ineens uit zichzelf volgas…

Verder kan ook de stappenmotor vuil zijn, die de luchttoevoer bij stationair toerental regelt, ook afhankelijk van het gevraagde vermogen van de extra verbruikers. Vuil = beweegt niet goed = gaat niet snel genoeg open = stilvallen wanneer toerental ineens naar stationair zakt, bijv. bij het stoplicht.

Dat uitlezen lijkt me echt heel basic. Volgens mij kun je daar alleen fouten mee opsporen als een onderdeel helemaal defect is, waardoor ie geen of inplausibele elektrische signalen doorgeeft.

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 13 november 2012 11:45 AM
  [ # 139 ]

Dat is nou juist het vreemde, de auto loopt prima en keurig stabiel stationair. Alleen de koude start en als je net het gas aantikt geeft problemen.

@timo we zullen eens kijken, afgelopen zaterdag ook probleemloos in bunnik geraakt

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 13 november 2012 11:47 AM
  [ # 140 ]

Bosch LE Jetronic toch?

Ik vind zulke schema’s altijd zeer verhelderend:

http://www.boltuning.nl/blad3tech.htm

Zie ook de probleemoplossing eronder.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 13 november 2012 12:05 PM
  [ # 141 ]
Twan238 schreef:

@timo we zullen eens kijken, afgelopen zaterdag ook probleemloos in bunnik geraakt

Bunnik? Dan was je hier om de hoek! Ik kijk vanuit mijn woonkamer tegen Bunnik aan Razz

En dat heb ik ook, stationair opzich prima, maar het starten en bij het gasgeven gaat het (soms) fout.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 13 november 2012 04:06 PM
  [ # 142 ]

Bunnik ja, daar ben ik een andere 19tzi break op wezen halen ( die met dezelfde kleur als jouw GTI ).

Mijn verbruik is trouwens ook redelijk dramatisch, zo rond de 1 op 9…

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 13 november 2012 06:33 PM
  [ # 143 ]

Ik zou er een paar euro’s en wat tijd tegenaan gooien, dan is ie zo weer op orde. Mijn handen jeuken…

Euro’s dan in de vorm van een sensor bijvoorbeeld Smile.

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 13 november 2012 06:35 PM
  [ # 144 ]

Zojuist gekocht, vanavond eerste test resultaten Wink

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 13 november 2012 06:46 PM
  [ # 145 ]

Wij wachten in spanning af…

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 13 november 2012 07:44 PM
  [ # 146 ]

Ik neem aan dat je bougiekabels en zo al hebt gecontroleerd?
Stel nou dat er een bougie- of bobinekabel vlak langs een metalen deel loopt. Dan zou het kunnen zijn dat bij vochtig weer de kabel doorslaat. En als je gas geeft kantelt het blok waardoor de kabel ook dichter tegen het metaal zou kunnen komen.
Soms kan je in het donker de overslag zien.
Dus gauw even naar buiten…
Ik denk maar even mee… think

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 13 november 2012 07:51 PM
  [ # 147 ]

kan het niet zijn dat je iets van troep in de tank hebt ?

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 13 november 2012 07:54 PM
  [ # 148 ]

Je kan ook even aan de kabels voelen.
Als je een lel krijgt heb je een doorslaande kabel te pakken.
Wel even AED in de buurt houden Laughing

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 13 november 2012 07:58 PM
  [ # 149 ]
banaanepit schreef:

kan het niet zijn dat je iets van troep in de tank hebt ?

Dat heet benzine hoor!
Even zonder gekheid… Zou dat niet bij vol vermogen een probleem moeten geven? (verstopt filter)
En hij krijgt volgens mij eerder te veel dan te weinig peut

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 13 november 2012 08:13 PM
  [ # 150 ]
H@ns schreef:

Ik neem aan dat je bougiekabels en zo al hebt gecontroleerd?
Stel nou dat er een bougie- of bobinekabel vlak langs een metalen deel loopt. Dan zou het kunnen zijn dat bij vochtig weer de kabel doorslaat. En als je gas geeft kantelt het blok waardoor de kabel ook dichter tegen het metaal zou kunnen komen.
Soms kan je in het donker de overslag zien.
Dus gauw even naar buiten…
Ik denk maar even mee… think

Heel goed Hans,
De kabels heb ik gecheckt en weer netjes laten lopen ( kruisden elkaar eerst ). Dat stotteren onderin de toeren doet hij eigenlijk altijd dus dat kan tijdstip afstelling zijn. Verder heb ik net de Lmm van de grijze break gejat en dat maakt geen verschil, de nieuwe temp sensor trouwens ook niet.
Ik heb wel het idee dat de auto te rijk loopt want het meurt echt vreselijk als de auto eenmaal loopt.

Iets anders:
Zit er verschil tussen het uitlezen van een tu en een xu? ik krijg namelijk toch regelmatig na een beroerde start het motormanagement lampje te zien.

@baananepit filter is nieuw en vermogen zat, twee weken terug nog de 0-100 tussen de 9-9,5 seconde geklokt cheese

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
 
10 van de 22
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook