Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Goed nieuws? Jij bent me ook een mooie, Wolfman.
Eerst schiet je alle voorstellen en argumenten af, en wil je alles bij
het oude laten. Nu is er een voorstel dat voor jou gunstig is, maar voor de
klassieke dieselrijder niet, en nu vind je het prima.
Maar enfin, het is een opening en dat is mooi. De voorstellen buitelen over
elkaar heen: Zestig dagen kaart, 25 jaar, 30 jaar, 35 jaar.
Voor mij zou de 35 jaar voor diesels niet gelijk gunstig zijn.
Jammer, want ook ik rijd maar 4 a 5ooo km per jaar met mijn schone Française.
Maar voor het oldtimerbestand in het algemeen is het wel gunstig,
dus daar ben ik alvast heel blij mee.
Ben benieuwd wat er uiteindelijk uit komt.
JW
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik ook. Want die 35 jaar lijkt me nogal uit de lucht gegrepen.
Maar ach, koop ik toch een 300D uit 1979 om kilometers mee te vreten…?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
JWH schreef:Goed nieuws? Jij bent me ook een mooie, Wolfman.
Eerst schiet je alle voorstellen en argumenten af, en wil je alles bij
het oude laten. Nu is er een voorstel dat voor jou gunstig is, maar voor de
klassieke dieselrijder niet, en nu vind je het prima.Maar enfin, het is een opening en dat is mooi. De voorstellen buitelen over
elkaar heen: Zestig dagen kaart, 25 jaar, 30 jaar, 35 jaar.
Voor mij zou de 35 jaar voor diesels niet gelijk gunstig zijn.
Jammer, want ook ik rijd maar 4 a 5ooo km per jaar met mijn schone Française.Maar voor het oldtimerbestand in het algemeen is het wel gunstig,
dus daar ben ik alvast heel blij mee.Ben benieuwd wat er uiteindelijk uit komt.
JW
Je hebt helemaal gelijk sorry…
Ik was zo verheugd en omdat ik geen diesel rijd is dat hele stuk niet echt tot mijn door gedrongen over de diesels….
Dan moeten we toch nog actie voeren om die paar diesels er ook bij te krijgen.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Thanks, maar nogmaals: goed dat er een opening in de discussie lijkt te zijn.
Ik kan me overigens voorstellen dat er voor de diesels die nu al mrb vrij rijden nog een
tijdelijke voorziening in de regeling komt tot 2019.
JW
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Eindelijk wordt men wijs.
De regeling is natuurlijk steeds populairder geworden omdat de datum opschuift en er daardoor op een gegeven moment populaire (diesel) auto’s belasting raken waardoor de regeling op de tocht kwam te staan. Als de oldtimer datum grens blijft schuiven, blijft ook dit uitstel van executie. Mensen met een ‘85 of ‘86 diesel zullen die wellicht een paar jaar schorsen en een paar jaartjes in een iets moderner barrel rijden totdat de oldtimer-af auto weer oldtimer wordt over een paar jaar.
Als de crisis tegen die tijd over is, fijn, anders is iedereen gebaat bij bevriezing van de oldtimer datum zoals in het verenigd Koninkrijk.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Er gaat actie komen
Good Vibrations
Waarom Good Vibrations?
Het nieuwe voorstel van de regering treft de oldtimerbezitter hard. Niet alleen de bezitters/liefhebbers (minimaal 63.000 volgens de KNAC protest-petitie), maar ook bedrijven die hierin faciliteren. De gevolgen van dit nieuwe wetsvoorstel zijn dan ook bijna niet te overzien. Veel mensen zullen hun geliefde voertuig moeten wegdoen, bedrijven zullen mensen moeten ontslaan of zelfs hun deuren noodgedwongen moeten sluiten en het zal een enorme impact hebben op de talloze oldtimer gerelateerde evenementen in Nederland. Daarnaast zullen de prijzen van onze geliefde oldtimers een enorme val maken waardoor er miljoenen zomaar zullen ‘verdampen’.
Doelstelling:
Het behoud van de vrijstelling voor oldtimers zoals het nu bij de wet geregeld is. De FEHAC is al aan het onderhandelen en wij hebben de FEHAC nodig omdat zij het orgaan is dat de juiste contacten heeft bij de regering om tegen deze wet in te gaan.
Datum:
Vrijdag 1 maart 2013
Deze datum is met zorg uitgekozen. De wintermaanden staan voor de deur en de ervaring leert dat veel oldtimers in de winterstalling staan. Ook heeft het niet veel zin om deze actie te plannen in de voor veel mensen toch al drukke decembermaand. Deze actie heeft veel voorbereiding nodig en zullen er diverse vergunningen voor aangevraagd moeten worden.
Locatie:
Den Haag
Omschrijving actie:
Good Vibrations wil het grootste Concours’d’Elegance organiseren wat er ooit gehouden is. Met deze rijdende stoet van cultureel erfgoed maken we een ronde door Den Haag om te laten zien wat voor prachtige oldtimers wij in Nederland hebben. Wij willen er een mooie en positieve dag van maken en onszelf van onze mooiste kant laten zien want dat zijn wij met onze oldtimers.
Voor wie:
Het is de bedoeling dat ALLE merken oldtimers met deze rit meerijden. Samen maken wij een statement wat Nederland gaat missen als deze wet gewijzigd gaat worden en dat willen wij niet.
Aanmelden?
In Nederland zijn ongeveer 70 oldtimer merken bekend met een bijbehorende club. Niet iedereen is lid van een club, daar zijn wij ons van bewust. Om organisatorische redenen zullen we het concours d’elegance per automerk laten vertrekken vanaf het verzamelpunt om het geheel orderlijk te laten verlopen. Als onderliggende gedachte voor het evenement is natuurlijk tevens protest aan tekenen tegen de maatregel of mocht de maatregel naar wens al dan niet zijn aangepast, als bedankje naar het volk en de regering.
Hierover praten wij 21 november tijdens de vergadering van de FEHAC met deze desbetreffende clubs. Het is dan dus niet noodzakelijk lid te worden van de club, maar de club van het merk oldtimer waar je in rijdt coördineert vanuit het bestuur de aanrijdtijden en communiceert weer met Good Vibrations hoeveel auto’s we mogen verwachten.
Milieu:
Omdat klassiekerliefhebbers door de regering weggezet worden als milieuvervuilers, hetgeen inmiddels al volledig ontkracht is (http://cortonville.com/ec-street/erics- ... d+verstand), willen we op deze dag een ludieke actie organiseren.
We vragen daarom of iedere deelnemer aan het concours d’elegance/rijdend protest een kleine donatie wil doen op een speciaal daarvoor te openen bankrekening zodat we op 1 maart een cheque kunnen uitreiken aan http://www.treesforall.nl.
Pers:
Op deze actie zal heel veel pers afkomen. Hier gaan wij een perscentrum voor inrichten. Wij zijn nog op zoek naar mooie ontroerende, speciale en gekke verhalen van mensen wie op die dag met hun auto geïnterviewd willen worden.
Meld je daarom aan op de Facebook pagina en deel het verhaal en je oldtimer. Op deze manier leren we elkaar ook kennen.
Als de wet toch zo blijft:
Mocht het zo zijn dat de wet toch gehandhaafd blijft dan zijn wij blij en vieren we feest. Dan zullen we de rondrit gebruiken als een bedankje want we plannen hem immers langs het befaamde torentje!
Guiness Book of Records
Er is nog geen melding van het langste Concours d’Elegance ter wereld, dus we willen deze dag officieel op laten tekenen in het Guiness Book of Records!
Organisatie:
Maria Pels (Organisator King Cruise) (Buick leSabre Sportcoupe 1967)
Gert-Jan Gerlach (filmmaker Gerlach Film & TV)
Andre Bolhoeve (Voorzitter AAC)
Facebook:
https://www.facebook.com/groups/132939090189930/
word lid van de groep!
Gr Morpheus
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
1 maart lijkt mij nou niet zo’n geschikte datum.
Dan zullen nog veel oldtimers in winterslaap zijn, ook is het risico dat er rond die datum nog met pekel gestrooid wordt!!!
Groeten van Henk uit Steenwijk.
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Pekel, voor een keertje, dan maar met de tuinslang afspoelen!! Voor betere doelen kan je je old timer niet laten staan, lijke me.
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Een keertje de oldtimer goed afspuiten lijkt me nog altijd te prefereren boven elk kwartaal MRB aftikken… Al loop je wel het risico dat het een stoet pekelbakken wordt…
Alleen jammer dat er gesproken wordt over een wetsvoorstel, terwijl er voor zover mij bekend slechts sprake is van een zinnetje in een regeerakkoord. Als je serieus genomen wil worden, zorg dan tenminste voor een kloppende boodschap…
Verder een mooi en ludiek initiatief, ik zet deze datum (met potlood) in de agenda.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Good Vibrations, goed initiatief. Ik rijd graag mee met la belle Française.
Ik zet de datum in mijn agenda.
Hoewel er vanuit de regering een opening lijkt te zijn in het gesprek over de voorgenomen maatregel,
althans dat zijn de geruchten, ben ik niet helemaal gerust op de goede afloop.
Voorop staat voor mij het algemeen belang van de oldtimers in Nederland, maar of de discussie goed afloopt voor
mij zelf met een orginele, gave, roestvrije, weinig km rijdende en goed onderhouden diesel?
Dat weet ik nog zo net niet.
JW
PS de datum is inderdaad wat vroeg in het seizoen, de CX staat net op blokken voor de winter,
dus laten we hopen op een vroeg voorjaar.
Ik heb overigens geen Facebook account. Is er een andere manier je aan te melden en op
de hoogte te blijven?
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Hier moest ik toch wel erg om lachen toen ik em zag:
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Deze maar ff uppen!! Heb me ook aangemeld!!
morpheus71 schreef:Er gaat actie komen
Good Vibrations
Waarom Good Vibrations?
Het nieuwe voorstel van de regering treft de oldtimerbezitter hard. Niet alleen de bezitters/liefhebbers (minimaal 63.000 volgens de KNAC protest-petitie), maar ook bedrijven die hierin faciliteren. De gevolgen van dit nieuwe wetsvoorstel zijn dan ook bijna niet te overzien. Veel mensen zullen hun geliefde voertuig moeten wegdoen, bedrijven zullen mensen moeten ontslaan of zelfs hun deuren noodgedwongen moeten sluiten en het zal een enorme impact hebben op de talloze oldtimer gerelateerde evenementen in Nederland. Daarnaast zullen de prijzen van onze geliefde oldtimers een enorme val maken waardoor er miljoenen zomaar zullen ‘verdampen’.Doelstelling:
Het behoud van de vrijstelling voor oldtimers zoals het nu bij de wet geregeld is. De FEHAC is al aan het onderhandelen en wij hebben de FEHAC nodig omdat zij het orgaan is dat de juiste contacten heeft bij de regering om tegen deze wet in te gaan.Datum:
Vrijdag 1 maart 2013
Deze datum is met zorg uitgekozen. De wintermaanden staan voor de deur en de ervaring leert dat veel oldtimers in de winterstalling staan. Ook heeft het niet veel zin om deze actie te plannen in de voor veel mensen toch al drukke decembermaand. Deze actie heeft veel voorbereiding nodig en zullen er diverse vergunningen voor aangevraagd moeten worden.Locatie:
Den HaagOmschrijving actie:
Good Vibrations wil het grootste Concours’d’Elegance organiseren wat er ooit gehouden is. Met deze rijdende stoet van cultureel erfgoed maken we een ronde door Den Haag om te laten zien wat voor prachtige oldtimers wij in Nederland hebben. Wij willen er een mooie en positieve dag van maken en onszelf van onze mooiste kant laten zien want dat zijn wij met onze oldtimers.Voor wie:
Het is de bedoeling dat ALLE merken oldtimers met deze rit meerijden. Samen maken wij een statement wat Nederland gaat missen als deze wet gewijzigd gaat worden en dat willen wij niet.Aanmelden?
In Nederland zijn ongeveer 70 oldtimer merken bekend met een bijbehorende club. Niet iedereen is lid van een club, daar zijn wij ons van bewust. Om organisatorische redenen zullen we het concours d’elegance per automerk laten vertrekken vanaf het verzamelpunt om het geheel orderlijk te laten verlopen. Als onderliggende gedachte voor het evenement is natuurlijk tevens protest aan tekenen tegen de maatregel of mocht de maatregel naar wens al dan niet zijn aangepast, als bedankje naar het volk en de regering.Hierover praten wij 21 november tijdens de vergadering van de FEHAC met deze desbetreffende clubs. Het is dan dus niet noodzakelijk lid te worden van de club, maar de club van het merk oldtimer waar je in rijdt coördineert vanuit het bestuur de aanrijdtijden en communiceert weer met Good Vibrations hoeveel auto’s we mogen verwachten.
Milieu:
Omdat klassiekerliefhebbers door de regering weggezet worden als milieuvervuilers, hetgeen inmiddels al volledig ontkracht is (http://cortonville.com/ec-street/erics- ... d+verstand), willen we op deze dag een ludieke actie organiseren.
We vragen daarom of iedere deelnemer aan het concours d’elegance/rijdend protest een kleine donatie wil doen op een speciaal daarvoor te openen bankrekening zodat we op 1 maart een cheque kunnen uitreiken aan http://www.treesforall.nl.Pers:
Op deze actie zal heel veel pers afkomen. Hier gaan wij een perscentrum voor inrichten. Wij zijn nog op zoek naar mooie ontroerende, speciale en gekke verhalen van mensen wie op die dag met hun auto geïnterviewd willen worden.Meld je daarom aan op de Facebook pagina en deel het verhaal en je oldtimer. Op deze manier leren we elkaar ook kennen.
Als de wet toch zo blijft:
Mocht het zo zijn dat de wet toch gehandhaafd blijft dan zijn wij blij en vieren we feest. Dan zullen we de rondrit gebruiken als een bedankje want we plannen hem immers langs het befaamde torentje!Guiness Book of Records
Er is nog geen melding van het langste Concours d’Elegance ter wereld, dus we willen deze dag officieel op laten tekenen in het Guiness Book of Records!Organisatie:
Maria Pels (Organisator King Cruise) (Buick leSabre Sportcoupe 1967)
Gert-Jan Gerlach (filmmaker Gerlach Film & TV)
Andre Bolhoeve (Voorzitter AAC)Facebook:
https://www.facebook.com/groups/132939090189930/
word lid van de groep!
Gr Morpheus
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Zit jij ook op aap?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
op watte?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
JWH schreef:Good Vibrations, goed initiatief. Ik rijd graag mee met la belle Française.
Ik zet de datum in mijn agenda.
Als het niet al te bar weer is dan haal ik Brek hiervoor uit de stalling. Mooi voorjaarsritje.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30