3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Draagarmlagers vervangen en toch zijn de wielen scheel.
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 14 augustus 2005 08:43 PM
  [ # 31 ]
Ben de Hoog schreef:

Bedankt MPostma voor je uitgebreide uitleg. Je genoemde wegliggingskenmerken heb ik niet. Geeft me goede hoop dat het minder erg is dan ik denk. Maar wat s nu eigenlijk het “type 3”? Wat zijn de veranderingen tov “type 2”?

Type 3 is stil geintroduceerd vanaf modeljaar 1990, dus halverwege 1989. Daarmee zijn bijv. de rookglazen achterlichten gekomen, en de type-aanduidingen die toen in NL verplicht met “T” begonnen, niet gerelateerd aan het hebben van een turbo. Dus TE of TD (erg kaal), TGx (minder kaal), TZx (meest luxe) (en de x= I of D) 
Er zijn eigenlijk amper technische verschillen, al is het achtersubframe naar verluid iets anders waardoor de achterwielen ietsje scheef horen te staan.
Vanaf de loop van 1990 zijn de meeste hydraulische leidingen gecoat maar dat hangt dus niet samen met de overgang van 2 naar 3.

Ben de Hoog schreef:

Wederom blij met dit forum. Talloze forums worden gesloten door wanorde en negatieve personen. Hier gaat het zoals het bedoelt is.

Tja, nooit van BXNL gehoord?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 02 januari 2006 09:55 PM
  [ # 32 ]

Gekke vraag misschien, en eigenlijk strikt formeel gesproken off-topic, maar kan ik de beschreven test voor de ADALS ook voor de Xantia gebruiken?

Heb nl het gevoel dat die van mij ook niet mee okseltjefris zijn: vorige week reed ik met een aanhanger en ik had het idee dat die iets teveel macht had over mijn auto. Daarnaast kraakt de auto bij het hoogte corrigeren (na uitstappen) en heb ik het idee dat ie niet echt meer enthousiast uit de veren wil komen.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 02 januari 2006 09:59 PM
  [ # 33 ]

ik ga alle golfjes na in het bochten werk Cool  met mijn 195 heb ik veel grip en durf hem wel een bochtje in te gooien… tevens heb ik kauwgum banden voor (toyo)

pas als ik een rotonde snel neem (met min 60 merk ik dat hij beetje licht word)

ps je probeert wel is wat uit

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 02 januari 2006 10:09 PM
  [ # 34 ]
EW schreef:

Gekke vraag misschien, en eigenlijk strikt formeel gesproken off-topic, maar kan ik de beschreven test voor de ADALS ook voor de Xantia gebruiken?

Heb nl het gevoel dat die van mij ook niet mee okseltjefris zijn: vorige week reed ik met een aanhanger en ik had het idee dat die iets teveel macht had over mijn auto. Daarnaast kraakt de auto bij het hoogte corrigeren (na uitstappen) en heb ik het idee dat ie niet echt meer enthousiast uit de veren wil komen.

ADALS van een xantia zijn hetzelfde als van een bx, dus na ongeveer 10 jaar ofzo beginnen die ook wel te slijten.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 02 januari 2006 10:33 PM
  [ # 35 ]

mijn ADALS worden morgen 16 Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 02 januari 2006 10:50 PM
  [ # 36 ]
McDean schreef:

mijn ADALS worden morgen 16 Laughing

Shocked nooit vervangen?

Dan is er nog hoop voor mijn 12 jaar jonge adaltjes Cool (geen idee of het bij nog de originele zijn, staat nog wel op mijn to-fix lijst in elk geval)

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 03 januari 2006 12:22 AM
  [ # 37 ]

Ik ken ADALS van bijna 20.. Maar die zijn niet echt okselfris meer Rolling Eyes

Profiel  
 
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 03 januari 2006 01:10 AM
  [ # 38 ]

ik heb 2 jaren mee gereden met een BX GTi (beetje aangepast) op zandvoort, heb ALLES in mijn klasse er uit gereden Wink in de bochten lag tie als een blok op de weg Exclamation

XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 03 januari 2006 01:20 AM
  [ # 39 ]
stoterstangen90 schreef:

heeft dat mannetje er niet gewoon een stel tweedehands armen onder geschroefd, die ook niet goed blijken?

Ik had eenzelfde akkefietje na vervanging; dit bleek grotendeels te komen doordat de speling op de lagers niet goed was afgesteld omdat het beroemde vulringetje was weggelaten.

Overigens zijn ze daarna nogmaals vervangen, mét afstelling van de speling, en staan ze nogsteeds niet helemaal recht. Ook kan het zijn dat de bout teveel is ingesleten in het oog v/h subframe en daardoor wat ruimte gekregen heeft.

Maar goed, het ging over Xantia’s. Je ziet af en toe oude Xantia’s (eerdere modellen) rijden met scheve pootjes. Zelfde verhaal als een BX, alleen duurt het wat langer vanwege de iets andere constructie.
De levensduur van adallen van een BX hangt sterk af van de belasting. Bij de ene auto 10 jaar, bij de ander 5. De eerste BX die ik kocht was 7 jaar oud en had kapotte adallen, met 2 ton op de teller.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 03 januari 2006 10:21 PM
  [ # 40 ]

soms staan ze idd een beetje zo als bij een duits merk,
maar als alles goed vervangen is, zijn de armen spelings vrij.

XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
EvelienBX
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 759
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 03 januari 2006 11:49 PM
  [ # 41 ]

ik weet een goed adres waar je voor een leuke prijs je draagarmlagers kan vervangen.
www.DuckServiceRoden.nl
De wielen van mijn bx stonden erg scheef onder de auto, mijn broer (DuckService Roden) heeft ze vervangen en ze staan er nu weer mooi recht onder!
Vooral gespecialiseerd in 2cv’s maar momenteel werk hij ook erg veel met bx-en

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 03 januari 2006 11:51 PM
  [ # 42 ]

De Hegru in Veldhoven is nog steeds legendarisch wat dat betreft… 90 euro per kant, klaar terwijl u wacht

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 04 januari 2006 12:32 AM
  [ # 43 ]
Harm schreef:

De Hegru in Veldhoven is nog steeds legendarisch wat dat betreft… 90 euro per kant, klaar terwijl u wacht

Wel grappig hoor, 16 jaar oude ADALlen. Meestal is het een combinatie waarbij leeftijd de grootste rol speelt, daarna belasting en kms. Bij de Toulouse is er een vervangen bij 14 jaar en 153.000 km. Bij de turbodiesel bij ong. 270.000 km en 9 jaar.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 04 januari 2006 02:58 PM
  [ # 44 ]

Tsja, wegligging of niet, ik vind het heerlijk, echter heb ik wel erg weinig grip(in alle 4 de richtingen).

Komt goed, wordt aan gewerkt Smile

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook