trillend stuur bij remmen
martekie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 24-06-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Puretech 130
- Saxo 1.0i
Gepost: 13 oktober 2012 08:34 PM

Een paar duizend kilometer geleden zijn de remblokken voor van mijn Hdi vervangen en sindsdien trilt het stuur bij remmen vanaf snelheden boven de 70 km/u.  Met mijn “lekenkennis"zou ik zeggen remschijven krom of te dun. Het vervangen van de remschijven was volgens de garage echter nog niet nodig, waren dus kennelijk niet te dun. Op zich wel opmerkelijk, ze zitten er al 185000 km onder.  Of kan het nog een kwestie zijn van inremmen ?

Zou het mogelijk nodig zijn zijn de auto een keer uit te laten lijnen ? Dit is in 315000 km nog nooit gebeurd omdat hij doorgaans recht remt en de banden niet schuin afslijten.

groet Martekie

Profiel  
 
schanulleke
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 338
Geregistreerd: 06-06-2012

- DS 3 E-HDI 90 cabrio automaat
Gepost: 07 november 2012 05:16 PM
  [ # 1 ]

ik gok op toch echt kromme schijven. hoeft niet heel veel te zijn, maar t kan net storend zijn en zeker met nieuwe blokken

DS3 Club NL op facebook: https://www.facebook.com/groups/ds3clubnl
DS3 Club NL op Twitter: @ds3clubnl

mag mee rijden in de DS3 van ray78 en zelf sinds 17-2-2014 in het bezit van een ds3 ehdi90 cabrio

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 07 november 2012 08:19 PM
  [ # 2 ]

Trillend stuur bij afremmen is vrijwel zeker te wijten aan kromme remschijven..

Uitlijnen helpt daar niets bij, dat is alleen zinnig wanneer de auto niet rechtuit wil rijden wanneer je het stuur loslaas, of wanneer je banden onregelmatig slijten.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
marcel14trs
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007

- Xsara diffrence 2
Gepost: 07 november 2012 09:49 PM
  [ # 3 ]

en what about de draagarm rubbers met die km stand kan daar ook speling (lees ruimte) in komen gulp
wat weer invloed heeft op het remmen ....

met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur dream

vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.

Profiel  
 
rien vdw
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 26-01-2009

- SpaceTourer C4
Gepost: 14 november 2012 09:58 PM
  [ # 4 ]

Van het vervangen van blokken wordt de remschijf niet spontaan krom: als met de oude blokken de boel niet trilde, lijkt me dat dus niet de oorzaak. Lopen de nieuwe remblokken soepel in de klauw? Alles lekker schoongemaakt en daarna een zuinig likje kopervet? Kost zo weinig, lost zoveel op.

als Citroen een 4x4 maakt, hoef ik geen Range Rover meer

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook