Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 24-06-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Puretech 130
- Saxo 1.0i
Een paar duizend kilometer geleden zijn de remblokken voor van mijn Hdi vervangen en sindsdien trilt het stuur bij remmen vanaf snelheden boven de 70 km/u. Met mijn “lekenkennis"zou ik zeggen remschijven krom of te dun. Het vervangen van de remschijven was volgens de garage echter nog niet nodig, waren dus kennelijk niet te dun. Op zich wel opmerkelijk, ze zitten er al 185000 km onder. Of kan het nog een kwestie zijn van inremmen ?
Zou het mogelijk nodig zijn zijn de auto een keer uit te laten lijnen ? Dit is in 315000 km nog nooit gebeurd omdat hij doorgaans recht remt en de banden niet schuin afslijten.
groet Martekie
Totaal aantal Berichten: 338
Geregistreerd: 06-06-2012
- DS 3 E-HDI 90 cabrio automaat
ik gok op toch echt kromme schijven. hoeft niet heel veel te zijn, maar t kan net storend zijn en zeker met nieuwe blokken
DS3 Club NL op facebook: https://www.facebook.com/groups/ds3clubnl
DS3 Club NL op Twitter: @ds3clubnl
mag mee rijden in de DS3 van ray78 en zelf sinds 17-2-2014 in het bezit van een ds3 ehdi90 cabrio
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Trillend stuur bij afremmen is vrijwel zeker te wijten aan kromme remschijven..
Uitlijnen helpt daar niets bij, dat is alleen zinnig wanneer de auto niet rechtuit wil rijden wanneer je het stuur loslaas, of wanneer je banden onregelmatig slijten.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007
- Xsara diffrence 2
en what about de draagarm rubbers met die km stand kan daar ook speling (lees ruimte) in komen
wat weer invloed heeft op het remmen ....
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Van het vervangen van blokken wordt de remschijf niet spontaan krom: als met de oude blokken de boel niet trilde, lijkt me dat dus niet de oorzaak. Lopen de nieuwe remblokken soepel in de klauw? Alles lekker schoongemaakt en daarna een zuinig likje kopervet? Kost zo weinig, lost zoveel op.
als Citroen een 4x4 maakt, hoef ik geen Range Rover meer