14 van de 22
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
Twan238 aan de Break—> zoef zoef BAM!
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 14 november 2012 10:06 PM
  [ # 196 ]

Exact dezelfde auto/ uitvoering, wat je met die ringen bedoelt geen idee, alles is in ieder geval 1 op 1 gelijk.

En nu ga ik eens aan de studie, daar is de afgelopen dagen niks van gekomen door al dit geleuter met die auto Wink

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 14 november 2012 10:33 PM
  [ # 197 ]

Deze bedoel ik.
Heb ik ook wel eens van die kleinere plastic kapjes van gezien, maar die zijn suf.

En studeren gaat beter als je het probleem hebt opgelost, anders blijft het in je werkgeheugen rondmalen…

Ik ben wel erg benieuwd of het nou is opgelost!

Afbeelding Bijlagen
dop2.jpgdop1.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6137
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 14 november 2012 10:40 PM
  [ # 198 ]

Bobine al gewisseld? En als het vochtig is, is het dan in de auto ook vochtig? Ik denk daarbij aan een slecht werkend contactslot. Ook de draadbreuk van Lars is erg goed mogelijk.

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 14 november 2012 10:59 PM
  [ # 199 ]
H@ns schreef:

Deze bedoel ik.
Heb ik ook wel eens van die kleinere plastic kapjes van gezien, maar die zijn suf.

En studeren gaat beter als je het probleem hebt opgelost, anders blijft het in je werkgeheugen rondmalen…

Ik ben wel erg benieuwd of het nou is opgelost!

die zijn het hans Wink mijn werkgeheugen wordt op het moment volledig door de bx in beslag genomen Laughing

triest nieuws,
ik moest net de auto aan de kant zetten omdat pa zijn auto binnen wilde hebben ( iets met ruit krabben blabla). gewoon weer vreselijk ruk starten en motormanagement lampjes laten zien….. ECU heeft weer niks opgeslagen.

bobine en de ECU zijn de enige twee onderdelen die nog niet uitgewisseld zijn. al rijdende trouwens helemaal geen problemen meer.

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 14 november 2012 11:24 PM
  [ # 200 ]

Potverdikke!
Thermo-tijdschakelaar kan ook nog blijven hangen?

Heb je ook al geprobeerd om een beetje gas te geven als ie moeilijk aanslaat?

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 14 november 2012 11:31 PM
  [ # 201 ]

ik heb al van alles geprobeerd, zou eens een filmpje posten van hoe het starten vaak verloopt Wink

een beetje uitdaging is nooit verkeerd, maar ik wordt er nu toch wel sch@*t ziek van Laughing

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6137
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 14 november 2012 11:53 PM
  [ # 202 ]
Profiel  
 
pierre724
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 07-08-2012

Gepost: 15 november 2012 12:01 AM
  [ # 203 ]
Twan238 schreef:

Pierre724 heeft duidelijk een probleem met de ontstekingsmodule ( die auto is door mij van de sloop gered )

waarvoor dank,.. ben er toch erg tevreden mee!

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 15 november 2012 12:05 AM
  [ # 204 ]

http://youtu.be/ARcnWmWd2tQ

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 15 november 2012 12:26 AM
  [ # 205 ]

Ik kan niet zo goed horen of ie nou op 3 of 4 cil’s loopt bij starten.
Heb je trouwens dat tractor filmpje gezien? http://www.youtube.com/watch?v=9yHl24QynOM&feature=related
Lachen!

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 15 november 2012 12:28 AM
  [ # 206 ]

De eerste seconden loopt die op 3 cil. zo te horen. Dat had de Break gisteravond toen ik er was ook, en mijn BX doet dat vaak ook. Laughing

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 15 november 2012 08:00 AM
  [ # 207 ]

Misschien kan je eens proberen om te starten met een beetje gas. Dus eerst een beetje gas en dan pas starten.
Misschien omzeil je de koudstart procedure omdat de gasklep niet gesloten staat en dan denkt de ECU dat ie al loopt.
Misschien klopt mijn verhaal niet, maar proberen kan geen kwaad denk ik.
Misschien, misschien, misschien, Ik weet het ook niet meer.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6137
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 15 november 2012 08:57 AM
  [ # 208 ]
Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 15 november 2012 08:37 PM
  [ # 209 ]
Hilko16TZI schreef:
H@ns schreef:

Thermo-tijdschakelaar

Watte? :lol:

Gegoogled:
Thermo-tijdschakelaar.
De thermo tijdschakelaar zit achterin het inlaatspruitstuk in het waterkanaal en regelt het al dan niet openen van de koudestartverstuiver…
De thermotijdschakelaar is voorzien van een bi-metalen strip die bij toenemende motor-temperatuur meer vervormt en daardoor een massacontact opent.
Via dit contact word de stroomtoevoer naar de koudestartverstuiver geregeld.
De bi-metalen strip word tevens electrisch verwarmd, waardoor de schakeltemperatuur sneller word bereikt na het starten van de motor..

Voor de techneuten:
Helaas niet helemaal compleet want anders verkopen ze het boek niet meer…
http://books.google.nl/books?id=pQyqmKLd1aoC&pg=PA255&lpg=PA255&dq=thermo+tijdschakelaar+Ljetronic&source=bl&ots=VzjfYXjLZd&sig=WalphjjLpSvX0P_9flPGwvTJEuI&hl=nl&sa=X&ei=li-lUKTqAa2b1AWJroCAAw&ved=0CEAQ6AEwAQ#v=onepage&q=thermo tijdschakelaar Ljetronic&f=false

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 15 november 2012 10:38 PM
  [ # 210 ]

Kun je mij de koud-start-injector bij een DKZ aanwijzen?

Profiel  
 
 
14 van de 22
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook