Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Exact dezelfde auto/ uitvoering, wat je met die ringen bedoelt geen idee, alles is in ieder geval 1 op 1 gelijk.
En nu ga ik eens aan de studie, daar is de afgelopen dagen niks van gekomen door al dit geleuter met die auto
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Deze bedoel ik.
Heb ik ook wel eens van die kleinere plastic kapjes van gezien, maar die zijn suf.
En studeren gaat beter als je het probleem hebt opgelost, anders blijft het in je werkgeheugen rondmalen…
Ik ben wel erg benieuwd of het nou is opgelost!
Totaal aantal Berichten: 6137
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Bobine al gewisseld? En als het vochtig is, is het dan in de auto ook vochtig? Ik denk daarbij aan een slecht werkend contactslot. Ook de draadbreuk van Lars is erg goed mogelijk.
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
H@ns schreef:Deze bedoel ik.
Heb ik ook wel eens van die kleinere plastic kapjes van gezien, maar die zijn suf.En studeren gaat beter als je het probleem hebt opgelost, anders blijft het in je werkgeheugen rondmalen…
Ik ben wel erg benieuwd of het nou is opgelost!
die zijn het hans mijn werkgeheugen wordt op het moment volledig door de bx in beslag genomen
triest nieuws,
ik moest net de auto aan de kant zetten omdat pa zijn auto binnen wilde hebben ( iets met ruit krabben blabla). gewoon weer vreselijk ruk starten en motormanagement lampjes laten zien….. ECU heeft weer niks opgeslagen.
bobine en de ECU zijn de enige twee onderdelen die nog niet uitgewisseld zijn. al rijdende trouwens helemaal geen problemen meer.
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Potverdikke!
Thermo-tijdschakelaar kan ook nog blijven hangen?
Heb je ook al geprobeerd om een beetje gas te geven als ie moeilijk aanslaat?
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
ik heb al van alles geprobeerd, zou eens een filmpje posten van hoe het starten vaak verloopt
een beetje uitdaging is nooit verkeerd, maar ik wordt er nu toch wel sch@*t ziek van
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 6137
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
H@ns schreef:
Thermo-tijdschakelaar
Watte?
Twan238 schreef:Pierre724 heeft duidelijk een probleem met de ontstekingsmodule ( die auto is door mij van de sloop gered )
waarvoor dank,.. ben er toch erg tevreden mee!
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Ik kan niet zo goed horen of ie nou op 3 of 4 cil’s loopt bij starten.
Heb je trouwens dat tractor filmpje gezien? http://www.youtube.com/watch?v=9yHl24QynOM&feature=related
Lachen!
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
De eerste seconden loopt die op 3 cil. zo te horen. Dat had de Break gisteravond toen ik er was ook, en mijn BX doet dat vaak ook.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Misschien kan je eens proberen om te starten met een beetje gas. Dus eerst een beetje gas en dan pas starten.
Misschien omzeil je de koudstart procedure omdat de gasklep niet gesloten staat en dan denkt de ECU dat ie al loopt.
Misschien klopt mijn verhaal niet, maar proberen kan geen kwaad denk ik.
Misschien, misschien, misschien, Ik weet het ook niet meer.
Totaal aantal Berichten: 6137
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Als je het niet weet…
Hilko16TZI schreef:H@ns schreef:
Thermo-tijdschakelaar
Watte? :lol:
Gegoogled:
Thermo-tijdschakelaar.
De thermo tijdschakelaar zit achterin het inlaatspruitstuk in het waterkanaal en regelt het al dan niet openen van de koudestartverstuiver…
De thermotijdschakelaar is voorzien van een bi-metalen strip die bij toenemende motor-temperatuur meer vervormt en daardoor een massacontact opent.
Via dit contact word de stroomtoevoer naar de koudestartverstuiver geregeld.
De bi-metalen strip word tevens electrisch verwarmd, waardoor de schakeltemperatuur sneller word bereikt na het starten van de motor..
Voor de techneuten:
Helaas niet helemaal compleet want anders verkopen ze het boek niet meer…
http://books.google.nl/books?id=pQyqmKLd1aoC&pg=PA255&lpg=PA255&dq=thermo+tijdschakelaar+Ljetronic&source=bl&ots=VzjfYXjLZd&sig=WalphjjLpSvX0P_9flPGwvTJEuI&hl=nl&sa=X&ei=li-lUKTqAa2b1AWJroCAAw&ved=0CEAQ6AEwAQ#v=onepage&q=thermo tijdschakelaar Ljetronic&f=false
Kun je mij de koud-start-injector bij een DKZ aanwijzen?