








Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Volgens mij heb je al een donorneus aangeboden gekregen. De neus is over te zetten, ook legaal. Inderdaad wel goed (laten) lassen! Vraag (er) een professional (bij)! We zijn benieuwd!
succes,
Hans
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Morgen ga ik een bezoek brengen aan twee schadeherstelbedrijven om te informeren voor hoe veel ze het denken te kunnen herstellen. Laten we het beste hopen zodat er niet nóg een Bx op de sloop terecht komt. Dat zou zonde zijn!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk


Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009
- BX Cannes
- BX Deauville
Hou wel ingedachte dat lassen aan een auto iets heel anders is dan op een werkbank wat plaatjes aan elkaar lassen!

























Totaal aantal Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Volgens mij kom je al een heel eind met een rondje trek- en richtbank. Ik heb het filmpje niet bekeken, maar als er motorisch ook iets loos is, lijkt me dat voor nu het minste probleem.
Motorisch is er niks aan de hand, ik heb vandaag even in het daglicht gekeken. De ostopus liep aan. aar die is niet door gelukkig. En omdat ik niet de laservaring heb om aan een auto te lassen (vind ik), ga ik morgen langs een schadeherstel bedrijf om het te laten bekijken hoeveel zij vragen om het geheel recht te trekken/ lassen.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
dubbel post.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Vandaag bij het schadeherstel bedrijf langs geweest. Om een nieuw frame erin te lassen en te verven zodat het allemaal niet gaat roesten, gaat me 500 euro kosten. Ik vond dit bedrag nog best meevallen. Ik zal er eens goed over denken. Want voor dat geld heb ik ook een andere auto. Daarnaast moet ik ook nog een motorkap en een bumper hebben, maar dat zal geen bottleneck worden denk ik.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk











Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
het valt idd nog mee gelukkig
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar







Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Dat valt reuze mee! Voor dat geld kun je inderdaad wel een andere kopen, maar is het niet meer jouw BX die je als je eerste auto kreeg.
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Om alles opties eens goed te bekijken ga ik zaterdag bij een witte BX 16 TZI kijken in Breda. Het is wel een automaat, iemand ervaring met een automaat?
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk





















Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Nee, maar wel met een 16 TZI. Wat blijft dit toch een chique verschijning !
http://www.autowereld.nl/citroen/bx/16-tzi-automatic-u9-apk-9-2013-950-euro-4138487/foto.html#foto-3
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en











Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
je wilt nooit meer terug na handgeschakeld
maar een automaat is niet moeilijk
je moet in de pook knijpen om de knop in te duwen en zo zet je hem in de stand:
P - parkeren
R - achteruit
N - neutraal
A - rijden
3 - maximaal tot de 3 schakelen
2 - maximaal tot de 2 schakelen
1 - maximaal tot de 1 schakelen
je start de auto in P of N (andere standen start hij niet) en zet um in A (of 3 2 1 als je in de bergen rijd) het enige wat je hoeft te doen is gas geven of remmen. Voor een stoplicht hoeft ie niet in neutraal gewoon de rem in houden.
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar





Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Ik heb ooit een ‘91 Renault Clio 1.4 RT gereden met een automaat. Die reed prima. Ik was meteen genezen van de gedachte dat automaten sloom zijn. Die Duitse BMW 525 hield ik prima bij…
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime














































Totaal aantal Berichten: 43343
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Marviin schreef:Om alles opties eens goed te bekijken ga ik zaterdag bij een witte BX 16 TZI kijken in Breda. Het is wel een automaat, iemand ervaring met een automaat?
Houd wel rekening met een hoger benzine verbruik. Een bx heeft een ouderwetse automaat zonder lock-up voorziening namelijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Twan, dat is precies de auto waar ik voor ga kijken! En een chique verschijning is het zeker! Ik ben benieuwd, ik heb al wel eens in de automaat van mn vader gereden, dat is een c5 2.0.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk