31 van de 60
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
   
Na 15 jaar eindelijk een CX - en 9 jaar later weer weg.
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 september 2012 06:26 PM
  [ # 451 ]

En als bewijs dat ik er echt was: het nog niet genoemde ralye-schild Smile

Afbeelding Bijlagen
DSC03111.jpgDSC03108.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 23 september 2012 07:59 PM
  [ # 452 ]

Goed dat alles weer werkt en zo zie je maar dat CX rijden toch fantastisch is.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 26 september 2012 10:02 PM
  [ # 453 ]

Vandaag de al een hele tijd terug gekochtte extra deurrubbers van CX-basis gemonteerd. Ik kon de contactlijm niet vinden, dus de rubbers er maar gewoon ingeduwd. En dat lijkt eigenlijk ook wel voldoende. De rubbers haken mooi achter randjes in de raamomlijsting, ze komen er echt niet zomaar meer uit. Door de vorm bestaat er bij nat winterweer wel een risico van aanvriezen, dan is het waarschijnlijk wel fijn als ze gelijmd zitten. Maar mocht het zover komen dat een rubber er weer uit komt, kan ik natuurlijk alsnog lijmen.
Tip: een botte schroevendraaier werkt prima om het rubber goed aan te drukken - maar blijkt zo nu en dan wel een krasje te maken. Als je dit ook gaat doen: neem een stevig plastic of houten spateltje.
Als de deur open staat ziet het er uit alsof het altijd al zo was. Het kost ook niet meer kracht om de deur in het slot te gooien, het rubber vult heel mooi de ruimte rond het ruitframe.

Het zal nog wel even duren voordat ik de boel op de snelweg kan testen, ik ben meestal met de trein onderweg. Benieuwd of het echt scheelt in windgeruis. Als dat zo is, moet ik links en rechts kleine rammeltjes gaan oplossen en geluidsisolatie onder de vloermatten aanbrengen Smile

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 september 2012 10:06 PM
  [ # 454 ]

Precies zoals ik het ervaren heb, het past perfect ook zonder lijm.
Alleen een CX kenner zal kunnen vertellen dat het er nooit opgezeten heb, het lijkt gewoon zo te horen.

Heb je achter ook gedaan?

Ik vind het echt verschil maken, ben benieuwd naar jouw ervaring Wink

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 26 september 2012 10:11 PM
  [ # 455 ]

Juist bij die lange achterportieren leek het me slim om die mee te nemen, dus ja, ik heb alle vier de deuren in één keer meegenomen. Ik laat het hier weten zodra ik weer een keertje met 140 (oh nee, 130 natuurlijk police )over de weg ben gegaan.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 september 2012 10:14 PM
  [ # 456 ]

Wordt zo stil, voordat je op je km teller kijkt rijdt je al dik 150 Laughing

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 13 oktober 2012 09:03 PM
  [ # 457 ]

Dat klopt dus - mijn vriendin realiseerde zich niet dat we 140 reden. Bij die snelheid is het contact met de achterbank wezenlijk makkelijker dan voorheen. Overigens: je hoort nog steeds wel wind. En banden. En zo. Maar het totaal is dus duidelijk stiller.
Ik moet de rubbers toch vast lijmen (zoals CX-basis trouwens ook aanbeveelt), met name die in de bestuurdersdeur blijkt te makkelijk los te schieten. Sta je elke keer te prutsen als je de deur wilt sluiten.

Intussen het taxatierapport binnen na de inspectie tijdens het najaarsevenement. Keurig rapport op basis van een behoorlijk consentieuze inspectie. Resultaat: als ik een paar jaar in een gruizige auto rijdt, wordt die meer waard 4eyes . Nou ja, als er wat vervelends gebeurt, heb ik in elk geval budget voor een reparatie of vervanging. En da’s dan weer mooi.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 oktober 2012 09:18 PM
  [ # 458 ]

Leuk om te horen dat je ook een goed resultaat heb met de extra deurrubbers Cool

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 15 november 2012 04:41 PM
  [ # 459 ]
Mulder schreef:

Mijn accu liep ook ooit continu leeg. Accu OK, radio stond uit… Bleek het palletje dat ervoor zorgt dat de verlichting in het dashboardkastje uit gaat als het kastje dicht gaat, krom te zijn, waardoor dat lampje de accu in een paar dagen tijd leegtrok.
quote]


Guzziman zit een beetje te prutsen om een quote te plaatsen, dus maar even zo:

Guzziman wil weten waar het palletje/schakelaar van het dashboardkastje zit, want hij kan het niet ontdekken. Bij hem blijft ook de verlichting van het dashboardkastje branden.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 15 november 2012 05:07 PM
  [ # 460 ]

Als je het kastje opent kun je links in het dashboard een palletje zien zitten.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 15 november 2012 06:26 PM
  [ # 461 ]

Gevonden, maar het hele schakelaartje was naar binnen gegaan.
Nu maar weer uitzoeken op welke manier dat apparaatje vast hoort te blijven zitten.
Dat heb ik nog niet kunnen ontdekken, daarom het stekkertje maar losgetrokken.
Dat heeft in ieder geval wel opgelverd dat ik de radio alvast kon terugbouwen.
Ik was in de veronderstelling dat ik daar de lekstroom moest zoeken, maar gelukkig was het al donker genoeg om te constateren dat de verlichting van het dashboardkastje bleef branden, terwijl het kastsje zelf dicht zat.

Snappen jullie het nog?

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 15 november 2012 07:25 PM
  [ # 462 ]

Ik wel.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 15 november 2012 09:48 PM
  [ # 463 ]

Jullie gaven me een beetje hoop.
Maar jammer genoeg doet mijn lampje het niet eens als het kastje open staat smirk

Zal dus toch wel een keer een andere accu moeten komen

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 16 november 2012 12:18 AM
  [ # 464 ]

Bij mij doet het lampje het uitsluitend als ik iets uit het dashboardkastje moet hebben dat direct voor het grijpen ligt. Als ik iets moet zoeken, doet het lampje het niet. Wat een karakter toch, die Citroens.

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 16 november 2012 04:18 PM
  [ # 465 ]

Het schakelaarelement is dus afgebroken, geen wonder dat hij los “binnenin” lag.
Hoe zit zo’n element bevestigd? Ik probeer hem uit mijn “donorcx” te halen, kom er wel bij met mijn vingers, maar of ik nu moet draaien of trekken, daar kom ik niet achter, Ik wil natuurlijk niet al te veel kracht zetten, voor ik het weet sloop ik deze ook.

Dus wie helpt mij?
Moet ik draaien, trekken,duwen, hakken?

Profiel  
 
 
31 van de 60
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook