15 van de 22
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
Twan238 aan de Break—> zoef zoef BAM!
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 15 november 2012 10:58 PM
  [ # 211 ]

vandaag eigenlijk weer nergens last van gehad.. geen gesputter of slecht starten. wel heeeeeeeel erg vies, maar dat krijg je hier in de polder Laughing


Untitled by twan238, on Flickr

Untitled by twan238, on Flickr

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 15 november 2012 10:59 PM
  [ # 212 ]

Ondanks de viezigheid een mooie break Twan! Lekker apart. Nog aparter dan een BX al is!

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6137
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 16 november 2012 09:01 AM
  [ # 213 ]
Autofan schreef:

Kun je mij de koud-start-injector bij een DKZ aanwijzen?

idem

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 16 november 2012 09:36 AM
  [ # 214 ]

Heeft een DKZ geen Motronic injectie?
Die heeft volgens mij geen koudstart-injector of thermo-tijdschakelaar.
Waarschijnlijk zit ie dus in het handschoenenkastje…
Ik ging er van uit dat Twan een LE Jetronic heeft, en die moet hem volgens de tip van Felice http://www.boltuning.nl/blad3tech.htm wel hebben.
Citroen heeft zoveel verschillende typen geleverd dat je al gauw in de war raakt…

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 16 november 2012 09:53 AM
  [ # 215 ]

Als ik zoek in de wph kan ik de ki en tts bij de D6A ook niet vinden.
Correct me if I am wrong…
Twan, stop maar met zoeken onder de motorkap.
Ook niet in het luchtfilter…

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 16 november 2012 11:19 AM
  [ # 216 ]
Autofan schreef:

Kun je mij de koud-start-injector bij een DKZ aanwijzen?

Autofan, je had ook even kunnen zeggen dat ie er niet in zit bij een BX….
Haknie hoeven zoeken in de wph.
En Twan heeft de hele nacht onder zijn motorkap gezeten om hem te vinden terwijl hij beter had kunnen studeren…
Ik kom uit het carburateur tijdperk, dus injectie moet ik nog leren…  Wink

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 16 november 2012 11:25 AM
  [ # 217 ]

Laten we eerst eens vaststellen welk injectiesysteem Twan heeft:

Hier de mogelijke opties, ff plaatjes vergelijken:

http://citroen.tramontana.co.hu/fuel-exhaust/testing-the-efi-ems-components

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 16 november 2012 12:51 PM
  [ # 218 ]

De bovenste.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 16 november 2012 01:50 PM
  [ # 219 ]

Da’s wel een mooi schema!
De AAV (auxiliary air valve) komt wel steeds tevoorschijn als probleemgeval.
Alleen vind ik het vreemd dat ie dan lijkt te verzuipen (klopt dit Twan/Timo?)
Hij is alleen voor stationair versneld lopen bedoeld dacht ik.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 16 november 2012 02:32 PM
  [ # 220 ]

Hmm, bij een automaat is die verhoogd stationairloop weer achterwege gelaten omdat die anders teveel aan de automaat trekt. Zowel koud als warm loopt de mijne ongeveer 900 TPM. Dus ik denk dat ik die niet heb. Maar, wat ji jzegt vermoed ik dus wel, vanwege de gigantische benzinelucht bij het neit willen starten vermoed ik dus idd dat die verzuipt. maar dat zou eigenlijk weer niet mogen bij een injectie. Daarom had ik ook zo’n hoop op de temperatuursensor. Maar helaas.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 16 november 2012 03:17 PM
  [ # 221 ]

Luchtomloopklep (auxiliary air valve) wisselen met een donorexemplaar en voor het inbouwen ff goed schoonmaken?

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 16 november 2012 06:53 PM
  [ # 222 ]

Kan je niet gewoon eens proberen om met iets ingetrapt gaspedaal te starten?
Of heb je dat al eens geprobeerd?

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 16 november 2012 08:41 PM
  [ # 223 ]
H@ns schreef:
Autofan schreef:

Kun je mij de koud-start-injector bij een DKZ aanwijzen?

Autofan, je had ook even kunnen zeggen dat ie er niet in zit bij een BX….
Haknie hoeven zoeken in de wph.
En Twan heeft de hele nacht onder zijn motorkap gezeten om hem te vinden terwijl hij beter had kunnen studeren…
Ik kom uit het carburateur tijdperk, dus injectie moet ik nog leren…  Wink

Och en dan moet ik jou erop wijzen dat hij niet aanwezig is? Ik vond het een strakker plan als je vooraf had nagekeken of die wel aanwezig was bij dit type injectie-motor en dan pas die suggestie had aangedragen. Wink

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 16 november 2012 10:16 PM
  [ # 224 ]

Was maar een geintje hoor!

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 16 november 2012 10:34 PM
  [ # 225 ]
H@ns schreef:

Kan je niet gewoon eens proberen om met iets ingetrapt gaspedaal te starten?
Of heb je dat al eens geprobeerd?

Vaak genoeg Wink afgelopen dagen trouwens nergens geen last van gehad

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
 
15 van de 22
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook