Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
vandaag eigenlijk weer nergens last van gehad.. geen gesputter of slecht starten. wel heeeeeeeel erg vies, maar dat krijg je hier in de polder
Untitled by twan238, on Flickr
Untitled by twan238, on Flickr
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Ondanks de viezigheid een mooie break Twan! Lekker apart. Nog aparter dan een BX al is!
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Totaal aantal Berichten: 6137
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Autofan schreef:Kun je mij de koud-start-injector bij een DKZ aanwijzen?
Heeft een DKZ geen Motronic injectie?
Die heeft volgens mij geen koudstart-injector of thermo-tijdschakelaar.
Waarschijnlijk zit ie dus in het handschoenenkastje…
Ik ging er van uit dat Twan een LE Jetronic heeft, en die moet hem volgens de tip van Felice http://www.boltuning.nl/blad3tech.htm wel hebben.
Citroen heeft zoveel verschillende typen geleverd dat je al gauw in de war raakt…
Als ik zoek in de wph kan ik de ki en tts bij de D6A ook niet vinden.
Correct me if I am wrong…
Twan, stop maar met zoeken onder de motorkap.
Ook niet in het luchtfilter…
Autofan schreef:Kun je mij de koud-start-injector bij een DKZ aanwijzen?
Autofan, je had ook even kunnen zeggen dat ie er niet in zit bij een BX….
Haknie hoeven zoeken in de wph.
En Twan heeft de hele nacht onder zijn motorkap gezeten om hem te vinden terwijl hij beter had kunnen studeren…
Ik kom uit het carburateur tijdperk, dus injectie moet ik nog leren…
Laten we eerst eens vaststellen welk injectiesysteem Twan heeft:
Hier de mogelijke opties, ff plaatjes vergelijken:
http://citroen.tramontana.co.hu/fuel-exhaust/testing-the-efi-ems-components
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
De bovenste.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Da’s wel een mooi schema!
De AAV (auxiliary air valve) komt wel steeds tevoorschijn als probleemgeval.
Alleen vind ik het vreemd dat ie dan lijkt te verzuipen (klopt dit Twan/Timo?)
Hij is alleen voor stationair versneld lopen bedoeld dacht ik.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Hmm, bij een automaat is die verhoogd stationairloop weer achterwege gelaten omdat die anders teveel aan de automaat trekt. Zowel koud als warm loopt de mijne ongeveer 900 TPM. Dus ik denk dat ik die niet heb. Maar, wat ji jzegt vermoed ik dus wel, vanwege de gigantische benzinelucht bij het neit willen starten vermoed ik dus idd dat die verzuipt. maar dat zou eigenlijk weer niet mogen bij een injectie. Daarom had ik ook zo’n hoop op de temperatuursensor. Maar helaas.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Luchtomloopklep (auxiliary air valve) wisselen met een donorexemplaar en voor het inbouwen ff goed schoonmaken?
Kan je niet gewoon eens proberen om met iets ingetrapt gaspedaal te starten?
Of heb je dat al eens geprobeerd?
H@ns schreef:Autofan schreef:Kun je mij de koud-start-injector bij een DKZ aanwijzen?
Autofan, je had ook even kunnen zeggen dat ie er niet in zit bij een BX….
Haknie hoeven zoeken in de wph.
En Twan heeft de hele nacht onder zijn motorkap gezeten om hem te vinden terwijl hij beter had kunnen studeren…
Ik kom uit het carburateur tijdperk, dus injectie moet ik nog leren…
Och en dan moet ik jou erop wijzen dat hij niet aanwezig is? Ik vond het een strakker plan als je vooraf had nagekeken of die wel aanwezig was bij dit type injectie-motor en dan pas die suggestie had aangedragen.
Was maar een geintje hoor!
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
H@ns schreef:Kan je niet gewoon eens proberen om met iets ingetrapt gaspedaal te starten?
Of heb je dat al eens geprobeerd?
Vaak genoeg afgelopen dagen trouwens nergens geen last van gehad
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en