Totaal aantal Berichten: 64
- DS 3 1.6 E-HDI 90Pk Airdream So Chic
Kijk dat is waar ik naar op zoek ben.
Een schroefset is over het algemeen ook minder stug. Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen met het set van Bilstein en natuurlijk naar foto’s van voor- en na
Heb je toevallig een link naar jou topic?
Hey,
Link naar mijn topic is: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/209263/
Heb nu zelf -25mm veren van H&R, zijn iets stugger, maar blijft gewoon comfortabel.
Is ook wat minder slecht voor je standaard dempers.
Schroefset van Bilstein schijnt niet heel stug te zijn.
Wel stugger als normaal / de standaard setup, maar niet oncomfortabel.
Linkje naar de Bilstein set: http://web1.carparts-cat.com/default.aspx?58=1&38=68407905&36=1185&14=9&32=32035&10=CAFF21978EDB05A7E040A8C0143E4960018009&12=140
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
na 4600km…
De auto is drie weken gelden voor wat kleine punten terug gegaan en omdat hij er toch stond gelijk even gevraagd of er gekeken kon worden naar de ruitenwissers. Deze maken een ‘klonk’ geluid zodra ze terug naar ruststand gaan. Hier is naar ‘gekeken’ en niets afwijkends aan gehoord. De leenauto die ik mee kreeg had dit geluid niet.
Verder trekt de auto naar rechts en moet dus uitgelijnd worden.
Wat mij opvalt is dat de navi kaart wel een nachtmodus heeft maar dat het ‘s avonds toch nog erg veel licht geeft. Is dit in aan te passen?
Ik heb inmiddels 1x gehad dat de navi niet werkte en bleef hangen op ‘route berekenen’. Dit was precies op de terugweg van Zandvoort waarbij ik hem toch graag werkend gezien had. De BT verbinding is niet stabiel en het gebeurd dat ook regelmatig dat ik mijn telefoon niet kan gebruiken tijdens het rijden. Hij kan hem dan gewoon niet vinden.
Het verbruik is gunstig en het diesel tanken wordt daar plezierig door. Tankte ik met mijn vorige auto 65 liter om de 4 dagen tank ik nu 40 liter om de 10 dagen !!!!
Totaal aantal Berichten: 357
- DS 3 E-HDI Airdream
Reedijk kom ik ook voor mijn banden, heb er zelf voor aankomende zomer een set LM besteld 17 inch (Evo).
Je verlichting van je navi pas je aan op dezelfde manier als hoe je je dashboard verlichting aanpast.
Knopje bij je tellers
crashen van de navigatie heb ik ook 1x gehad. Ding deed niks meer. Enige wat toen hielp was alles wissen en opnieuw instellen. Nu bleek je dus ook met een knoppen combinatie even het menu in te kunnen gaan om het systeem te resetten, met behoud van alle instellingen. 123 en mode indrukken volgens mij.
Ik heb toen om een update gevraagd van het systeem en daarna niet meer meegemaakt.
/ ik zou toch even checken bij de dealer of ze wellicht een update hebben voor het systeem. Ik had ook soort gelijke problemen maar die zijn nu verholpen.
Totaal aantal Berichten: 372
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
DS3B schreef:Wat mij opvalt is dat de navi kaart wel een nachtmodus heeft maar dat het ‘s avonds toch nog erg veel licht geeft. Is dit in aan te passen?
De BT verbinding is niet stabiel en het gebeurd dat ook regelmatig dat ik mijn telefoon niet kan gebruiken tijdens het rijden. Hij kan hem dan gewoon niet vinden.
Ik heb in mijn C5 dezelfde navigatie is daar is het ook gewoon in te stellen; wel altijd weer zoeken in welk submenu het zit. De menuweergave is afhankelijk van wet er op de je scherm staat en dat is wel wat irritant.
Ik heb zelf gemerkt dat mijn BT moeilijk koppelde als ik bijvoorbeeld bellend de auto in ging en het contact aanzette; Dat gaat vaak niet goed en ook daana blijft het problemen geven. Sinds ik daar op let heb ik er geen problemen meer mee gehad. (behoudens 2 personen die, als zij mij bellen, mij niet kunnen verstaan en ik hun wel; raar maar waar)
Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi
Update…
De auto heb ik inmiddels al twee keer uit laten lijnen bij Profile TC (op aanwijzing van de dealer). De eerste keer omdat hij behoorlijk naar rechts trok, uitvoegen was geen probleem! En na deze eerste uitlijning stond m’n stuur scheef en kon ik nogmaals terug. Nu staat het stuur recht en trekt hij weer naar rechts. Wel in minder mate dan voor de eerste uitlijning maar toch genoeg om ergenis te veroorzaken. Als ik rechtdoor rij en mijn stuur los laat zie je het stuur dan ook direct een stuk omgaan. Na de winter laat ik de auto bij het bedrijf waar de zomerbanden liggen wel opnieuw uitlijnen.
Ik heb ook regelmatig dat mijn Iphone 4S niet wil koppelen. Daarnaast is het scherm (systeem) al een aantal keren uitgevallen en opnieuw opgestart. De navigatie heeft het al meerdere keren af laten weten en blijft op ‘route berekenen’ hangen.
Verder heb ik na het starten regelmatig dat het toerental rap naar beneden valt en weer klimt. Het voelt als een soort van hapering/overslaan en is alleen na een ‘koude start’.
Ik ben dit soort narigheden toch niet gewend en zal deze ongemakken in ieder geval bij een volgend bezoek aan de dealer aangeven.
Omdat ik niet echt het vertrouwen heb schadeloos door de garantie periode te fietsen laat ik het ‘chippen’ maar achterwege en accepteer ik het turbo-gat en bijbehorende terugschakelen naar z’n 2 om niet te hard over een rotonde te scheren.
Verder bevalt de auto gelukkig wel. En dan met name het lage verbruik en het (nog) wegenbelastingvrije voordeel.