joh heeft het BX-forum tegenwoordig ook al een xantia-deel?
Harm schreef:joh heeft het BX-forum tegenwoordig ook al een xantia-deel?
Ach, de Xantia begint inmiddels op een leeftijd te komen dat er bx-kwaaltjes beginnen te ontstaan.
oldenhage schreef:
Jij zegt:
Was het maar zo simpel.
snap je niet antwoord daarop niet helemaal.. want zo simpel is het wel. Neem aan dat ik geen voorbeelden hoef te geven.
Zie ook ietsje eerder in draad mijn betoog over gestald break.
Bovendien is niet iedere monteur perfect (ik neem tenminste aan dat je zelf ook mens bent), en is dientengevolge zeker niet iedere BX door een perfecte monteur even perfect onderhouden. Als er uberhaupt nog een monteur aan te pas komt.
Het kan gewoon een keer gebeuren - en dat is me zelf overkomen - dat je in no-time, vlak voor een beurt notabene, van een goed werkende achterbrug ineens op een paar wrakke adals rijdt en dan is het nuttig om te weten dat dat gevaar kan opleveren!
Óók goed bedoeld onderhoud gebeurt wel eens niet op perfecte wijze door perfecte monteurs dus óók met een perfect onderhouden BX moet je op je quivive zijn. Er kan gewoon tussentijds iets stuk gaan of versneld wegslijten. En dat dat eigenlijk niet hoort, tja dat snappen we wel. Maar het gebéurt, en daar gaat het om.
En waar leg je dan de grens? Nog onschuldige spelingen of slijtage-verschijnselen aan 10 jaar oude autoos worden doorgaans niet, ook door een dealer, meteen verholpen maar pas wanneer daar enige noodzaak toe is, zoals bijv. een veiligheidseis of een operationeel probleem of gevaar.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
@ Karel..
luister s vriend….....
ik zei alleen dat doorrijden met versleten onderdelen altijd gevaar oplevert. En dat ik daar toch geen voorbeelden van hoef te geven.
of snap je me niet?
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
hee, is er bij elk topic een aangebrande sfeer?
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
oldenhage schreef:@ Karel..
luister s vriend….....
ik zei alleen dat doorrijden met versleten onderdelen altijd gevaar oplevert. En dat ik daar toch geen voorbeelden van hoef te geven.
of snap je me niet?
Nou ben ik vrij kieskeurig op m’n vrienden, maargoed.
Kijk, mijn probleem is: je zei eerst iets anders:
“wat een drukdoenerij…..
als je normaal onderhoud pleegt, zelf of door een garage, gebeuren dit soort dingen niet!
“
en dat is wel een beetje te simpel voorgesteld zoals ik al een aantal keren geroepen heb.
Daarna begon je ook nog over:
“
anders hebben we volgende week bijvoorbeeld een topic..
let op versleten banden slipgevaar
ofwel met versleten dingen doorrijden geeft uiteraard gevaar.
“
maar dat vind ík dan weer een open deur en daar heb ik verder ook niet echt op gereageerd….
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
nee hoor.. alleen onduidelijkheid wat betreft mijn antwoord
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
conclusie: als je vermoedt dat je adal’s naar de adalhemel zijn gewoon preventief vervangen. Alles kan slijten en stuk in een jaar. Ik heb pas ook mijn remmerij vervangen omdat ik het geen fijn idee vond om met een mooie kras op mijn remschijf rond te rijden. Een beetje eigen verantwoording mag ook nog steeds tegenwoordig! Het is verdorie je eigen wagen en niet die van de dealer!
En nu iedereen weer vriendjes :peace :love1
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
De opmerking van Oldenhage was in die zin waar dat, als je met grote regelmaat de garage bezoekt, in een vroeg stadium overmatige slijtage kan laten opsporen en verhelpen.
Dat niet iedereen dit (begrijpenlijkerwijs) doet, weten we ook. Het kan je dus simpelweg overkomen. Dit geeft dit topic dan ook bestaansrecht.
Zullen we dan nu weer ontopic verder gaan?
metro2005 schreef:
Ook de handremkabel van de bx aan het wiel aan de bestuurderskant slijt af door je (brede) banden. Niet zo super overnagedacht.
Meen je dat nou?, Die moet ik dan even nakijken binnenkort. Net als de ADALs, volgens mij zijn ze nog goed, raakt niet en veert uiterst soepel, ben alleen bang voor de wielstand achter…zeker met 195 breed moet ik er vroeg bij zijn…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:metro2005 schreef:
Ook de handremkabel van de bx aan het wiel aan de bestuurderskant slijt af door je (brede) banden. Niet zo super overnagedacht.
Meen je dat nou?, Die moet ik dan even nakijken binnenkort. Net als de ADALs, volgens mij zijn ze nog goed, raakt niet en veert uiterst soepel, ben alleen bang voor de wielstand achter…zeker met 195 breed moet ik er vroeg bij zijn…
Bij mij wel, en tevens de retourleidingen van de veerpoot…. (bij mij nu vervangen)
Ik vrees alleen met grote vrezen voor mijn adals, als ik instap ‘s ochtends hoor ik echt kloink vanachter vandaan komen bovendien heb ik het idee dat het allemaal wat soepeler zou moeten veren achter (veerbollen zijn goed)
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX