Totaal aantal Berichten: 43308
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De ramen worden niet met een relais geschakeld.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25616
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Kijk eerst eens bij de b-stijl achterdeur zijde of je twee stekkertjes ziet van de motortjes. Als die er zijn, of als er daar draadbreuk is (was bij mij aan de voorkant), is het simpel.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Zit er niet een schakelaar die de achteruiten uit kan schakelen, een type 2 heeft die wel ergens onder het stuur zitten, dit is in Frankrijk verplicht geloof ik.
Goede raad is voorraad
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
In het instruktieboekje staat daar niets over. Dus volgens mij alleen type 2.
Bij een draadbreuk in het portier of de stijl is het wel vreemd dat ze er allebei mee ophouden.
Morgen maar eens meten. Het kiertje afgeplakt met Duct tape.
Duct tape rules!
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Redbird schreef:Zit er niet een schakelaar die de achteruiten uit kan schakelen, een type 2 heeft die wel ergens onder het stuur zitten, dit is in Frankrijk verplicht geloof ik.
Nee, niet verplicht, type 2 Prestige heeft die schakelaar ook niet. Maar het is wel erg toevallig dat beide achterportierramen niet meer willen.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Er zit vaak wel een blokkeerschakelaar op een Série 2 met elektrische achterruiten.
Staat een kruisje op. Zit onder de stuurkolom. Zou dat werkelijk een optie zijn?
Mijn Break heeft hem ook…
Alleen voor Série 1 zou ik ‘t zo uit mijn hoofd niet weten. Heb je er een instructieboekje bij? Daar zou het dan toch in moeten staan.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
waterman schreef:De ramen worden niet met een relais geschakeld.
Als je het contact aanzet ,gaat er een relais om wie zorgt dat de kabelboom naar achter stroom krijgt.
Tussen schakelaar en raam zit indd geen relais
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Als de voorruiten werken kun je een van die schakelaars voor achter proberen, soms doen die schakelaars het niet vanwege het weinige gebruik, verder kun je heel makkelijk 12V op de motor zetten als je de bekleding eraf haalt, als je de polariteit omdraait gaat ie omhoog of omlag.
Goede raad is voorraad
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Toen ik vandaag gewapend met multimeter de linker schakelaar uit de console wilde peuteren ging het boeltje weer aan de gang. Ook het rechter raam wilde weer. Fijn zo’ n self repairing system
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Hier ook maar weer eens een topic afstoffen.
De dame heeft wat uit kunnen rusten maar moet weer in de benen voor de tocht in Luxemburg.
Ik moet in ieder geval wat normaal onderhoud plegen zoals een olie en oliefilterwissel.
Verder moet ik de handrem nog eens goed afstellen.
Koelvloeistof mag wel eens ververst worden.
Achterste hoogteregelaar schoonmaken.
Een klein ongemakje is dat na de koude start na enige tijd de motor afslaat. Als de motor eenmaal warm is loopt ie weer mooi stationair. Is er iets af te stellen zodat de motor koud wel blijft lopen?
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Meestal moet ik in de winter mijn stationairschroef wat meer opendraaien… voor de rest zou er wel ergens in die krochten rond het motorblok een soort koudverstuiver of zo moeten zitten, maar ik heb het nog nooit gevonden :p (kan ook aan mij liggen, haha) Al moet ik zeggen dat mijn Prestige nog nooit bij stationair draaien ‘zomaar’ stilviel…
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
demuywo schreef:Meestal moet ik in de winter mijn stationairschroef wat meer opendraaien… voor de rest zou er wel ergens in die krochten rond het motorblok een soort koudverstuiver of zo moeten zitten, maar ik heb het nog nooit gevonden :p (kan ook aan mij liggen, haha)
Die koude start verstuiver ga je op je 1988er 2500 IE blok ook niet vinden, bij de latere modellen zat die er dus niet meer op. Net als dat je maar 1 bdp sensor heb
Als alles goed afgesteld staat hoef je in de winter niet aan die schroef te draaien.
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Meer dan 600 kilometer afgelopen weekend. Winterse omstandigheden, koude start, en de dame heeft het weer super gedaan.
Door de sneeuw op TRX-en bleek ook minder een uitdaging dan gevreesd. Ik ging ergens in een bochtje wel een beetje sideways en schoof de boel een ietsje door bij een keer-sessie in Jalhay.
Vandaag een snelle wasbeurt om die pekelbende er weer af te krijgen. Ze glimt weer en de rest doen we nog eens dunnetjes over als het voorjaar zich ooit nog eens aandient.
Ik heb weer super genoten van de flexibele motor met een mooi vermogen om zonder al te veel te schakelen de berg op te stormen.
De diravi voor de haarspeld bochten en het veersysteem voor comfort op de Belgische routes dégradées.
De pekel zit tot achter de oren
Onder gesneeuwd maar starten en lopen. Zelfs de achterruitverwarming deed gewoon zijn werk. En de kachel kreeg het heerlijk warm.
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
‘t Zijn toch gewoon hele goeie auto’s?
Totaal aantal Berichten: 6491
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Bekende uitspraak.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)