
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 08-08-2006
- CX CX Reflex D (Familiale )
- CX Pallas 2.5 Diesel
Hallo , ik ga een TRD 2 Blok inbouwen en wil van te voren de distributie en de Keeringen vervangen.
Weet iemand toevallig de keerringmaten voor versnellingsbak,differentieel aandrijfassen en krukas?
alvast bedankt , groeten, Serge






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Mijn advies is om een complete motorpakkingset aan te schaffen, daar zitten ze gewoon allemaal bij.
Maar als je ze los wilt kopen, staan hier de maten:
http://cx-basis.de/eshop/index.php?cPath=28181
Keerringen voor aandrijfassen = keerringen differentieel, of je moet iets anders bedoelen?
Die zitten niet in een pakkingset, dit is ‘m: Differentieelkeerring
En met “keerring voor versnellingsbak” bedoel je de prise-as keerring neem ik aan? Om deze te vervangen moet je de bak geheel uit elkaar halen.
Dit is de keerring: Prise-as keerring
Edit: denk je er ook aan om er een versnellingsbak van een TD aan te schroeven? Dus niet je oude bak, dat gaat verkeerd!
Plus koeling wijzigen (dubbele fan, andere radiateur). Heb je de intercooler + slangen erbij? Of heb je een complete donor? (= nog beter)
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Als je ze bij de aandrijfboer ofzo gaat halen neem dan wel de hogere temperatuur versie.
Ik meen dat die van viton zijn.
Maar ik ben het volledig eens met het advies van leontien koop een complete set, weet je zeker dat het goed is.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 08-08-2006
- CX CX Reflex D (Familiale )
- CX Pallas 2.5 Diesel
Hallo ,
Dankjewel, heb een komplete set besteld plus losse Keerringen met extra lip voor de cardan en een Bosch distributieriem+rollenset, heb ook maar de motor geheel gedemonteerd , daar komen nu ook nog nieuwe hoofdlagerschalen en drijfstanglagerschalen alsook zuigerveren in.
Het Lager van mijn Turbo is ook defect, weet iemand of dit dezelde Turbo is als van een Serie 1 TD ?
Ja, ik heb een komplete donor, helaas heb ik geen beugels meer om de intercooler mee op te hangen, wie kan mij daaraan helpen?














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Turbo is heel anders.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Waarom denk je dat dat lager stuk is?
Die mogen koud best iets ruim aanvoelen, maar natuurlijk niet teveel.
Als je zelf geen ervaring hebt met beoordelen moet je even aan iemand ansders vragen.
Wiel mag natuurlijk in geen geval het huis raken!
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 08-08-2006
- CX CX Reflex D (Familiale )
- CX Pallas 2.5 Diesel
EEn Halve centimeter axiale speling lijkt mij machtig veel.
Weet iemand een complete turbo uit te halen ,of een billijk revisiebedrijf, gespecialiseerd op turbos ?
Ja dat lijkt me ook!
Heb je enig idee hoeveel dat blok gedraaid heeft?
De turbo is zeker niet het zwakste punt namelijk.
Ik denk dat hij wel stuk kan door vervuilde olie, maar dan ook de nokkenas enz.
Volgens mij moet je niet heel lang zoeken naar een goede gebruikte.
P.s. Lekte het ook erg in de inlaat?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Of als je 100% zekerheid wilt, is dit is een zeer goed bedrijf: Turbo’s Hoet
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 08-08-2006
- CX CX Reflex D (Familiale )
- CX Pallas 2.5 Diesel
Hi, het blok heeft +-500.000km gelopen, bij 420.000km is er een nieuwe koppakking etc. gemonteerd.
Ik kocht de wagen vanwege het blok ,hij startte goed , loopt okay,geen gerook of iets dergelijks, maar je merkte niet echt turbopower( membraam op Dieselpomp is okay !).
Nu ik het blok open heb blijkt dat 1 hofdlager kompleet uitgelopen is.
Ik zet hoofdlagers ,drijfstanglagers en zuigerveren nieuw, klepjes worden voor de zekerheid nog eens nieuw ingeslepen.
Dus het enige wat dan overblijft wat niet perfekt in orde is , is de turbo en die wil ik dan ook goed hebben.
Goed bezig
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 08-08-2006
- CX CX Reflex D (Familiale )
- CX Pallas 2.5 Diesel
heb alle pakkingen en keerringen weten te bemachtigen alsook zuigerveren en een goede gebruikte Turbolader .
Yippie

Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 08-08-2006
- CX CX Reflex D (Familiale )
- CX Pallas 2.5 Diesel
Nou blijkt eeen krukaslager ingelopen te zijn en een zuiger heefz flinke aanloopgroeven.
Weet iemand een krukas ( past ook die van een 2,5D ?)en een zuiger(setje) uit te halen ?
Als je toch zover gaat zou ik niet met gebruikte zuigers gaan kloten.
Veren en eigenlijk ook de zuigers zijn ingelopen op de cilinders.
Krukas weet ik zo goed als zeker dat die anders is bij td2
Ik denk dat wilmink in groningen nog wel zuigers kan leveren.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Je kunt ook ergens een goed compleet onderblok op de kop tikken natuurlijk.
(als geld een rol speelt) want nieuwe zuigers, lagers en veren gaat wel meer geld kosten.
Als je volledige zekerheid wilt moet je wel alles nieuw steken, maar dat had je ook niet gedaan als die lager/zuiger nog wel oké was geweest, denk ik dan.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Turbo diesel-krukassen zijn anders dan die van een non-turbo.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste