1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

CX 25 GTI Turbo 1 Verkocht en opgehaald
wijnand 16v
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 128

- BX SPORT
- DS 3 Sport Chic 1.6 blueHDI 120
Gepost: 16 november 2012 06:43 PM

zo vandaag is de CX afgeleverd. Er moet nog het nodige aan de CX gebeuren, maar op zich is de lijst niet super lang, maar je weet maar nooit wat je tegen gaat komen.

Deze CX heeft al de nodige tijd niet meer op de weg gereden. Volgens de papier gestald gestaan sinds 1996. En nu dus maar weer bezig om deze CX weer op de weg te krijgen. Het is een type 2, maar wel een vroege gezien kenteken sinds augustus 1985. De auto start en loopt dus daar geen problemen mee.

Hierbij een linkje naar wat foto’s die ik heb gemaakt bij het bedrijf waar ik de CX heb gekocht.

Ik weet niet of het zo goed gaat met het linkje anders graag even een vraag aan de mods om dit goed te zetten.

Het voorlopige lijst is:
- Remmen voor een achter blokken vervangen. (preventie i.v.m. het lange stil staan.)
- Remschijven voor vervangen.
- Remleidingen
- Accu wordt niet goed geladen.
- Wat roest aan de onderzijde kofferklep.
- Wat roest aan de deur passagiers zijde.
- Wat kleine deukjes, maar dat is voor later zorg.
- De afvoer van het dak zit verstopt dus dit weer open maken.
- Leidingwerk heeft beter tijden gezien.
- Ruitenwissersproeier ontbreekt. (weet iemand waar je aan die dubbele wissers kunt komen.)
- Er zit een beetje laswerk aan de bodem bestuurders zijde. Vanonder keek ik op de bekleding

Een vraag voor diegene die vaker een CX op assteunen zetten. Wie heeft er een foto van de lokatie waar de assteunen onder kunnen worden gezet.

De auto staat in de garagebox en blijft dus de nodige tijd op assteunen staan.

Profiel  

erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243

Gepost: 16 november 2012 07:33 PM
  [ # 1 ]

Ik wil je enthousiasme niet bederven, en het is ook absoluut niet vervelend bedoeld, maar:

Weet je heel zeker dat je hier mee door wilt, het ziet er uit als een behoorlijk hopeloos project.
Echt neem van mij aan, dit gaat je gigantisch tegenvallen.

Vraag in elk geval iemand die cxen kent om te kijken en aan te geven wat je waarschijnlijk gaat tegenkomen.

Sorry als ik negatief lijkt, maar ik ben bang dat het realistisch is.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  

Gepost: 16 november 2012 07:42 PM
  [ # 2 ]

idem

Als ik dat zo zie (oké heb 3 foto’s bekeken), moet je zéker alle HD-leidingen gaan vervangen. Wiellagers, rubbers, motorsteunen, koelsysteem dat wellicht met water is aangelengd… al die dingen hebben echt te lijden van zo lang stilstaan in een niet 100% droge omgeving.

En net zoals Erik: dit is goed bedoeld, not to burst your bubble!!!  surrender

Edit: en check héél grondig dat schuifdak op roest. Een bron van ellende bij een CX…helaas.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 16 november 2012 08:03 PM
  [ # 3 ]

suc6 met dit project !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2419

Gepost: 16 november 2012 08:50 PM
  [ # 4 ]

HD leidingen is nog niet eens een volle dag schroeven als het gaat om alles naar achteren en bij de achteras. Misschien wel als alles tegen zit.

ik neem aan dat de prijs ernaar was….?

T is wel een project waarbij je je auto meteen goed zal leren kennen. Is toch ook leuk!

Assteunen kun je onder de achteras kwijt, of onder de achterste kriksteunen als die nog goed zijn.
Aan de voorkant onder het subframe zetten bij de wielophanging. De wagen heeft namelijk de neiging te kantelen als je de voorste kriksteunen als ondersteuningspunt gebruikt en je zou de achterwielen eraf halen.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9362

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 november 2012 09:11 PM
  [ # 5 ]

Denk dat je deze dame eerst effe ergens op een brug moet parkeren.
En een nadere inspectie uitvoeren,
En net wat Erik zegt ,is dit wat je wil.zo ja dan is het wat evan zegt ,je leert de dame kennen.
Ik zeg SUCCES.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  

Redbird
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 213

- BX BX 19 GT mk2
Gepost: 16 november 2012 10:13 PM
  [ # 6 ]

De tip die ik kan geven is begin eerst met het technische gedeelte, sapjes vervangen etc. Geen deuren opknappen ofzo, evt wel een roestvertrager erop. En door de APK heen slepen.

Mocht het project erg tegen vallen achteraf dan kun je de technische onderdelen nog wel verkopen voor een redelijke prijs, als je een deur laat spuiten , dan krijg je eigenlijk maar heel weinig terug als je die dan moet verkopen.

Goede raad is voorraad

Profiel  

daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1064

Gepost: 16 november 2012 10:14 PM
  [ # 7 ]

Ik sluit mij bij mijn voorgangers aan,ziet er inderdaad uit als een hopeloos project maar je moet natuurlijk altijd positief de toekomst in kijken.

Maar als deze cx werkelijkheid vanaf 1996 daar in de tuintjes heeft gestaan,dan zal er wel wat meer roest aan de onderkant kleven en dan is een bezoek aan een brug geen overbodige luxe.

En als aanvulling op je lijstje een nieuwe radiateur zal ook wel moeten,plus een rondje veerbollen want deze zullen ook niet meer op druk staan.

In ieder geval succes met je aankoop.

Profiel  

jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10402

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 november 2012 10:37 PM
  [ # 8 ]

Nou, dat houdt je voorlopig wel van de straat. Succes!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  

Gepost: 16 november 2012 10:37 PM
  [ # 9 ]
Evan schreef:

HD leidingen is nog niet eens een volle dag schroeven als het gaat om alles naar achteren en bij de achteras. Misschien wel als alles tegen zit.

Inclusief alles afpassen, buigen en felsen???
En die leidingen vanaf de remaccu, onder de V-bak door? Knap als dat allemaal in één dag lukt. Zonder brug is dat sowieso kansloos en ik lees alleen iets over een garagebox…. En hoe vast denk je dat die wartels nu zitten? Denk je dat die bijvoorbeeld eenvoudig uit de veercilinders te schroeven zijn zonder te breken?

En dat is dan nog maar één van de vele dingen. Just saying…. maar maakt mij verder niet uit hoor.  huh

Evan schreef:

T is wel een project waarbij je je auto meteen goed zal leren kennen. Is toch ook leuk!

Tuurlijk is dat leuk, da’s ook de hobby! En daar gaat het ook niet om. Alleen vraag ik mij af of TS beseft waaraan hij begint. Het zou ook niet leuk zijn voor hem als het project op een teleurstelling uitloopt?

Dus ik wil de goede man heus niet ontmoedigen, alleen: bezint eer ge begint (wat alle anderen dus eveneens zeggen).

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 november 2012 11:00 PM
  [ # 10 ]

Hij is al begonnen,want ze is al thuis Wink

De boer is troef
Après cette énième cx

Profiel  

freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 837

- CX GTI turbo 2
Gepost: 16 november 2012 11:03 PM
  [ # 11 ]

Sorry, maar ik vrees echt het ergste in dit geval. En zoals je het beschrijft met een beetje dit hier en wat roest daar duidt op een erg roze bril.. Probeer nog eens goed afstand te nemen en echt goed in te schatten waar je aan begint. Laat hem eens erg goed bekijken door een kenner en probeer dan een kosten en tijdraming te maken. Ik vrees dat je stijl achterover slaat. Nu kan je nog terug… (excuus voor deze negativiteit maar net de anderen is dit echt positief bedoeld)

Profiel  

freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 837

- CX GTI turbo 2
Gepost: 16 november 2012 11:03 PM
  [ # 12 ]

Sorry, maar ik vrees echt het ergste in dit geval. En zoals je het beschrijft met een beetje dit hier en wat roest daar duidt op een erg roze bril.. Probeer nog eens goed afstand te nemen en echt goed in te schatten waar je aan begint. Laat hem eens erg goed bekijken door een kenner en probeer dan een kosten en tijdraming te maken. Ik vrees dat je stijl achterover slaat. Nu kan je nog terug… (excuus voor deze negativiteit maar net de anderen is dit echt positief bedoeld)

Profiel  

daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1064

Gepost: 17 november 2012 12:27 AM
  [ # 13 ]

Ik denk dat Wijnand niet meer terug kan,ze is namelijk vandaag afgeleverd!!

Profiel  

Gepost: 17 november 2012 12:30 AM
  [ # 14 ]

Hoho.. tuurlijk kun je altijd terug. Hij is toch nog nergens aan begonnen? Wink
Aanschafprijs oké... maar niets verloren. Kan altijd nog als onderdelendonor dienen voor een beter exemplaar.

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten

- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 november 2012 09:29 AM
  [ # 15 ]

Wat zijn wij met zijn allen erg .( Ik ook)
Moet zeggen doe het zelf ook wel,maar iedere keer als er iemand met een cx op de proppen komt met een beetje veel werk jagen we ze haast weer weg.
Ik snap het wel,( lees we willen ze behoeden voor teleurstellingen).
Maar om nu meteen te zeggen kunt er altijd nog een onderdelen donor van maken en dat soort dingen.
Dan zeg ik ,dit moeten we proberen te vermijden.
En er zijn meer mensen zo gek als ik.
En hij heeft de auto al gekocht,en voor dat hij er zelf nauwelijks naar heeft kunnen kijken ,hebben wij hem hier al verteld dat de auto zo rot is als een…....alle hydrolike i gaar…......en zijn koelvloeistof is water…...enz enz.
Denk dat het voor iedereen leuker is als we met een iets positievere insteek reageren
Dus bv. Rotte bak. Zo daar zit nogal wat laswerk aan.
        Alle leidingen,Zo daar mag wel een loodgieter aan te pas komen
En enz.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx

Profiel  

1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook