


Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 05-01-2006
- BX SPORT
- DS 3 Sport Chic 1.6 blueHDI 120
Jippie bedankt voor alle jullie positieve reactie. Jippie.
Even voor de goede orde oordeel pas als je iets echt hebt gezien. Eerst leek het mij ook een kansloze auto, maar naar verder de auto te bekijken valt het allemaal reuze mee. En daarom ben ik er ook aan begonnen.
Mocht het nodig zijn kan ik de auto ergens op een brug zetten om de leidingen etc. te vervangen. En dat is ook wat gaat gebeuren.
Wel leuk dat jullie er allemaal vanuit gaan dat deze auto sinds stilstand buiten heeft gestaan. Dat is gelukkig net zo, want ook dan was ik er niet aan begonnen. Deze auto heeft maar een jaartje buiten gestaan. En het vele roest wat je ziet in de motorruimte is vliegroest dus met een beetje poetsen is het weg.
Voordat ik deze heb aangeschaft heb ik ook andere bekeken, welke er optisch goed uitzien. (beter als deze) Maar die zijn onderhuids toch minder als dat deze is.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De foto’s doen idd wel schrikken…
Maar zo te horen heb je in elk geval meerdere CXen bekeken. Zo kan je al veel beter oordelen en de beste kiezen die bij je past
Misschien als de auto straks netjes thuis staat eens wat foto’s maken als de boel wat schoner is, dat geeft vast een heel ander beeld
Succes met opknappen verder!






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
goed om te horen dat je er zorgvuldig naar gekeken hebt, en dat je er wat in ziet.
ook bij mijn CX waren er roest issues/gaten (oa. bodem voetenbereik). dat is allemaal te verhelpen.
nogmaals suc6, en lekker er mee aan de slag ! en bij vragen horen we het wel !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Ik heb de auto ongeveer twee jaar geleden bekeken. Hij werd me aangeboden door de toenmalige eigenaar. Deze man was gehandicapt en zou er nooit meer mee kunnen rijden. Hij had de auto gestald in een oude kippenschuur. Omdat hij slechts moeizaam aan de praat te krijgen was en er direct een hd leiding knapte heb ik hem niet goed aan de onderkant kunnen bekijken. Met een lampje en op de tast heb ik wel een indruk gekregen van de bodem van de auto. Hij is vergelijkbaar met andere origineel nederlandse auto’s, dus overal beginnende dikke plekken en rotte voetenbakken. Omdat het schuifdak roestig was, de uitlaat vergaan, evenals de trx banden en de radiateur, heb ik hem laten staan.
Het is ècht een project, maar zeker niet kansloos. Als hij klaar is heb je er best een mooie auto aan. Mij was het teveel werk. Een bedrijf in Damwald heeft hem uiteindelijk gekocht en hem buiten gezet.
La Léo schreef:
Inclusief alles afpassen, buigen en felsen???
En die leidingen vanaf de remaccu, onder de V-bak door? Knap als dat allemaal in één dag lukt. Zonder brug is dat sowieso kansloos en ik lees alleen iets over een garagebox…. En hoe vast denk je dat die wartels nu zitten? Denk je dat die bijvoorbeeld eenvoudig uit de veercilinders te schroeven zijn zonder te breken?
!
Ja dat kan. Ook zonder brug. Dit jaar alleen al 4 cxen gedaan liggend op de grond met de wagen op steunen. Houdt je wel lenig
Leidingen onder de motor waren nog goed. Maar die had ik ook niet genoemd he.
Wartels in veercilinders: leiding afknippen en met een 6-kante dop eruitdraaien. Meestal komt ie dan toch gewoon los!
CX GTi Turbo 2 - All Black
Nu ik het verhaal van CXJ lees,weet ik over welke auto het exact gaat.Auto stond inderdaad in een oude kippenschuur met vastgeroeste remmen zowel voor als achter.Auto viel niet zomaar te verrijden in deze schuur laat staan een proefrit maken.
Ik zag net zoals CXJ geen heil in om deze auto op te knappen er zat gewoon teveel werk aan,en ik moet eerlijk zeggen op dat moment zag ik het meer als een mooie donor.
Maar gelukkig zijn er CX liefhebbers die er wel brood inzien en deze wagen een tweede leven gunnen in ieder geval succes met het opknappen van deze TURBO.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Evan schreef:La Léo schreef:
Inclusief alles afpassen, buigen en felsen???
En die leidingen vanaf de remaccu, onder de V-bak door? Knap als dat allemaal in één dag lukt. Zonder brug is dat sowieso kansloos en ik lees alleen iets over een garagebox…. En hoe vast denk je dat die wartels nu zitten? Denk je dat die bijvoorbeeld eenvoudig uit de veercilinders te schroeven zijn zonder te breken?
!Ja dat kan. Ook zonder brug. Dit jaar alleen al 4 cxen gedaan liggend op de grond met de wagen op steunen. Houdt je wel lenig
Leidingen onder de motor waren nog goed. Maar die had ik ook niet genoemd he.
Wartels in veercilinders: leiding afknippen en met een 6-kante dop eruitdraaien. Meestal komt ie dan toch gewoon los!
Bij mij breekt het meestal dan toch af als ijzer in alu gerot zit. Zal wel aan mij liggen dan…
Maar goed, irrelevant in dit geval.
@Wijnand, sorry voor de negatieve reacties (in jouw oren - was niet zo bedoeld).
Blijkbaar valt het allemaal reuze mee. Des te beter!
We zullen ons gedeisd houden vanaf nu (althans ik).
Tip: Misschien voortaan beter een andere fotoserie plaatsen om mee te beginnen, dan een CX met schuifdak en allemaal vliegroest buiten in een weitje. Dan krijgen de kijkers een ander beeld en kun je dergelijke reacties wel een klein beetje verwachten. Wij gingen immers alleen af op wat we zagen hè.
Veel succes met dit nobele project!
Léo
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
freek schreef:Sorry, maar ik vrees echt het ergste in dit geval. En zoals je het beschrijft met een beetje dit hier en wat roest daar duidt op een erg roze bril.. Probeer nog eens goed afstand te nemen en echt goed in te schatten waar je aan begint. Laat hem eens erg goed bekijken door een kenner en probeer dan een kosten en tijdraming te maken. Ik vrees dat je stijl achterover slaat. Nu kan je nog terug… (excuus voor deze negativiteit maar net de anderen is dit echt positief bedoeld)
mee eens!




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Nog maals succes ,en hoop dat je hier regelmatig wat post over de vooruitgang.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Wijnand,
Gelukkig heb je er goed naar gekeken, en ik hoop dat je je niet vergist (ben er nog wel bang voor hoor)
In elk geval een nobel streven om een cx te redden, en ik zal je project zeker volgen.
Succes!
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v



Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 05-01-2006
- BX SPORT
- DS 3 Sport Chic 1.6 blueHDI 120
Kippenstront heb ik nog niet gevonden. En qua remmen dat doet die nu gewoon. En het starten is gewoon starten en lopen. Niks moeilijk starten. Alleen laad de accu niet bij en is de accu niet in top conditie, maar ook daar komt gewoon een nieuwe voor. Vanaf de autoambulance tot aan de garagebox heb ik er gewoon meegereden. De auto komt ook mooi omhoog en blijft ook lang hoog staan. De Turbo velgen TRX zitten er niet meer op dit zijn nu LMV’s met 14” rubber. Oke zijn ook niet moeders mooiste meer, maar ook dat is van latere zorg.
Mijn eerste zorg is om ervoor te zorgen dat de accu laad, de riemen worden vervangen en het leidingwerk wordt gedaan en de remmen worden vervangen. Daarna gaan we maar eens kijken naar de uiterlijkheden.
En het laswerk voor de voetbak laat ik denk ik uitvoeren door een schade hersteller o.i.d. dan wordt het laswerk goed gedaan. In de box heb ik geen elektra en dat maakt het een beetje lastig.
Ik begrijp het nog steeds niet echt. Als je voor het laswerk en reparaties afhankelijk bent van profs dan is een cx in deze staat (afgaande op foto’s en verslag) het niet waard. Het is een cx en geen bugatti….Voetenbakken zijn het probleem niet. Maar wil je met een afgetaped schuifdak blijven rijden? Of wil je hetdak laten transplanteren? Laat voordat je echt gaat investeren eerst een grove schatting maken door een specialist. Bedenk dat de ernstigste roestschade vaak verborgen zit. En wat je er in stopt krijg je nooit terug.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Benzineslangen wil je ook vervangen van achter tot voor. Zijn gegarandeerd uitgedroogd.
En check speling aan de voorwielophanging. Onderste draagamrubbers, fuseekogels etc. Speling op tripoïdes en de conditie van de krukaskeerring (geen lekkage tussen bak en blok.)
Het beste kun je met die zaken beginnen. Hoe voelt de koppeling aan?
Is het koelsysteem nog zuiver? (corrosie)?
Let op: dit zijn allemaal belangstellende vragen hè, ik zeg dus NIET dat dit allemaal gaar is bij jouw auto!!!!!!!!! Behalve de benzineslangen, maar die vervangen is gewoon standaard veiligheid.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Succes Wijnand! Wordt dit de auto waarmee je de Citron Presse gaat rijden?






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Topic even afstoffen: Ben je inmiddels al iets verder met de auto?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D