Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is het logisch / normaal dat hier dan olie onder ligt?
De bakolie is pas wel vervangen.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat is normaal… Ja, eigenlijk hebben ze er allemaal wel eens een klein beetje last van. Het laten oplossen is duur. En het kan geen kwaad. Het zegt wel iets over de kilometerstand van de auto overigens want onder de 2 ton komt het eigenlijk niet voor. Niets aan doen, gewoon doorrijden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké niet druk over maken dus.
Maar goed, dat houd in het bakolie pijl langzaam zakt?
Zit er een peilstok op de bak net als bij de CX?
Het echt oplossen houd in bakrevisie?
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Geen peilstok. De vulplug aan de zijkant is ook niveauplug. Of de bak er uit zou moeten weet ik niet. Geen bakrevisie, maar wel een hoop werk, misschien bak er uit. Ik weet wel dat er heeeel veel druppels in een liter gaan.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hmm.. Aan de zijkant zit dus nog een plug. Ik had er voorop ook al 1 gezien.
Wat is dan precies de rede dat er wat olie uit komt?
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Keerringen die een beetje lekken. In het WPHB staat vast wel een dwarsdoorsnede, dan kun je het goed zien.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Even terug naar een oudere quote…
Stef Sep schreef:Toerenteller die het soms wel/niet doet is een typisch DS probleem, heb ik ook gehad. Je kunt je toerenteller helemaal opentrekken, in de toerenteller zitten 2 potmeters, Na een jaar of 40 begint corrosie soms een overgangsweerstand te vormen. deze even een paar keer op en neer draaien en uiteindelijk op precies dezelfde positie terugzetten, en je kunt weer een paar jaar door.
Zojuist even de toerenteller uit het klokkenspel gehaald.
Ik kan maar 1 potmeter vinden.
Aan de onderkant zit geen potmeter:
Alleen deze bovenop.
Deze is verzegeld met rood, alsnog gewoon draaien?
Beetje ouderdom op een condensator
Nudat die er toch uit ligt, verstandig om het asje een beetje te smeren met naaimachine olie of alles laten zitten zoals het zit?
Klopt, zit maar 1 potmeter is die op je 2e foto.Stand markeren of nog beter de weerstand van loper naar de 2 kanten meten. Daarna met contactspray wat heen en weer draaien en in de oude stand terug zetten.
Ia zo te zien een papierfilm condensator. Zolang die elekrisch niet lek is ( dus weerstand van minimaal enkel M ohm geeft), is er niet veel aan de hand.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is remreiniger ook goed, volgens mij ben ik door de contactspray heen…
Geen remreiniger gebruiken, zitten agressieve oplosmiddelen in. Contactspray reduceert de geoxideerde contacten.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Contactspray heb ik inmiddels weer
Is het verstandig om het asje te smeren met naaimachine olie of juist niet?
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ja . smeer em!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De toerenteller zit weer in de DS.
Vandaag zo’n 60 a 70 km gereden zonder dat ik gezien heb dat de toerenteller weg valt.
Zolang heb ik hem nog niet werkend gezien, het lijkt er dus voorlopig op dat het die potmeter was
Een erg nuttige tip dus!
Verder vind ik het toch wel een erg prettige motor, zeker gezien de leeftijd. Eigenlijk heb je over een vrij groot toerenbereik veel koppel. Je kan bijna altijd moeiteloos versnellen.
Af en toe merk ik dat die met name in lage toeren even niet helemaal lekker op het gas reageerd en er met een klap/schok opeens wel op reageerd.
Vuile gasklepschakelaar en/of stekker erop?
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat kan er aan de hand zijn als bij een warme motor het toerental erg langzaam naar 900-1000 rpm gaat?
Gister blijft die langere tijd rond de 1500 rpm hangen, maar uiteindelijk zakt die dan wel weer.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Koude start luchtschuif aan het overlijden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste