Tja, hij is pas geleden naar de garage geweest, daar is voor € 140,- (!!) de achterremmen schoon gemaakt, gesteld en remvloeistof vervangen + ontlucht
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Gister heeft hij een beurtje gehad + wat kleine dingetjes. De citroen-forum.nl kentekenplaathouder zit er ook op nu!
De handrem was inderdaad niet tof, het stelmechanisme was slecht. De remmen zijn opnieuw gesteld en met een puntlas vastgezet zodat hij niet meer terug kan vallen in de oude positie. Het was of dit, of de remvoeringen zouden mee komen bij het open maken van de trommels, en dan had ik de complete achterrem installatie moeten laten vervangen. En dat zou op € 500,- komen. Als ik er niks aan zou laten doen dan was het niet veilig + komt ie volgend jaar niet door de APK. Gelukkig bleven de remvoeringen op hun plek zitten en doen ze het weer
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Ik heb ook de hele handel aan beiden zijden weer losgehaald en zag al snel dat linksachter de kabel niet over het geleideplaatje liep maar achter de schoenen langs waardoor deze ongelijk met de andere zijde was afgesteld.
Ook is het belangrijk dat je bij de middenconsole de stelling pas met beiden wielen op de grond pas afstelt! Dus van de bokken af nadat de trommels en ingewanden gangbaar zijn gemaakt de wagen op beiden pootjes op de grond zetten en dan pas bij de hefboom zelf afstellen.
Good luck !
C’est une voiture du ministre !