Ik heb al een paar jaar last van een piepende aanlopende rem rechtsvoor..
Extra slijtage van remblokken en schijven.. Remblokken gaan zo’n 25000 km mee.. en zijn dan echt aan vervanging toe..
Schijven zijn toen ook vervangen maar nu zie al dat ze al flink geleden hebben.. en dan te weten dat we enkel grote weg rijden nauwelijks in de stad..
De Dealer ( Driessen Citroen Eindhoven)heeft er als een naar gekeken..kon niks vinden.. Althans die kwamen met het verhaal van “plakkende"remblokken.. en dat er een modificatie op was gekomen. Dus nieuwe rembloken en het zou over zijn..
Niets is minder waar.. bleef piepen etc maar tja..die geven niet thuis.
Geen idee. hoe het nu zit.. Is het iets met de hoofdremcilinder..
Opvallend is wel.. dat ze rechts dus duidelijk meer slijten dan links en ja het piepgeluid doet zich met name voor op de grote weg.. soms helpt het de rem ff te raken.. maar vaak blijft het aanlopen..
Iemand een oplossing..Dit is zo een duur grapje om de haverklap blokken..en schijven..
Met groet
Jan
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Is het niet gewoon een vastzittende klauw? Wordt de remschijf heet tijdens een normale rit zonder de remmen te gebruiken?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De C3 heeft zwevende remklauwen.
Als slechts 1 van de 2 blokken sneller slijt, dan kan de klauw mogelijk niet goed zijdelings bewegen.
Slijten ze beide even snel, dan verdenk ik eerder de zuiger van de remklauw op vastzitten dan de hoofdremcilinder.
Daar tussen zit overigens ook nog het ABS-blok als de auto daar mee uitgerust is,
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986