6 van de 12
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
De Witte GS 1220 Club Break ‘73 is verkocht!
TU-powerrr
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 30-01-2012

Gepost: 20 oktober 2012 10:24 AM
  [ # 76 ]

Dynamo bibbert dus. Is het een volledig nieuw dynamo of ene gereviseerde?
Indien een gereviseerde gemonteerd is, denk ik aan 2 dingen:
1: bij revisie kan het dynamolager niet of niet goed vervangen zijn waardoor deze heel zwaar zou kunnen gaan draaien.
2: zit er misschien een (flinke) slag in de dynamopoulie?

M.a.w. ik denk aan een flinke onbalans in en/of om de dynamo.

Spansteun zit ook goed vast? Als een dynamo al losraakt, dan gaat deze heerlijk op en neer dansen.

Succes in ieder geval!

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 20 oktober 2012 11:14 PM
  [ # 77 ]

Een versleten V-snaar kan ook een dreunend geluid geven.
Als de snaar niet meer “aan” ligt tegen de zijkanten van de poelie maar tegen de “bodem” van de V groef
geeft dat een zeer doordringend dreunend geluid. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, kan het niet beter onder woorden brengen.
Staat de snaar niet (veel) te strak?
Succes

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 18 november 2012 04:01 PM
  [ # 78 ]

Een aantal weken geleden de V-snaar losser gezet en dat bleek veel te schelen, hij resoneerd nog een beetje wat waarschijnlijk door de ouderdom van de snaar komt toen ik m eens goed bekeek.
Dus dat lijkt in orde.

Vandaag een nieuw, waarschijnlijk ernstiger probleem! Na een rit van +/- 270 km thuisgekomen en na ongeveer een uur de gs weer gestart en toen bleef ie plat met zijn buik op straat liggen, even met de handel gespeeld maar er gebeurd helemaal niets!
Zachtjes hobbelend naar de pomp gereden, LHM gekocht, het niveau leek wat laag en hij lag natuurlijk nog op zn buik, dus mocht hij nog omhoog gaan zat er zeker te weinig in. Dus een lek!

Tijdens bijvullen viel mij plotseling op dat het rechter voorwiel zeiknat van de LHM was aan de buitenzijde! (En de band is weer mooi zwart)

Daar zat dus alle LHM. Leiding aan de veercilinder ziet er droog uit, dus een veercilinder overleden denk ik. Iemand een idee? Moet daar beter meteen een nieuwe op? Of gaan die nooit stuk en is het alleen een revisieset met rubbers enzo?

Gr. Wim.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 18 november 2012 04:10 PM
  [ # 79 ]

Als de cylinder niet zo goed meer is zou het via en lekzak en -leiding retour moeten gaan. Ik zou eerst naar de lekzak en de retourleiding kijken.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 18 november 2012 06:28 PM
  [ # 80 ]

Je hoogteregelaar zit daar ook in de buurt.

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 18 november 2012 08:09 PM
  [ # 81 ]

Nou daar gaat mn vrije dag morgen!
Maar dat is niet zo erg, sleutelen is ook een vrije dag(voor mij)
Dus morgen maar even op een brug, en die dingen(hoogteregelaar en veercil.)
even nakijken en alles wat er in de buurt zit kwa groen spul.
En als ik meer weet kan ik onderdelen bestellen, en eventueel reviseren.
Vanavond vast even wat voorstudie doen in een olyslagertje.

Gr. Wim.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 november 2012 08:48 PM
  [ # 82 ]

Waarschijnlijk gewoon lekzak kapot. Maak het maar ff open daar.  Geen brug nodig..

Ps: pas dat idioot lange onderschrift ff aan. Nu worden je posts zo lang!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 18 november 2012 09:18 PM
  [ # 83 ]

oke ik pas m aan, en zal t ernaast zetten onder de avatar, net als de anderen doen.

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 19 november 2012 02:25 PM
  [ # 84 ]

Nou het lek is gevonden! tenminste ongeveer want het is erg vuil op die plek, prut en vet.
Dus eerst even schoonspuiten daar en dan kan ik t goed bekijken.
Het lekt op het verdeelblokje waar ook de drukzender van het hydraulische systeem zit.
Het golft er echt uit daar. Een plas van 40cm binnen een minuut op de grond!
Dus een leiding lek of het verdeelblokje of een leidingnippel of drukzender enz enz.
Vanmiddag even verder kijken.

Gister bleef ie maar laag staan maar met een vol lhm-vat???
Dus vanochtend (zachtjes, met file erachter) 5km gereden terwijl ie laag bleef.
Op de brug niets gedaan dan kijken, wel met de rechterwielophanging uitgeveerd vanwege een
assteun aan die kant en op een brug, en het kapje van hoogteregelaar verwijderd.
Klaar, starten en komt ie gewoon weer omhoog??, wel met de nodige lekkage.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 november 2012 02:56 PM
  [ # 85 ]

Dat blokje is een zekering dat , als de druk in de vering uitvalt, druk op de remmen laat. als er door lekkage geen druk opbouwt, stijgt je auto niet omdat die klep niet opent.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 19 november 2012 03:03 PM
  [ # 86 ]

Vanochtend met geheel ingezakt rijden was er aan het eind van de rit ook geen rem meer.
Ik ga nu eerst even schoonmaken en verder kijken.

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 19 november 2012 08:36 PM
  [ # 87 ]

Vanmiddag dus even verder gerommeld en bleek een t-stuk achtig ding van plastic dat boven het ijzeren t-stuk met de drukzender zit te lekken. Retourleidingen volgens mij, en de dikke rubberen slang vanaf de drukregelaar lekte als de neten!
Die was gescheurd. De slang is ook zo hard als een brok plastic net als die andere zwarte retouren, alles maar eens vernieuwen dus want dat gaat weer eens gebeuren. Maar ja wat wil je,1973! Dus 3 liter LHM verder. Stuk ingekort, opnieuw vastgezet en klaar.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 19 november 2012 10:57 PM
  [ # 88 ]

Die slang is nog nieuw te koop.

Profiel  
 
jmta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011

- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Gepost: 14 april 2013 11:50 PM
  [ # 89 ]

Wim,

Nog een vraagje over de LPG inbouw:

welk koelvloeistof pompje heb je gekocht? heb je voor mij een nummer? Ik wil ook graag gas gaan inbouwen als mijn motor is ingereden (duurt nog ongeveer een week). Een gasstift heb ik al alleen een geschikt pompje zoeken lukt nog niet helemaal. Moeten de lpg delen nog steeds 67R01 zijn?

Alvast dank.

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 15 april 2013 08:24 PM
  [ # 90 ]

Uhh nr?? Het nummer weet ik niet, ik zal m even opzoeken, want hij zit er inmiddels niet meer op.
Het pompje is van Bosch, bij de automaterialenhandel toveren ze wel een afbeelding op huin scherm
als ze zoeken op kv pompje van bosch, maar ik zal m vd week even opzoeken voor het nr.
Wat 67R01 is weet ik niet want ik heb alles nieuw besteld als een pakket, dus zal t er wel aan voldoen.
Wat voor mij nieuw was is de kunststof lpg leiding vanaf tank naar voor.

Gr. wim.

Profiel  
 
 
6 van de 12
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook