




















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Die extra draden zijn voor het acculampje binnen bij deze dynamo die je nu hebt zit er alleen een metertje die aangeeft of de accu uberhaupt wel laadt.
Toch?.
Nou ik vind dat ik dit weer geweldig technisch omschreven heb
En Paul wat ik al eerder zei de externe spanningsregelaar uit een 2cv past ook beter is nog om dat ding ooit te vervangen voor een elektronische regelaar.
Citroen c32 Hilton XLS
Ik heb net even gekeken er zit id een zwart kasje aan de binnenkant van het linkervoorspatbord. Je kan het er zo afschuiven. Maar waar de draden heen gaan kan ik niet zien. Deze zitten netjes ingepakt en verdwijnen uit het zicht richting raditeur. daar lijken ze samen te komen met weer een ander stuk kabelboom.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
klopt aan de achterzijde zie je geloof ik 3 spiraaltjes zitten maar dat is de spanningsregelaar iig.
Citroen c32 Hilton XLS
Zo het is weer een hele tijd geleden dat ik iets van me heb laten horen hier.
Ik heb ook al die tijd niets aan LaSix gedaan. Nadat ik de dynamo voorzien had van nieuwe lagers heb ik er precies 1 dag mee kunnen rijden.
Daarna ging de dynamo definitief stuk.
In al die tijd ben ik bezeg geweest aan mijn andere oldtimer mijn Thunderbird uit 78.
Voor de geintresseerden hier een link van die werkzaamheden.
Klik
Maar vandaag toch maar weer eens naar LaSix omgekeken.
De dynamo heb ik laten reviseren en die is weer net zo goed als nieuw.
Echter was de accu helemaal dood. Na een paar uur aan de lader een start poging gedaan.
En tot mijn grote schrik en verwondering sloeg LaSix aan bij de eerste omwenteling!
Ze had toch echt sinds juni geen meter meer gelopen.
Even de boel doorgemeten en ze laden weer netjes bij. Toen weer lekker een stukje gereden met haar.
Maar helaas is de accu toch echt wel overleden. Ik heb net even geprobeerd haar nog een keer te starten maar er gebeurde helaas helemaal niets.
Heeft er iemand toevallig nog een goede accu over ter overname? Wel een beetje in de buurt van Ridderkerk.
Ik zou morgen graag verder gaan en op zondag is er natuurlijk nergens aan een accu te komen.
Later weer meer want nu is de tijd voor LaSix eindelijk weer aangebroken.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Hoeveel amp/h kan de accu het beste zijn?
Standaard is geloof 55?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”




















Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja..das wel het minimum.. ik zet altijd maatje groter 72 of 74 denk ik
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
LaSix is weer a live and kicking!
Gisteren eindelijk pas tijd gehad de nieuwe accu te plaatsen.
Samen met de nieuwe dynamo is het nu weer starten en lopen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik vergeten was hoe lekker een CX rijd en vooral veert. Het was weer een feest.
Maar klaar ben ik nog lang niet met LaSix.
Ik ga beginnen met het meest irritante de ventilatie. Deze werkt nu alleen op de hoogste stand. En soms zelfs helemaal niet.
Kan iemand mij een tip geven waar ik het beste kan gaan beginnen met mijn onderzoek waarom het zo werkt zoals het nu werkt?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Er was niet lang gelden iemand met hetzelfde geloof ik.
Wat ik zou doen:
Reserve wiel er uit deksel van de ventilator eraf, weerstanden bekijken(dit is denk ik de meest waarschijnlijke)
Anders middenconsole uit elkaar en kijken hoe dat werkt, dan zie je wel of daar iets niet klopt.
Edit: dit is bij serie 1
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
erikkuiper schreef:Er was niet lang gelden iemand met hetzelfde geloof ik.
Klopt. Even zoeken naar het topic van Bogaard77 (echter niet het topic over Steely Dan)
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D





























Totaal aantal Berichten: 10410
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als je een traploze ventilator hebt is het waarschijnlijk de transistor van de regelunit. Onder/achter het dashboardkastje.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Nee hoor ding is niet traploos zit gewoon ergens een regelweerstand in het ventilatorhuis onder de motorkap.
Mark
CX 2000 pallas ‘78





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Nou om dan maar het mysterie op te lossen, het is het sleepcontact in de middenconsole, dat ding is na al die jaren versleten, ik heb Wolfman een pbtje gestuurt dat dat met grote zekerheid de oorzaak is, de beste manier is om het te vervangen voor een goed gebruikt exemplaar als die nog te vinden zijn.
Citroen c32 Hilton XLS












































Totaal aantal Berichten: 25640
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat kan het prima zijn. Deze unit is echter anders dan bijv het model 84. Bij mijn unit was de stuurdraad van het sleepcontact afgevallen.
Verder kan je onderin bij je rechter voet een klepje loshalen met 2 schroefjes en de draden op de weerstanden controleren.
Dan zit er nog een brakke stekker verbinding ACHTER het ventilatorhuis waar je pas bij kan als je de fan eruit schroeft. En NEEN. Er zit geen deksel op. het hele fan huis moet los (4 moeren). Zie mijn topic : http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214121/
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
De CX van Wolfman is een uit 1976 en mijn ex, dat van die draad heb ik ook al 2 keer gehad trouwens.
ik weet voor 100% zeker dat het puur aan het handeltje ligt in de middenconsole vandaar dat ik adviseerde om dat te vervangen.
Citroen c32 Hilton XLS
En om daar bij te komen moet je…....?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”