Totaal aantal Berichten: 64
- DS 3 1.6 E-HDI 90Pk Airdream So Chic
Dank jullie voor de reactie’s.
Vandaag gelijk het scherm in een minder felle zonnenbank modus gezet en dat bevalt goed. Ik heb hem nu op -2 staan en daarmee is het scherm tegen het schemeren aan (waarbij de verlichting al aan gaat) nog goed af te lezen.
De mode knop ingedrukt houden schakelt slechts het volledige scherm uit en de rest van het dashboard blijft zoals het is.
Hier een tevreden DS3-rijder. De laatste maanden gaat alles eigenlijk prima. Ik heb alleen wat piepjes en kraakjes. De stoelen kraken bij verzitten of bij het nemen van een bocht. Ik las er al over in dit topic en ik zal bij het volgende onderhoud eens vragen of ze het stoelonderstel eens kunnen smeren.
Verder heb ik nog een enorme piep bij het openen of dichtdoen van het linkervoorraam. Het is een piep die door merg en been gaat en het gebeurt vooral bij het droge weer of wanneer het raam een beetje vuil is. Heb er al van begins af aan last van en de garage heeft de rubbers al een keer gesmeerd. Dat vet is spoelt er na een regenbui natuurlijk af dus begint het van voor af aan. Het rechterraam werkt zonder problemen. Iemand ervaringen hiermee?
Gisteren de teller op 60.000 zien springen, dus vandaag wordt hij weer vertroeteld bij de dealer. bij 40k is de brandstoffilter vervangen, bij 60k is nu het luchtfilter aan de beurt. Scheelt qua prijs maar weinig zag.
“Zijn er nog bijzonderheden waar we op moeten letten?”
- “Nee, hij doet het prima!”
ReinierB schreef:Dank jullie voor de reactie’s.
Vandaag gelijk het scherm in een minder felle zonnenbank modus gezet en dat bevalt goed. Ik heb hem nu op -2 staan en daarmee is het scherm tegen het schemeren aan (waarbij de verlichting al aan gaat) nog goed af te lezen.
De mode knop ingedrukt houden schakelt slechts het volledige scherm uit en de rest van het dashboard blijft zoals het is.
Bij mij schakelt ( in auto stand ). De sfeer verlichting uit. De toerenteller verlichting gaat uit. Airco temp meter, navi etc.
Gebeurd er iets, bv esp grijpt in, dan gaat alles weer aan.
Kwam toevallig hierachter door is op de knoppen lang te drukken. Staat niet in het boekje volgens mij.
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Wat ReinierB heeft gebeurt als je de verlichting geforceerd op alleen LED’s hebt staan. Heb je ‘m op AUTO staan dan krijg je wat Marien heeft.
@ Erikkral: bij mij is vanwege die klacht omtrent de stoel het frame vervangen. Nu geen problemen meer
Totaal aantal Berichten: 242
- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Erikkral schreef:Hier een tevreden DS3-rijder. De laatste maanden gaat alles eigenlijk prima. Ik heb alleen wat piepjes en kraakjes. De stoelen kraken bij verzitten of bij het nemen van een bocht. Ik las er al over in dit topic en ik zal bij het volgende onderhoud eens vragen of ze het stoelonderstel eens kunnen smeren.
Verder heb ik nog een enorme piep bij het openen of dichtdoen van het linkervoorraam. Het is een piep die door merg en been gaat en het gebeurt vooral bij het droge weer of wanneer het raam een beetje vuil is. Heb er al van begins af aan last van en de garage heeft de rubbers al een keer gesmeerd. Dat vet is spoelt er na een regenbui natuurlijk af dus begint het van voor af aan. Het rechterraam werkt zonder problemen. Iemand ervaringen hiermee?
Heb exact hetzelfde. Stoel gaan ze hopelijk verhelpen volgende week als ze m’n winterbanden eronder leggen. Heb de klacht wel doorgegeven.
Heb bij mijn linkerraam ook het probleem dat wanneer het raam net dicht is, hij ineens een kraak geeft..
Citroën DS3 :: Pack Perfo :: Pack Comfort My Way :: 17” Bellone Black [zomer] / 16” Vallunga [winter] :: Spoiler
Totaal aantal Berichten: 38
- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Hier ook last van kraakjes. Laatst bij de kleine beurt aangegeven dat mijn stoel kraakt. Is naar gekeken en leek verholpen, maar een paar honderd meter op weg naar huis was het weer terug. De kraak is er als ik in een bocht naar rechts ga. Komende week gaat hij terug voor een uitgebreider onderzoek. Dat is niet het enige wat gebeuren gaat, ook de ramen piepen als een gek als ik ze naar boven of naar beneden doe. Daar wordt ook naar gekeken.
- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Die van mij piepen of kraken niet als ze naar boven of naar beneden gaan. Hoor de kraak pas paar seconden nadat m’n raam dicht is.
Citroën DS3 :: Pack Perfo :: Pack Comfort My Way :: 17” Bellone Black [zomer] / 16” Vallunga [winter] :: Spoiler
Totaal aantal Berichten: 562
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
@Rivanov: Is het echt een kraak of komt dan het allerlaatste stukje raam pas omhoog?
Bobbus schreef:Hier ook last van kraakjes. Laatst bij de kleine beurt aangegeven dat mijn stoel kraakt. Is naar gekeken en leek verholpen, maar een paar honderd meter op weg naar huis was het weer terug. De kraak is er als ik in een bocht naar rechts ga. Komende week gaat hij terug voor een uitgebreider onderzoek. Dat is niet het enige wat gebeuren gaat, ook de ramen piepen als een gek als ik ze naar boven of naar beneden doe. Daar wordt ook naar gekeken.
Ik had er ook enorm veel last van krakende stoel en ook voornamelijk in een bocht naar rechts. Maar ze hebben bij de dealer het hele onderstel uit elkaar gehaald en gesmeerd en het is nu over.
- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Nitro+ schreef:@Rivanov: Is het echt een kraak of komt dan het allerlaatste stukje raam pas omhoog?
Het raam is dicht. En als ik dan een stukje doorrij dan zegt hij ineens; knak. Eerst dacht ik dat het kwam omdat ik door een put/goot reed. Maar het was ook op kaarsrechte weg. Hij doet het overigens ook niet altijd.. maar erg gezond klinkt het niet.
Rivanov schreef:Nitro+ schreef:@Rivanov: Is het echt een kraak of komt dan het allerlaatste stukje raam pas omhoog?
Het raam is dicht. En als ik dan een stukje doorrij dan zegt hij ineens; knak. Eerst dacht ik dat het kwam omdat ik door een put/goot reed. Maar het was ook op kaarsrechte weg. Hij doet het overigens ook niet altijd.. maar erg gezond klinkt het niet. ;-)
En ook dit klinkt bekend, heb het aangegeven bij de dealer maar die hebben het niet verholpen. Moet alleen zeggen da het bij mij weer is verdwenen. Het was bij mij voornamelijk bij het rijden door een bocht of schuin een heuveltje afrijden.
Rivanov schreef:Nitro+ schreef:@Rivanov: Is het echt een kraak of komt dan het allerlaatste stukje raam pas omhoog?
Het raam is dicht. En als ik dan een stukje doorrij dan zegt hij ineens; knak. Eerst dacht ik dat het kwam omdat ik door een put/goot reed. Maar het was ook op kaarsrechte weg. Hij doet het overigens ook niet altijd.. maar erg gezond klinkt het niet.
Heeft de mijne ook bij de bestuurderskant. Een (behoorlijke) kraak na ongeveer een halve minuut als het raam weer dicht is. Zijn er nog meer die dit ook hebben of mee naar de garage zijn geweest?
ds3 - Hickory met zwarte Bellone
Totaal aantal Berichten: 176
- DS 3 racing 207 pk
ja heb ik ook. nooit bij stil gestaan dat het bij het raam vandaan kwam ,ik dacht steeds aan de gordel
misschien heeft het met het veiligheids systeem te maken (dat de koppeling losschiet)
Totaal aantal Berichten: 359
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
bakkiebakmeel schreef:de monteur en ik weten wel waar het probleem zit .
tis alleen raar dat citroen steeds met andere testjes en vervangen van onderdelen komt.
gekke is dat ik dan weer wel en dan weer geen vermogen heb.
en er is geen storing te zien.
wat we ontdekt hebben is dat de wastegateklep (die de turbodruk constant houd)op 70% open blijft staan.
en dat ziet hij niet als storing.
maar waar komt dat vandaan,is het elektrisch is het mechanisch,is de aansturing niet in orde.
word vervolgd..
Is het probleem gevonden en opgelost!
DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI