Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 05-05-2007
- XM Turbo 2.0 CT VSX
- XM 2.0i 16V Y4CZ
Hallo mede forumleden,
Sinds kort heeft mijn XM, De dame in kwestie is een 2.0 Turbo CT uit 96…...Type ll, het volgende probleem:
Het begon met toen ik de auto na een ritje uitzette, de radiatorventilatoren bleven draaien, het acculampje bleef zwak branden, en dit alles na het contact uit gezet te hebben!! vreemd…..toen ik na een uur bij de auto kwam was de situatie nog hetzelfde.
Maar goed, de auto gestart en weer op weg naar huis, alles was normaal en werkte.
Toen ineens tijdens het rijden ging het acculampje weer aan, en bleek dat sommige onderdelen niet werkte, b.v. de kachel, airco, aanjager, interieurverlichting.
Dit bleef zo tot ik thuis ging parkeren, terwijl ik in parkeerde, hoorde ik aan de linkerkant (buiten of binnen) een soort signaalachtig geluid.
Toen ik klaar was met parkeren was het geluid weg en was alles weer normaal.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn???...misschien ergens kortsluiting??
Vast bedankt voor jullie reacties!
test
Het klinkt alsof je contactslot aan het overlijden is.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 05-05-2007
- XM Turbo 2.0 CT VSX
- XM 2.0i 16V Y4CZ
Hallo,
Bedankt voor je reactie, ik zou het niet weten. Geeft dat deze verschijnselen?
Ik vond dat geluid zo vreemd, net of er iets niet goed contact maakte. Het leek uit de motorruimte te komen.
Er zitten bij de koplampen van die vierkante blokjes, relais?....die zitten soms bijna los, misschien moet ik die eens aandrukken/vernieuwen?
Gr Cybexxm
test
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik had ook bij mijn XM dat het acculampje ging branden als ik hem van het contact haalde (dus de motor uitschakelde). Enkele dagen later was mijn dynamo overleden.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Er zitten bij de koplampen van die vierkante blokjes, relais?....die zitten soms bijna los, misschien moet ik die eens aandrukken/vernieuwen?
Begin daar maar mee .Kijk ook naar de voetjes.
Daarna je zekeringen checken, ook de beroemde F2 onder de motorkap.
Dynamo doormeten of `ie laadt met multimeter .
Lijkt me ergens kortsluiting inderdaad , hoop niet in je contactslot , geen leuk werkje.
Succes.
XM TCT Ambiance`94
Timo1990 schreef:Ik had ook bij mijn XM dat het acculampje ging branden als ik hem van het contact haalde (dus de motor uitschakelde). Enkele dagen later was mijn dynamo overleden.
Maar bij TS blijft het branden als ‘ie de sleutel er uit heeft. Dat had ik ook. Met enig morrelen met de sleutel ging het lampje wel uit. Contactslot vervangen en het euvel is weg.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Bij mij dus ook, zoals ik reeds omschreef.. Ik heb hem alleen uitgekregen na een andere dynamo gemonteerd te hebben.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”