ff googlen komt neer op bakken die in mrb veel hoger uitkomen…
dus ben uit nieuwsgierigheid benieuwd wat een waardige opvolger zou kunnen zijn.
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat is heel simpel, kleiner, veel kleiner. Pas nu beginnen nieuwe modellen weer iets lichter te worden dan hun voorgangers, voornamelijk ingegeven door de zucht naar een zo laag mogelijke CO-uitstoot. Alles wat recenter is dan een Xsara en in dezelfde klasse zit zal dus zwaarder tot veel zwaarder zijn.
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Eens met graddus.
Ik zie bij Citroën eigenlijk geen opvolger van de Xsara met dezelfde luxe, prestaties, formaat en voor een gelijkwaardige prijs.
De C4 is gewoon veel zwaarder, met dezelfde motoren. Dus duurder en trager.
De C3 is gok ik ongeveer even zwaar, maar wel even een stukje kleiner.
Als je een Xsara break had ben je helemaal direct door je opties heen…
De C4 is eigenlijk de opvolger van de Xsara, maar ik zie daar voor mij persoonlijk eigenlijk geen meerwaarde in.
Ik moet dan of een zware 2.0 16v gaan rijden of prestaties inleveren. Verder bied zo’n C4 mij eigenlijk niets extra’s vergeleken met mijn huidige relatief luxe Xsara.
Dan moet je dus terug in de tijd: een BX 1.4 ofzo (ik zie in de eisen nergens “betrouwbaar”)
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb het wel over dezelfde luxe en prestaties…
BX 1.4 heeft geen, Automatische airo, Cruise control, Boardcomputer, elektrische ramen, etc…
Verder is een BX 1.4 veel trager en maakt veel meer herrie vergeleken met mijn Xsara.
De enige voordelen van een BX 1.4 zijn het veersysteem en het gewicht is gunstiger in de wegenbelasting.
Nee, een BX moet minimaal een 1.9 zijn om er een beetje leuke opties op te hebben
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
een bx als opvolger voor een Xsara Dat is zoiets als de medicijnen voor TBC vervangen door een kuur in een sanatorium..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
bx is geen gek idee maar zijn bij normaal gebruik bij lange na niet zo betrouwbaar.
ik ben zeer content met de xsara. alleen jammer dat ie zo lelijk is, vergeleken met ander citroentjes.
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto