vuurwerk sucks wel..
kost ladingen met geld, vervuilt het milieu, en geeft elk jaar bergen overlast op diverse manieren, en elk jaar weer hoop gewonden( doden ) en schade.
Mwa, das waar, maar ik zei ook dat et alleen leuk is als het ook daadwerkelijk in de lucht wordt afgeschoten.
de enige manier die vuurwerk acceptabel zou kunnen maken is als het afgeschoten word door een gespecialiseerd bedrijf. particuliere verkoop zou per direct verboden moeten worden. !
Particuliere verkoop zou wel mogen, maar dan alleen op 31 december.
En onder strengere legitimatie.
zodra ik weer zo’n achterlijke puber hier zie rondlopen dagen voor oud en nieuw die die handel afsteekt pak ik hem persoonlijk aan. ja.. dan krijgt ie klappen en is ie zijn vuurwerk kwijt.
Daar ben ik et mee eens, want heb er zelf ook een hekel aan vervroegd vuurwerk afsteken.
het slepen met spullen door z.g. nieuwjaars verenigingen vind ik ook debiel. blijf gewoon met je poten van een andermans spullen af. omdat het onder de vlag gaat van een nieuwjaarsvereniging moet het oppeens leuk zijn ? ik zie er niet de humor van in. ga lekker met je cluppie die uren steken in vrijwilligerswerk ofzo.
Dat is wat u vind, maar zo ging dat en er werd niets vernield vroeger.
En nee het is niet zo dat et als et onder een vlag van een nieuwjaarsvereniging gebeurt het ineens wel mag, nee particulier zou het ook wel mogen, maar de jeugd vernield tegenwoordig altijd alles.
Hmm, ik en een club, ik heb niet eens een cluppie.
Eneuhm, waarom zou ik vrijwilligerswerk gaan doen terwijl het ook betaald kan…?
Heb betaald werk en moest zelfs op oudjaarsdag werken, knap hè?
Maar om nou complete auto’s op te fikken zijn geen woorden voor, zo slecht.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hmmmm, zullen we ‘t weer over arme Yke z’n uitgebrande CX hebben, heren?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!


























Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
OMG (ik zie het nu pas)
Maar dit is echt om te janken (heb de tranen in me ogen staan)
Wie doet dit nou???
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
WAT een teringlijers
ik snap 1 ding niet, ben bang dat niemand daar in de straat aktie ondernomen tegen de brandstichters… bang om een poot uit te steken, anders was het denk/hoop ik alleen bij schade gebleven.
(of is het diep in de nacht gebeurd, niemand was er optijd bij?)
Ik hou er vaak rekening mee dat dit soort ramdebielen rond lopen…
ik heb gelukkig onderdak voor m’n schatjes…
Heel veel sterkte
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
citroenc2 schreef:MSL schreef:Ik heb er weinig aan toe te voegen.
![]()
![]()
![]()
En ook nog eens een zeldzame kleur (Bleu Océan geloof ik).![]()
![]()
het is gris espadon met wat ander plaatwerk maar wel erg zonde ik vraag me af wat hij er mee gaat doen
Ik doelde op de CX van yke, die heeft duidelijk een blauwe motorkap (ziet nu dat de kleur wat matter is, dus ik ga nu voor Bleu Regate). En hoewel Gris Espadon al vanaf modeljaar 1979 leverbaar was, was deze aanvankelijk voor de Prestige bestemd. Pas rond 1981 konden ook Berlines met deze kleur worden geleverd.
Neemt niet weg dat het werkelijk afschuwelijk is wat er met deze CX is gebeurd.
. Las laatst in de krant dat er in Amerika een rechter was die alternatieve vonnissen uitsprak. Laat deze maar eens over deze zaak buigen.
La CX, elle est plus qu’une voiture.
Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français





















Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Het gevoel wat ik al langer had is hiermee definitief: ik ben fel anti vuurwerk en wil er eigenlijk een einde aan maken in dit land. Keer op keer is het duidelijk dat de mens niet volwassen genoeg is.
Gecondoleerd met het verlies van de auto’s, Ik weet niet wat ik zou doen in dit geval, denk de media opzoeken…
Lagere levensvormen zijn het, ze hebben het recht niet zichzelf mens te noemen en dat moeten ze eigenlijk weten ook.
Opbergen in het gesticht.
Als het een zoon van mij was onterfde ik ‘m en liet ‘m verstoten door de hele familie.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:
Opbergen in het gesticht.
dit werkt ook niet hebben ze elke week weekend verlof





















Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
citroenc2 schreef:Alcyone schreef:
Opbergen in het gesticht.
dit werkt ook niet hebben ze elke week weekend verlof
Volgens het huidige systeem misschien. Ik krijg een neiging verder naar rechts te kruipen door dit soort dingen.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Hoi allemaal,
bedankt voor de opbeurende woorden. Gek hoe dat toch helpt…
De kleur is idd bleu regatte, en we hadden er net een paar “nieuwe” voorschermen opgezet die ergens 20 jaar in een garage hadden gelegen. De oude schermen waren enigszins “croissante” Ook de achterbinnen schermen waren dichtgelast en twee van de vier deuren waren vervangen.. en overmorgen krijg ik de sleutel van de nieuwe sleutelruimte! Erg veel valt er niet meer mee te doen ben ik bang. De voor en achterklep, de bumpers en de wielen. Wellicht het blok, maar dat is het dan wel ongeveer. Misschien slijp ik die voorschermen er wel weer uit, maar ik heb nog niet goed bekeken of zij de hitte een beetje overleft hebben..
Bizar is dat het niet tijdens oud en nieuw gebeurd is maar in de nacht vóór kerst.. Voor oud en nieuw had ik voornemen om de kar in mijn eigen straat te zetten.
Qua verzekering weet ik het niet, ik denk dat het niet veel wordt, als er al iets komt; met de restauratie nog bezig en een paar manden in de buitenlucht waar ze niet veel beter van werd weet ik niet wat voor dagwaarde er nog aan wordt toegekend. We zien wel. Nu dan maar concentreren op mijn 83 er CX 20 pallas met leer die wel gris espadon is.
Nu we er toch zijn, het is wel een leuk kenteken natuurlijk. Is het de moeite waard om dat op een andere auto te zetten en waar moet je dan op letten of zijn de risico’s het niet waard?
allemaal groeten en nogmaals bedankt
Yke
Het lijkt me dat je juist die nieuwe voorschermen nog kan gebruiken. Ze lijken niet aangetast door de brand.
Je zou inderdaad het kenteken (+ papieren + chassisplaatje) kunnen uitslijpen en bewaren. Dat is illegaal om op een andere CX te zetten, maar niet illegaal om te bewaren voordat de rest van de auto naar de sloop gaat (voor zover ik weet ).
Sterkte ermee in ieder geval.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Het lijkt me dat je juist die nieuwe voorschermen nog kan gebruiken. Ze lijken niet aangetast door de brand.
Je zou inderdaad het kenteken (+ papieren + chassisplaatje) kunnen uitslijpen en bewaren. Dat is illegaal om op een andere CX te zetten, maar niet illegaal om te bewaren voordat de rest van de auto naar de sloop gaat (voor zover ik weet
).
Sterkte ermee in ieder geval.
Kenteken bewaren is niet eens zo’n gek idee. Kun je idd een andere CX mee omkatten. Ja, dat is niet legaal (maar er mag wel meer niet). Alleen moet je natuurlijk wel een lasser vinden die het chassisplaatje van je oude CX weer mooi kan inlassen in een donor koets. Of nieuwe plaat inlassen in de donor en dan het nummer opnieuw inslaan is misschien ook een optie.














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het lijkt mij geen goed idee om dit forum te gebruiken voor het bespreken van omkat praktijken en of ideeën.
Illegaal is het zeker, je riskeert er namelijk maximaal 4 jaar gevangenis mee. En je auto gaat compleet de schredder in.
Dus zou ik zeggen: bespreek deze plannen lekker via de PB, je weet, de vijand slaapt nooit en jullie weten ook niet wie deze berichten allemaal lezen. Daar komt bij dat de providers tegenwoordig verplicht zijn om gegevens door te geven aan justitie, en dat je je zelf en de eigenaren van dit forum zo ook in de problemen zou kunnen brengen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
wijze woorden van waterman!
Daarbij moet ik zeggen dat ik er nauwelijks een goed gevoel bij zou hebben als er een andere auto dat kenteken krijgt..Je wint er nauwelijks wat mee. De PB is idd een beter medium hiervoor. Die voorschermen gaan er af, ik ga haar zoveel mogelijk ontmantelen. Misschien wel tot en met het hele subframe, want dat is bijzondergenoeg nog keihard!
Yke
Ik lees het net. Wat een debielen!
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
heb er dus ook geen woorden voor ,alleen doodzonde zulke lui moet je gelijk zelf ook in een brandende auto gooien
sterkte !
Groet Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl