Ja als ik een andere auto heb en om één of andere reden moet het water eraf dan spoel ik langs alle kanten, of je dan alles hebt, in elk geval meer dan wanneer je niets doet.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Voordat ze in Den Haag ““nog gekker”” worden dan nu.
Heb ik vanmiddag snel alle onderdelen besteld die
nodig zijn om een nieuwe motor voor mijn VISA GTI 115 te maken.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Alle onderdelen en het motorblok zijn weer prachtig schoon gemaakt.
Het wachten is op een telefoontje vanuit Ter Apel waar de krukas
in balans wordt gebracht tot 10.000 toeren, en die ook de nieuwe
onderdelen gaat leveren.
Ook gaan ze daar alvast de nieuwe zuigers op de drijfstangen monteren.
Schoon blok, van belang is dat het dragvlak van de busen nog intakt zijn.
Als een alu blok lang heeft gestaan zonder vloeistof willen deze randen
nog wel eens oxyderen. Maar zijn gelukkig nog goed.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Zondag zijn we nog met de VISA GTI 115 naar Assen geweest
en hebben hem daarna terug gebracht naar de werkplaats.
Gisteren hebben we hem omhoog gezet zowel voor als achter
en staat de motorolie er uit te lekken.
Vandaag gaat alles aan de voorzijde er af en onder de motorkap
wordt alles verwijderd totdat het eruit takelen alleen nog overblijft.
Ook de uitlaat gaat er onderuit voor aanpassing. Misschien wel roestvast staal.!!
De takel staat bij de Visa dokter en dat is dicht bij de krukas.
Als daar,bij het revisie bedrijf alles klaar is haal ik beide in een keer op.
Als de motor en bak er uit is kan ik ook beter bij het stuurhuis om dat te herstellen.
Als dan straks alle slangen er af zijn hoop ik in Winterswijk nieuwe te vinden.
Met een voorbeeld in de hand is het wat beter zoeken en vergelijken.
Voorlopig zal ik me weer niet vervelen.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Goed bezig scheurneus
Ik heb ondertussen wel een klein binnenpretje om iets wat Rolf mij ooit vertelde over jou
“en daar ging Kees, met een panhard met afgedraaid vliegwiel en god weet wat al niet meer, toen het ding de geest gaf was het gewoon een rotauto ”
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Maar… en dat is weinig, dat is voor het eerst van zijn leven dat hij gelijk heeft.
Je hebt mensen die deden het met hun handen en anderen die zwetsen er alleen maar over.
Zelfs na zoveel jaren…
Maaaaaar, Rolf is en blijft altijd mijn gabber…
Nu weer over VISA’s.
Het is de tweede keer dat de hele zooi er voor weer uit gaat.
Zo’n 205 GTI voor in een VISA monteren is geen simpele klus geweest in het
verleden bij het ontwerp, er is weinig ruimte.
Dat merk ik nu weer, dat de hele auto aan de voorzijde gedemonteerd moet worden
om ook maar ergens bij te kunnen.
Het is een enorm werk en natuurlijk is sleutelsnelheid bij mij ook niet meer wat het was.
Echt alles voor de voorruit moet er uit.
Gelukkig heb ik de tijd zeg ik tegen mezelf, maar ik kan niet wachten…
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
De motor en de versnellingsbak zijn er van de week uitgetakeld en staan op de bank.
Zelfs de versnellings bak is er reeds af en schoongemaakt en staat er weer blinkend bij.
Diverse kleine delen van de motor zijn al overgezet op de andere motor.
Maar verder laten we hem zo nog even staan in afwachting van…
Met de nieuwe onderdelen wil het helemaal niet vlotten.
Nieuwe Zuigers en Bussen zijn niet zomaar de bekomen. Daar had ik niet op gerekend.
Dus het plan van eerst een ander onderblok bouwen en dan de kop overzetten is ook bijgesteld,
maar ja het is niet anders.
Omdat de motor er uit is, is het nu makkelijk de stuurinrichting er uit te halen.
Daarvan gaan we het nylon lager en de afdichting aan de zijkant vervangen, dat heeft speling.
In afwachting van, gaan we maar weer eens de voorbumper veranderen met weer een andere spoiler
ofwel voor de uitstraling 2013.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Enige tijd geleden kregen we een VISA aangeboden die al een hele tijd stil zou staan.
Je denkt dan meteen, nou er staan er wel meer stil en mischien wel de meeste.
Zo populair zijn ze nou ook weer niet, of het moet een afwijkende uitvoering zijn.
Maar gek genoeg blijf je er aan denken en ben je natuurlijk nieuwsgierig, hij staat ook
niet echt in de buurt. Toch gooien we de dieseltank eens flink vol en hangen we uit voorzorg
de autotrailer er maar direct achter, je weet maar nooit. Na een paar uur rijden komen we aan bij
het opgegeven adres van een garagebox waarvan de deur, zo te zien al heel lang niet is open geweest.
Neem maar aan, dat bij ons beiden op dat moment de spanning heel hoog werd, alsof we van Sinterklaas een
cadeau kregen, wat staat er achter die deuren. Spannend natuurlijk en het regende pijpenstelen maar dat voel
je op dat moment niet eens.
Als de deur dan eenmaal open gaat staat daar een heuse “VISA CHRONO” je wil het niet geloven en ook nog
helemaal gespoten.
Ik zie aan het voorraam, voorzien van nog een deel3, dat er in 1995 voor het laatst mee gereden is.
Je begrijpt wel we kunnen ons geluk niet op, die laten we niet staan.
Echter, er is altijd een reden dat iets weg moet, alle onderdelen die in of aan de Visa moeten zitten
liggen er grotendeels naast, maar dat mag de pret niet drukken. We zijn blij met de Jumpy en laden daar
als eerste de motor in en daar na volgt heel veel ander spul. Ook dan wordt het enthousiasme nog groter
als wij allemaal snelle delen tegen kom, als een speciale cilinderkop en ook een spruitstuk met twee dubbele
Webers er op. Er ligt nog veel meer, de verzamelwoede was vrij groot bij de eigenaar. Als alles eenmaal is
ingeladen, trekken we de CHRONO op de autotrailer en zetten deze goed vast. Met weemoet neemt de eigenaar na
vele jaren afscheid van zijn VISA maar is er van overtuigd dat hij er ons een groot plezier mee doet en dat
hij in goed handen is gekomen. Hij kon er zelf geen tijd meer voor vrijmaken.
De Chrono staat inmiddels in gezelschap opgeslagen, ook in afwachting van… goede en betere tijden.
En je ziet Sinterklaas bestaat dus echt…
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Leuk verhaal
Je had dus geen idee dat je een Chrono zou aantreffen?
Dit vraagt natuurlijk eigenlijk wel om een foto
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Prachtig verhaal!! En ja foto’s!
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-05-2005
- Visa Chrono
- C3 Picasso 1.6 HDi Exclusive
Gefeliciteerd Kees
En idd… foto’s en een kenteken
http://www.mijnalbum.nl/Album-HATT6EVF en http://www.mijnalbum.nl/Album=LPT664RG
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Onderstaand de foto`s van het ophalen; het was een mooie verrassing! Er was ons, door de eigenaar, enkel verteld dat er een visa stond, verder geen specificaties. Het is een mooie basis om een leuke auto van te maken en dat gaan wij dan ook zeker doen.
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-05-2005
- Visa Chrono
- C3 Picasso 1.6 HDi Exclusive
Mooi hoor
Ze bestaan dus nog steeds deze “schuurvondsten”. Erg leuk en heel veel succes met de opbouw. Wat is het kenteken van deze Chrono?
http://www.mijnalbum.nl/Album-HATT6EVF en http://www.mijnalbum.nl/Album=LPT664RG
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Bedankt, van het voorjaar gaan we langzaam aan beginnen. Heb je tevens een PM verzonden.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ziet er uit als een pracht vondst!
Hij ligt natuurlijk wel half uit elkaar, maar ik zie geen spatje roest, of andere schade.
Er zal best iets op zitten, maar ziet er uit als een goede basis om verder af te maken