Totaal aantal Berichten: 9
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Beste mensen,
ik heb sinds 1,5 maand een C4 1.4-16v Ligne Prestige, heerlijke auto stuurt ook heerlijk tot 2 weken geleden. Ik wilde op een dag wegrijden en me stuur was enorm zwaar eenmaal uitgeparjeert schoot de stuurbekrachtiging er weer in. Dit gebeurt elke keer zodra de motor uit is geweest ook al is het 10 seconden. weet iemand wat dit zou kunnen zijn.
misterzilver
Totaal aantal Berichten: 194
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR Coupe
Zeker weet ik het niet, maar op het forum van de C5 hebben ze over lucht in het systeem!?
schijnbaar kun je het stuurhuis ontluchten door hem heen en weer te bewegen (van links naar rechts), dat heb ik nu vaak gedaan…
...ontluchten is alleen mogelijk via de manier zoals je al eerder hebt omschreven, onluchten via de lexia (computer dealer) bij de dealer is misschien nog een optie, deze kan alle kleppen in het systeem open zetten!
Geen idee of dit ermee te maken zou hebben, verder weet ik het ook niet.
Totaal aantal Berichten: 9
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Wat blijkt is dat de stuurbekrachtingingspomp defect was die gekoppeld is aan het starten van de motor. doordat de wielen gingen draaien geven zij een seintje door naar de stuurbekrachting en vervolgens aan schoot. Nu gereviseerde pomp in laten zetten. werkt top zoemt nu alleen bij starten.
Totaal aantal Berichten: 194
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR Coupe
Goed om te horen dat het is opgelost
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Wij hebben bij onze C4 hetzelfde euvel gehad. Bij ons toentertijd nog onder garantie vervangen.