tikkende drukregelaar/accumulator
wim
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 31-05-2004

Gepost: 21 november 2012 10:34 PM

Mijn gsa heeft na het starten en op druk komen van het hydraulisch systeem de onhebbelijkheid vreselijk te tikken. Het klinkt als de nokkenassen, echter zodra het hydraulisch systeem op druk is, is het over. Hoewel ik nog niet alles heb gecheckt, verdenk ik de accumulator en niet de pomp.Een probleem met de pomp zou m.i. dan leiden tot een voortdurend getik en dat is niet het geval.
Heeft iemand ervaring met dit probleem? Voor de duidelijkheid de voorraadbol is oke, want het systeem blijft goed op druk.

teveel citroenen

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 november 2012 10:57 PM
  [ # 1 ]

Dat hoort zo. Toch nog een keer je hoofdbol meten.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 21 november 2012 10:58 PM
  [ # 2 ]

Niets aan doen, hoort er gewoon bij.

Profiel  
 
wim
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 31-05-2004

Gepost: 21 november 2012 11:01 PM
  [ # 3 ]

Ik weet dat het kan tikken en dat dit zo hoort. Maar wellicht tikken niet het juiste woord, maar ratelen is mogelijk een betere omschrijving. Het is waarschijnlijk geen probleem, maar het stoort mij wel. En dan wil ik, voor alles te gaan vervangen , wel vrij zeker weten wat de veroorzaker is.

teveel citroenen

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 november 2012 11:04 PM
  [ # 4 ]

Het is de combi van pomp en regelaar. De pomp heeft maar 1 plunjer en zal dus altijd resoneren. De leiding naar regelaar ook. De regelaar slaat naar mate de druk toeneemt steeds vaker af, wat een tik geeft.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wim
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 31-05-2004

Gepost: 21 november 2012 11:12 PM
  [ # 5 ]

Bogaard77,

Het gehele principe is mij volstrekt duidelijk. Heb de nodige ervaring met GS-sen, maar hetgeen ik nu waarneem is voor mij nieuw. Het is niet het “normale” geluidsniveau. Als je niet beter zou weten dan is de eerste gedachte, zoals reeds genoemd. problemen met de nokkenas. Het kan allemaal geen kwaad, maar het stoort mij en wil van dit abnormale geluidsniveau af, vandaar.

teveel citroenen

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook