Parkeersensoren continue geactiveerd (C4 berline)
Argon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25

Gepost: 21 november 2012 09:07 PM

Hallo,

Deze zomer gebeurt het eens dat terwijl je aan het rijden was je plots het geluid hoort alsof je de versnelling in achteruit zet + een tweetal biepjes zoals je in achteruit bijna tegen iets rijdt.

Op zich niet zoveel naar omgekeken tot enkele weken geleden dit meer en meer voorkomt. Ondertussen is het zo erg dat terwijl je op de autostrade aan 120km/h rijdt het geluid continue biept zoals je in de achteruit versnelling staat…

Aan de kant gaan staan en motor afleggen—> terug motor aanleggen verhelpt het probleem niet. Enige wat we momenteel doen is de parkeersensoren gewoon met de knop afleggen als we vooruit rijden, en terug aanleggen als we hem in achteruit schakelen.

Iemand enig idee wat ik eventueel kan proberen? Heb dit al gemeld aan onze garagist maar die zei: “zal waarschijnlijk een elektrisch probleem zijn, mocht je er dus veel last van hebben kunnen we alles uitmeten maar dat zal wel duur grapje worden”. Voordat ik dit eventueel laat doen had ik graag even gehoord als iemand ook al dit probleem heeft meegemaakt of wat ik eventueel kan checken?

Groeten.

Profiel  

atenzaz (ex gebruiker)
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194

- C4 (2004-heden) 1.6 VTR Coupe
Gepost: 22 november 2012 10:07 AM
  [ # 1 ]

Op het Engelse C4 forum (C4 Owners) kom je meerdere berichten tegen over elektrische problemen met de parkeersensor(en).

Wat je kunt doen is eventueel kijken of alle sensoren goed schoon zijn, vuiligheid wil wel eens die dingen af laten gaan. De connectoren kunnen een probleem geven (die zitten achter de sensoren in de bumper verstopt), de connectie achter de autoradio voor het overbrengen van het geluid door de speakers kan een issue geven en eventueel als je een vaste trekhaak hebt dan deze wellicht ook problemen geven…

Al met al een aantal zaken. Het is beter om de auto bij een Citroen dealer uit te laten lezen of iemand die een Lexia heeft, dan kun je het probleem wellicht aan de hand van de fout codes beter herleiden.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook