Mijn infodisplay links praat engels en kent, doordat hij uit 1993 komt, geen nederlands.
Totdat ik vanmiddag de motor uitzette, maar om nog even naar de radio te luisteren, het contact nog weer even aanzette. Hij zei toen luid en duidelijk :“water in brandstoffilter”. Dat ging ook weer uit, geen paniek, maar waar komt die tweetaligheid ineens vandaan! Iemand een idee?
Kapotte zekering?
Wim,
Disciplus Simplex
Nee, geloof ik niet, maar dan nog, de computer kent alleen Engels, Duits, Frans en Italiaans. Alleen deze melding komt ineens in zuiver Nederlands door…
Totaal aantal Berichten: 2125
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Weet je zeker dat je de originele computer nog hebt? Wellicht is er een keer een nieuwere ingekomen die wel Nederlands kent?
Als er dan een zekering kapot is/gaat die gebruikt wordt om de taal in te stellen (zoals Wim aangeeft), heb je wellicht wel opeens Nederlands….
Allemaal waar, maar hij spreekt dus met alle meldingen gewoon Engels, alleen die ene niet.
Ik heb overigens al eens geprobeerd hem op nederlands te zetten, en dat ging niet, vandaar dat ik wist dat er maar 4 talen beschikbaar waren.
Totaal aantal Berichten: 2125
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
tja, dan denk ik dat je een buitengewoon slimme comp te pakken hebt die zichzelf Nederlands aan het leren is.
Ik zou zeggen stimuleren en op inburgeringscursus sturen
Totaal aantal Berichten: 3440
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Spreekt?
Ik heb die XM’s nog nooit iets horen zeggen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Zet je speaker dan ook aan !
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 3440
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
?????¿¿¿?¿
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop