14 van de 82
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s DS 23 IE Pallas Mécanique 1972
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 november 2012 08:13 AM
  [ # 196 ]

Thanks allebei, daar kan ik wel wat mee Wink

Eerst de boel schoonmaken en smeren dus.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 november 2012 09:10 PM
  [ # 197 ]

Heeft iemand een voorbeeld van hoe de Pallas schopplaat (bij de pedalen / hoogte verstelling) vast hoort te zitten?

Ik heb mijn plaat er los bij gekregen, en ook zonder juiste schroeven of bevestiging.
Zit er achter de bekleding iets om deze vast te maken?

Op internet zijn weinig voorbeelden te vinden…

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 23 november 2012 01:11 PM
  [ # 198 ]

Ik heb alleen een plaatje, ik kijk later thuis eens

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 23 november 2012 06:14 PM
  [ # 199 ]
Arjan Verkade schreef:

Wat kan er aan de hand zijn als bij een warme motor het toerental erg langzaam naar 900-1000 rpm gaat?
Gister blijft die langere tijd rond de 1500 rpm hangen, maar uiteindelijk zakt die dan wel weer.

Voor je schuiven en zo gaat vervangen , controleer eerst even de staat van AL je vacuüm slangen rondom de motor , er hoeft er maar één hard te zijn en een beetje te los te zitten , of gebarsten ,  en je hebt al een kleine luchtlek , waardoor je allerlei rare dingen kan voor hebben .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 november 2012 08:32 PM
  [ # 200 ]
camemBert schreef:

Ik heb alleen een plaatje, ik kijk later thuis eens

Ah daar kan ik zal zien dat er een soort afdek dopje op de schroeven zit. Die heb ik dus al niet…
Ben benieuwd wat daar dan achter zit.

Heeft iemand nog de juiste bevestigingsmatrialen over?

wbogaerts schreef:
Arjan Verkade schreef:

Wat kan er aan de hand zijn als bij een warme motor het toerental erg langzaam naar 900-1000 rpm gaat?
Gister blijft die langere tijd rond de 1500 rpm hangen, maar uiteindelijk zakt die dan wel weer.

Voor je schuiven en zo gaat vervangen , controleer eerst even de staat van AL je vacuüm slangen rondom de motor , er hoeft er maar één hard te zijn en een beetje te los te zitten , of gebarsten ,  en je hebt al een kleine luchtlek , waardoor je allerlei rare dingen kan voor hebben .

Walter

Helemaal waar, al die slangen moet ik ook eens nalopen. Die grapjes heb ik met de CX ook wel eens gehad, dan is er alleen een stukje ingescheurt wat ergens overheen geschoven zit.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 23 november 2012 10:08 PM
  [ # 201 ]

Zijn geen afdekdopjes. De schroeven hebben een licht bolle kop met in het midden een kruiskop.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 november 2012 10:10 PM
  [ # 202 ]
Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 426
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 23 november 2012 10:33 PM
  [ # 203 ]

Het zijn clips, geen schroeven. Clips met een ronde kop, zoals op de foto.
De schroeven waar “jantje1948” op doelt lijken er inderdaad op, maar die worden gebruikt bij de bevestigingen van de handgrepen op de B-stijl bij een Pallas. Kun je trouwens wel eventueel gebruiken, als je niets anders kan vinden.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 november 2012 10:38 PM
  [ # 204 ]
Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 426
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 23 november 2012 10:43 PM
  [ # 205 ]

Die clips vormen één geheel met de ronde kop, en ze steken door de bekleding in een opening in de balk. Ze kunnen gewoon roesten, en daarom is het lastig goede gebruikte te vinden.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 november 2012 10:46 PM
  [ # 206 ]

Oké, het wordt allemaal wat duidelijker Smile

Nu nog zien te vinden…
Als ik het begrijp is er nog geen reproductie.

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 426
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 23 november 2012 10:48 PM
  [ # 207 ]

Niet dat ik weet, probeer Huub in t Zand eens…

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 24 november 2012 11:45 AM
  [ # 208 ]

Even alle info bij elkaar:

onderdeelnummer is ZC 9619 795 U

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 november 2012 11:48 AM
  [ # 209 ]
Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 24 november 2012 09:56 PM
  [ # 210 ]

Ik heb ze bij Huub in’t Zandt gekocht.
Hij heeft ze op voorraad.
Peter.

Profiel  
 
 
14 van de 82
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook