Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks allebei, daar kan ik wel wat mee
Eerst de boel schoonmaken en smeren dus.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Heeft iemand een voorbeeld van hoe de Pallas schopplaat (bij de pedalen / hoogte verstelling) vast hoort te zitten?
Ik heb mijn plaat er los bij gekregen, en ook zonder juiste schroeven of bevestiging.
Zit er achter de bekleding iets om deze vast te maken?
Op internet zijn weinig voorbeelden te vinden…
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Ik heb alleen een plaatje, ik kijk later thuis eens
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Arjan Verkade schreef:Wat kan er aan de hand zijn als bij een warme motor het toerental erg langzaam naar 900-1000 rpm gaat?
Gister blijft die langere tijd rond de 1500 rpm hangen, maar uiteindelijk zakt die dan wel weer.
Voor je schuiven en zo gaat vervangen , controleer eerst even de staat van AL je vacuüm slangen rondom de motor , er hoeft er maar één hard te zijn en een beetje te los te zitten , of gebarsten , en je hebt al een kleine luchtlek , waardoor je allerlei rare dingen kan voor hebben .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
camemBert schreef:Ik heb alleen een plaatje, ik kijk later thuis eens
Ah daar kan ik zal zien dat er een soort afdek dopje op de schroeven zit. Die heb ik dus al niet…
Ben benieuwd wat daar dan achter zit.
Heeft iemand nog de juiste bevestigingsmatrialen over?
wbogaerts schreef:Arjan Verkade schreef:Wat kan er aan de hand zijn als bij een warme motor het toerental erg langzaam naar 900-1000 rpm gaat?
Gister blijft die langere tijd rond de 1500 rpm hangen, maar uiteindelijk zakt die dan wel weer.Voor je schuiven en zo gaat vervangen , controleer eerst even de staat van AL je vacuüm slangen rondom de motor , er hoeft er maar één hard te zijn en een beetje te los te zitten , of gebarsten , en je hebt al een kleine luchtlek , waardoor je allerlei rare dingen kan voor hebben .
Walter
Helemaal waar, al die slangen moet ik ook eens nalopen. Die grapjes heb ik met de CX ook wel eens gehad, dan is er alleen een stukje ingescheurt wat ergens overheen geschoven zit.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Zijn geen afdekdopjes. De schroeven hebben een licht bolle kop met in het midden een kruiskop.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dan ben ik daar dus naar op zoek…
Het zijn clips, geen schroeven. Clips met een ronde kop, zoals op de foto.
De schroeven waar “jantje1948” op doelt lijken er inderdaad op, maar die worden gebruikt bij de bevestigingen van de handgrepen op de B-stijl bij een Pallas. Kun je trouwens wel eventueel gebruiken, als je niets anders kan vinden.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die clips hangen gewoon in de bekleding?
Die clips vormen één geheel met de ronde kop, en ze steken door de bekleding in een opening in de balk. Ze kunnen gewoon roesten, en daarom is het lastig goede gebruikte te vinden.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké, het wordt allemaal wat duidelijker
Nu nog zien te vinden…
Als ik het begrijp is er nog geen reproductie.
Niet dat ik weet, probeer Huub in t Zand eens…
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Even alle info bij elkaar:
onderdeelnummer is ZC 9619 795 U
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks!
Dat geeft een goed beeld.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ik heb ze bij Huub in’t Zandt gekocht.
Hij heeft ze op voorraad.
Peter.