Ik heb mijn AB even schoon gemaakt, en ik kan het goed merken.
Ik kan ook weer van onder de achterspoiler de deuren open krijgen.
Age
BX Chic 1991, 220000+ km DH-DD-62…..verkocht
Verder met een Renault Clio uit 2006
Bram schreef:(...)
Lelijke Eend schreef:Ik heb binnenkort nog wel een ritje voor je als je wilt
Vertel eens ?
Je krijgt op het juiste moment wel een PB ofzo met een verzoekje
Schijt aan originaliteit.
Hiep HOI….in 1X een nieuwe APK op mijn TZI :whoohoo
Tot 23 februari 2007 !
Vanmorgen wilde hij overigens niet starten….hij deed *tok*.....en dan weet je het wel.
Accu bleek 6 jaar oud te zijn….mwoah, niet slecht gedaan dus.
Nieuwe erin laten zetten en meteen maar met *knikkende knieen* naar mijn vaste APK station…..Héé, geen diesel meer, zei hij ??
Even verteld dat er onlangs door Auto Haarlem een nieuwe oktopus in was gezet en er daarom nog wat vettigheid aan de voorkant zat, altijd goed om dat even tegen een APK keurmeester te zeggen, nietwaar ?
Alles was verder in orde, mag ook wel want er is nogal het nodige vernieuwd aan deze TZI. ops:
(nieuwe retourbundel/oktopus dus, distributieriem en spanrol, uitlaat, remschijven en blokken…plus 2 nieuwe voorbanden.)
Nu eens zien of ik in 2006 ergens een (lekvrije !) TZD-turbo tegen komen die met me wil ruilen.
Bram schreef:Vanmorgen wilde hij overigens niet starten….hij deed *tok*.....en dan weet je het wel.
Ik las het al . Dat krijg je met zo’n “ouwe bak”.
Tot nu toe doet mijn accu het nog steeds goed, ondanks dat McDean aardig wat zorgen had over de staat van deze accu. (ff afkloppen).
Och, ik heb voor de zekerheid maar eens een nieuwe accu in m’n lekvrije TZD Turbo gezet voor de winter, geen overbodige luxe aangezien de vorige accu van 1997 was…
voge schreef:Och, ik heb voor de zekerheid maar eens een nieuwe accu in m’n lekvrije TZD Turbo gezet voor de winter, geen overbodige luxe aangezien de vorige accu van 1997 was…
Als je een berline had, was ik al een keer bij je op de koffie geweest
Maar het kwam toch vrij onverwacht met de accu, de afgelopen paar weken toen het ook behoorlijk koud was….draaide de startmotor nog redelijk snel.
Vanmorgen echter was het over en uit…..*tokketok* dus
Nou ja….de laatste keer is alweer een paar jaar geleden, dus mij hoor je niet klagen hoor.
Hoe zit dat eigenlijk met die AB?
Ik weet nog niet en wat maar er gaat verandering komen in mijn huidig zaakje… tsjonge zeg, 3 sleutels en geen AB…en dat op een 16v!
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Hoe zit dat eigenlijk met die AB?
Ik weet nog niet en wat maar er gaat verandering komen in mijn huidig zaakje… tsjonge zeg, 3 sleutels en geen AB…en dat op een 16v!
AB zal wel stuk zijn, of de plip kwijt.
Even een radiografisch setje inbouwen dan maar.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Simpele Ziel schreef:Hoe zit dat eigenlijk met die AB?
Ik weet nog niet en wat maar er gaat verandering komen in mijn huidig zaakje… tsjonge zeg, 3 sleutels en geen AB…en dat op een 16v!
Maar je hebt WEL CV ??
En een bolletje bovenaan bij je kaartleeslampje ?
Dan moet je inderdaad een nieuwe AB kopen…..Oldenhage heeft een hele fraaie, setje kost wel 60 euro, maar het werkt prima
Koop ik eerdaags wel bij hem.
Bram schreef:Simpele Ziel schreef:Hoe zit dat eigenlijk met die AB?
Ik weet nog niet en wat maar er gaat verandering komen in mijn huidig zaakje… tsjonge zeg, 3 sleutels en geen AB…en dat op een 16v!Maar je hebt WEL CV ??
En een bolletje bovenaan bij je kaartleeslampje ?
Dan moet je inderdaad een nieuwe AB kopen…..Oldenhage heeft een hele fraaie, setje kost wel 60 euro, maar het werkt prima
Koop ik eerdaags wel bij hem.
ha, zo’n setje zat ook in mijn sloopxant van 100 euro Nu natuurlijk niet meer. gaat de tzi in.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Wel cv+bolletje idd.
Ik zat dus te denken om van een sloop bx het contact en de 5 (2 deuren, kofferbak, tankklep en dashboardvak)sloten over te nemen, de cv te fixxen(werkt op 2/3 deuren) en dan gelijk een AB in te bouwen…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Wel cv+bolletje idd.
Ik zat dus te denken om van een sloop bx het contact en de 5 (2 deuren, kofferbak, tankklep en dashboardvak)sloten over te nemen, de cv te fixxen(werkt op 2/3 deuren) en dan gelijk een AB in te bouwen…
Ja….als je nog een sloper weet te vinden waar een werkende AB (+ relais en sleutels) bij zit….ben je het *baasje*
Maar IK ben ze helaas niet tegen gekomen, ondanks dat er meerdere BX’en bij ons op de sloop staan.
En dat relais van Oldenhage prik je zo in die stekker onder je tunnelconsole en de kleine AB werkt dan zelfs op 30 meter nog.
(het setje bij Oldenhage is trouwens incl. 2 AB’s)
Ik rijd, zoals jullie weten….nog af en toe een ritje en dan sta je met een doos in je handen die niet nat mag worden….deur is op slot en dan is zo’n AB toch wel makkelijk.
ow, maar met AB bedoelde ik dat ik nog wel een keer (bijv. dat setje) aanschaf…eerst maar eens zorgen dat ik die sleutelbos wat kleiner krijg..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Simpele Ziel schreef:...Ik zat dus te denken om van een sloop bx het contact en de 5 (2 deuren, kofferbak, tankklep en dashboardvak)sloten over te nemen, de cv te fixxen(werkt op 2/3 deuren) en dan gelijk een AB in te bouwen…
Goed idee, maar BX-en met centrale vergrendeling (zou jouw 16V ook moeten hebben) hebben toch geen sleutelgat op de achterklep zitten? En dan hou je 4 sloten + contact over. Nu schijnen contactsloten op de lange duur wel te slijten, maar als je een BX vindt op de sloop waar alles nog met 1 (liefst originele, voor het lekkere) sleutel geopend kan worden moet je gewoon alles meenemen, ook al is het contactslot misschien alsnog versleten. Je kunt namelijk met wat priegelwerk zo’n contactslot ombouwen zodat de gewenste sleutel erin past. Staat ook ergens op internet beschreven, weet alleen ff niet meer waar maar heb het wel eens gezien.
winnetou schreef:Goed idee, maar BX-en met centrale vergrendeling (zou jouw 16V ook moeten hebben) hebben toch geen sleutelgat op de achterklep zitten?
En dan hou je 4 sloten + contact over.
Ik kom toch echt maar op totaal 4 sloten hoor…..2 van de voordeuren, 1 voor de tankdop-klep en het contact.