Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Dat zou een erg domme actie zijn!
Daar krijg je geen sympathie mee!
het is juist kolen op het vuur voor de tegenstanders.
Groeten van Henk uit Steenwijk.
Inderdaad.
Henk en Ingrid in hun belastingvrije 14%-bijtellings-barrel zullen ongenuanceerd omgaan met die stinktroep die dat verkeersinfarct veroorzaken.
De kans dat een portier net iets te hard wordt opengeslagen naast een oldtimer wordt ineens een stuk groter.
Jongens het gaat om een éénmalige actie. Men gaat niet het verkeer een paar weken plat leggen. En het type Henk en Ingrid die er geen symphatie voor kan opbrengen. Daarvoor zijn er voldoende klassieker liefhebbers die het hun kunnen uitleggen.En wat dan tevens mooi is meegenomen, het is onderwerp van gesprek!
En zal iedereen tevreden zijn? Absoluut niet! Maar deze actie is ludiek en is passend gezien het geen wat boven ons hoofd hangt. En ik verwacht ook dat een ieder hier mede-forum genoten wil helpen met argumenten voor de gene die het moeilijk vind om dit bovenstaande te verdedigen.
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Ik zie meer in de acties van de Fehac die gepland zijn voor het weekend van 20 en 21 april.
Publieksvriendelijke acties
En een betere tijd in het seizoen
Groeten van Henk uit Steenwijk.
Ik persoonlijk denk dat het publiek tegenover de actie van GV niet negatief is. Een gratis concour de elegance. Zo zijn onze citroen dagen in de veemarkt hallen toch ook een groot feest. heb je ooit een negatieve reactie gehad als we met zijn alllen vast staan voor de afslag van de overige weg gebruikers…of juist een thumbs up?
Maar wat we vooral niet moeten doen is verdeeld reageren met als gevolg dat we allemaal niet onze zin krijgen. Zoals men dit zo mooi zegt in de politiek laat iedereen over zijn eigen schaduw heen stappen. En wil je toch nog een nuance of een andere meening uitdragen doe dat dan niet ten koste van…... Wat zou bij wijze van spreken meer effect hebben 50% staat bij de Fehac dagen en 50% staat bij Gv of 100% van de mensen 1 maart op het binnenhof?
Ik weet het antwoord wel.
cxfanatic schreef:Ten eerste sloeg je een enigszins brutale en onbeschofte toon aan, waaruit een zekere minachting voor de FEHAC klonk, terwijl deze club echt bergen lobbywerk verzet heeft en daarmee nu ook resultaat boekt. Op geen enkel vlak liet je ook maar enige waardering voor deze inspanningen blijken. Alleen maar negatief doen en naast mij zitten zuchten bij menig uitspraak die Bert Pronk deed. Met zulk gedrag gaan we de oorlog zeker niet winnen.
Dank je wel voor je feed back Aart. Dat maakt me ervan bewust hoe mijn teksten óók kunnen worden opgevat. Brutaal, onbeschoft en waaruit minachting klinkt, dat had ik nog niet ontdekt in mezelf. Het past ook echt bij mij. Ik heb gisteren gezien dat naar mijn mening de FEHAC niet op de juiste koers zit. Sorry Aart dat ik daarover mijn mond heb geroerd. Sorry dat ik geacht wordt dat te doen. Maar achter een verwijt zit een wens en dus ook sorry dat ik je heb teleurgesteld.
Over tot de orde van de dag, het lijkt me dat we ons best moeten doen ervoor te zorgen dat het initiatief van Good Vibrations een succes wordt. Dat moet met de clubs en het forum te regelen zijn.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
waterman schreef:cxfanatic schreef:aangezien de huidige generatie auto’s door de hobbyisten over dertig jaar niet meer zelf onderhouden kan worden en gezien de korte levenscycli van de modellen de onderdelenvoorziening dramatisch zal blijken..
Daar ben ik het niet mee eens Ook moderne wagens kunnen, met een beetje goede wil en kennis, prima door ons zelf onderhouden worden. Dat de onderdelenvoorziening een probleem kan vormen zal de tijd leren, echter uit het verleden hebben we gezien dat er zelfs voor auto’s als de sm, waar in de periode 1975-1995 geen onderdeel normaal voor te koop was, oplossingen gevonden worden.
Aan de elektronica van nu kun je niet zomaar meer rommelen. Dan zul je al over databases en een testkast van het merk moeten beschikken. En hoe ga je straks bijvoorbeeld de afstand instellen van radar cruise control en de sensoren van lane departure warning centreren? Je ziet het nu al fout gaan als hobbyisten een trekhaak monteren en de bedrading gaan aansluiten.
Voor de SM worden wel onderdelen gereproduceerd, omdat het een unieke klassieker is en omdat de eigenaren veel geld over hebben voor deze zaken. Bovendien betreft het allemaal redelijk simpele componenten. Er ontstaan nu echter al problemen met bijvoorbeeld XM’s, denk maar aan een uitlaatspruitstuk van een V6.24.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
cxfanatic schreef:Er ontstaan nu echter al problemen met bijvoorbeeld XM’s, denk maar aan een uitlaatspruitstuk van een V6.24.
Wat natuurlijk een typisch voorbeeld is van een onderdeel waarvoor je niet afhankelijk bent van de serieproductie van de fabrikant maar wat je gewoon op maat kunt laten maken als je het nodig hebt…
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Zullen we weer terugkeren naar het topiconderwerp en niet naar de praktische invulling van het oldtimerrijden anno 2050?
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Deze attitude heeft de FEHAC dus ook bewerkstelligd:
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Op zich kwa actievoeren. Ik denk dat we de enorme animo en actiebereidheid moeten gebruiken om mensen bewust te maken, zonder het publiek lastig te vallen, maar wel op een manier wat in het nieuwskomt, en misschien ook iets wat de overheid gewoon geld kost. Ik denk aan mannen met oldtimers die met vlaggen bij snelheidscontroles staan om mensen te waarschuwen dat ze er zijn, een oldtimertaxiservice als er weer teveel bladeren op de rails liggen, dat soort zaken. Die ludieke actie met de cadeaudozen over de roodlichtcamera’s zou een beetje ter inspiratie kunnen dienen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik vrees met grote vreze dat er aangestuurd wordt op een dagenkaart. Nogmaals, beste FEHAC en anderen, dat is voor mij, en velen met mij, de meest irritante regeling die je kunt bedenken.
Ik rijd namelijk weinig kilometers per jaar en die wil ik gewoon in mijn leuke Citroënnetjes rijden. Als ik er verplicht een modern ding bij moet nemen en vervolgens een jaarplanning moet maken om met mijn GSA’jtes te rijden, dan is voor mij de lol eraf. Dan kan ik ze net zo goed demonstratief in de fik steken. Ik ben immers toch geen liefhebber…
Dat stoort mij ook enorm, dat de indruk wordt gewekt dat iemand die een oldtimer als zijn standaard vervoersmiddel gebruikt geen liefhebber zou zijn. De FEHAC doet er zelfs nog een schepje bovenop door te zeggen dat het haaks op het behoud van het mobiele erfgoed staat. Wat een flauwekul!
Als ik een paar jaar geleden niet per ongeluk in GSA’tjes was gaan rijden en was begonnen met die zelf te onderhouden, dan zouden er intussen meerdere loop-sloopgevallen plat zijn gemaakt die nu nog vrolijk rondrijden en/of in de stalling staan te wachten op beter weer… Gewoon met geldige apk en lopende verzekering.
En zo zijn er velen die veel tijd, liefde, geld en energie in auto’s stoppen terwijl ze die gebruiken waarvoor ze destijds zijn geproduceerd: rijden. Ook wij zijn echte liefhebbers! Erken dat a.u.b.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 25627
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
+1
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
sans-pareil schreef:Ik denk aan mannen met oldtimers die met vlaggen bij snelheidscontroles staan om mensen te waarschuwen dat ze er zijn, een oldtimertaxiservice als er weer teveel bladeren op de rails liggen, dat soort zaken. Die ludieke actie met de cadeaudozen over de roodlichtcamera’s zou een beetje ter inspiratie kunnen dienen.
Ja, precies!
Kijk, zoiets is tenminste positief! laten we daar met z’n alen in elk geval over nadenken. Dit soort acties kunnen ook tussen nu en 1 maart al plaatsvinden. Alle terrein dat we voor die tijd gewonnen hebben is meegenomen.
@Midfriesland: Van de Fehac weet ik het niet, je zult mij in elk geval nooit horen zeggen dat een dagelijkse gebruiker van een oldtimer automatisch geen liefhebber is. Dat het een gebruiker is, is iets anders.
Dus een auto gebruiken (dagelijks) of af en toe uit de stal halen voor de hobby, daar in zit het cruciale verschil in deze zaak. Let op: dit is niet een door mij bedacht standpunt, maar zo presenteert de Fehac het. Ik vraag me af of ze jou daarmee direct als niet-liefhebber willen bestempelen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
klinkt leuk, nu nog de uitwerking en coordinatie…..
Dan is zo’n GV een stuk makkelijker te regelen (en zal daardoor sneller doorgang vinden dan op allerlei plaatsen kleine ludieke acties, die om effect te hebben ook nog eens in de media belicht zouden moeten worden)
CX GTi Turbo 2 - All Black