Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009
- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
sans-pareil schreef:250 Moet haalbaar zijn met de huidige bak en motorsetup, want dat is als het goed is 5600tpm, en vermogen is er zat voor die snelheid (dat zou iets van 235pk moeten zijn). Als we op 320pk uitkomen deze keer, dan is dat in principe voldoende voor iets van 275km/h, maar dan moeten we bijna 6200tpm maken en dat zie ik niet zo zitten.
Je hebt mijn opmerking juist geïnterpreteerd Sans!
Ik had jouw signature voor ogen van Einstein over langer leven.
Ik denk dus ook dat het haalbaar is.
Ik denk wel dat je de voortrein uit elkaar trekt, met name de lagers, lagerbussen en stuurkogels. Waarschijnlijk gaan de aandrijfassen ook wat sneller naar God.
Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
mooi project dus, en steeds sneller
wilde de terminologie even zeker weten, maar LSD = Limited Slip Differentieel, toch ?
en mbt de opmerking van Jaap, de boel krijgt dan inderdaad wel op zijn lazer….
kan de CX dat wel hebben ? zeker als je een bochtje maakt en dan even stevig gas geeft…..
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Met 250 rechtuit rijden over een goeie weg valt wel mee. Het op zijn lager krijgen is het ergste bij sturende acceleratie, daar krijgen de aandrijfassen het ‘t zwaarst door, en het veel meer remmen wat je doet omdat je veel rapper op snelheid bent.
LSD is inderdaad een Limited Slip Differential.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Hallo Evert Jan,
ben benieuwt naar je bevindingen omtrent het Quaife diff.
gr
Harry Martens
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik ook
Zowiezo lijkt het alsof hij sneller optrekt ermee, alsof hij het vermogen beter brengt naar het grippende wiel, ook minder torque steer.
Tot zover goed dus.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Heb je last van torque steer ondanks de diravi? Hoe kan dat?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Omdat het torsie in de aandrijfas is. De richting van de voorwielen is niet de veroorzaker, het is de elasticiteit van het metaal van de aandrijfas die het doen, vreemde variaties in wieldraaisnelheden dus.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Check!
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009
- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Hoe bevalt je LSD van Quaife in de praktijk?
Ik ben ook benieuwd naar hoe die koppeling het nu doet na een tijdje rijden.
Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De quaife heeft effekt, dat merk ik nu al. De boel is nog steeds niet ingeregeld, dus ik houd het vrij beperkt, maar je voelt dat het vermogen wat beter verdeeld wordt.
De koppelling functioneert verder ook prima, alleen dat geluid… dubbelplaatskoppellingen mogen schijnbaar geluid maken, maar ik weet nog niet of dit teveel is. Weggrijden blijft bij zulke koppellingen interessant, maar ik heb ook nog wat stationair gerommel op m’n lijstje staan, dus dat maakt het ook nog beter. Ik twijfel nog over of ik de boel er nog een keertje uit til, en als ik dat doe, of dat niet te combineren is met het equal length uitlaatspruitstuk.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009
- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Klinkt heel interessant. Hoe staat het met het equal length spruitstuk project?
Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik heb een totaal van drie definitieve deelnemers, dus ik heb een prijs opgevraagd op basis daarvan. Dan gaan we kijken wat iedereen daarvan vindt.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De SV staat momenteel bij DP, Pieter zit op 300+pk en 600nm. Hoop dat de bak niet open splijt.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Zou die man in Amerika met z’n achterwiel aangedreven V8 DS ook zo’n traject doorlopen hebben? Om uiteindelijk maar over te schakelen op vrachtauto techniek?
Mijn vriendin schrikt er elke keer weer van als ik het gas in mijn auto bij 2500 toeren een keertje helemaal in trap. Jouw CX moet langzamerhand toch een kermisattractie worden voor gevorderden. Ik duim voor je dat de bak het aan kan.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
wowie ! dat moet een waanzinnige krachtexplosie zijn bij iedere keer als je het gaspedaal even aan raakt…...
en inderdaad, straks als je in het kader van je project de motor er weer eens uit hebt, de bak maar eens inspecteren (ook de opsluitplaat).
is dat met de andere turbo, en nieuw uitlaat spruitstuk ?? of andere grote upgrades ??
bon voyage straks !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje