Probleem, Xantia 2L sx 1994 is instabiel ( swalkt over de weg )
Beetje een Ford Taunis gevoel.
Rubbers achterzijde vervangen.
Is dit een bekend euvel bij de Xantia.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: Wegligging
Maak een afspraak bij een veerbollenspecialist. Die kunnen je in mum van tijd zeggen wat de staat van de veerbollen en de rest van het hydraulisch circuit is. Duur? Soms ben je voor een paar tientjes al klaar, met nieuwe bollen moet je rekenen op een bedrag richting 180 euro. Koop je geen schokdempers voor! Andere mankementen even niet meegerekend uiteraard…
Specialisten op dit gebied zijn bijvoorbeeld Chyparse in Soest en Renard in Beneden-Leeuwen.
Ik kan je helaas niet helpen Bobmiep, maar aangezien je nieuw bent hier: welkom
Schijt aan originaliteit.
met nieuwe bollen moet je rekenen op een bedrag richting 180 euro. Koop je geen schokdempers voor!
Ik begin steeds meer spijt te krijgen dat ik geen BX heb gekocht, nieuwe schokdempers onder mijn ZX kosten het dubbele
Gezien de leeftijd van je auto kan het inderdaad het veersysteem zijn of zaken zoals lagers, draagarmen en dergelijke. Gewoon even laten checken.
Overigens zijn Xantia’s wel gevoelig voor zijwind evenals verkeerde bandenspanning.
Michaël,
Xantia 1.8 X, 1993,ORGA 5996,Opera Rouge, 185.000 km, http://www.xantiaclub.net lid, kentekenplaathouder,
Er is meer dan Xantia alleen…
ZX1.4i schreef:met nieuwe bollen moet je rekenen op een bedrag richting 180 euro. Koop je geen schokdempers voor!
Ik begin steeds meer spijt te krijgen dat ik geen BX heb gekocht, nieuwe schokdempers onder mijn ZX kosten het dubbele
Maar vergeet ook de Veerpoten niet…die nog weleens willen kraken/piepen/kreunen….of rammelen.
Dat is een kwaal die nog weleens bij BX’en voorkomt (die toch allemaal minstens 10 jaar of ouder zijn)...ook oudere Xantia’s hebben trouwens nogal eens die kwaal.
En dan heb ik het nog niet eens over de rest van het HP-veersysteem….drukregelaars…of laat staan de *Octopus* (een soort knooppunt van de HP-leidingen wat onder de motor op het subframe zit…en als die lek is, trek dan je knip maar open.
Dus is het maar zeer de vraag of een BX zoveel goedkoper is dan een ZX v.w.b. dit soort zaken.
Maar natuurlijk zie ik je graag rijden in een BX.
wegligging
Bedankt in ieder geval, ik maak een afspraak met chypartse in Soest.
Wanneer het euvel is verholpen zal ik dat laten horen.
Succes
Sinds wanneer ligt het aan de veerbollen als de auto als een dweil over de weg gaat? Ik heb het ook maar dat komt door die @#%#$pirelli,s