Weet iemand de gewichtsverdeling van de C6 tussen de voor- en achteras? Ik kan het nergens vinden. Accu zit achterin, ik neem aan dat dat voor de gewichtsverdeling is? Mij valt verder op dat de velgen achter sneller vies worden van remstof dan de velgen voor. Bij mijn vorige auto’s was dat altijd andersom (b.v. C5 II). Komt dit ook doordat er meer gewicht achterin zit? Het lijkt me dat de auto voorin zwaarder zou moeten zijn vanwege de motor… Ik was gewoon benieuwd hoe het nu zat.
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
In het boekje staat inderdaad geen gewichtsverdeling van de 1.871kg zware, lege auto. De 3.0d mag met maximaal 464kg beladen worden tot 1.285kg op de vooras en 1.050kg op de achteras. Dat geeft toch wel een idee dat er bij een lege auto veel meer gewicht op de voor- dan op de achteras rust. Overigens zie ik bij de mijne duidelijk meer remstof op de voorste velgen dan op de achterste…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De gewichtsverdeling kan 50-50 zijn, dan houd je alsnog dat de voorremmen meer stof afgeven dan achter.
De voorremmen zijn groter en door het remmen verschuift het gewicht altijd naar voren.
Het zou natuurlijk wel kunnen dat er achter zachtere blokjes geplaatst zijn dan voor, dan slijten deze sneller (geven meer stof af) dan de hardere blokjes voor.