Benzinefilter
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 712

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 23 november 2012 08:20 PM

Wie kan mij zeggen waar het benzinefilter zit? Gaat om een ax 954 uit 1994. En kan ik deze vervangen door een universeel exemplaar, of moet dit een specifiek ex. zijn?

2e vraag: Ik wil de remblokken vervangen. Heeft deze ax een slijtindicator?

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  

cotr
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 110

Gepost: 23 november 2012 11:12 PM
  [ # 1 ]

Benzinefilter zit achter de linkerdorpel voor het achterwiel. Lijkt me redelijk universeel, zo’n filtertje.
Remblokslijtage zit er bij mn 1.1 uit 93 wel op, ik denk bij jouw ook wel. Maar je hoeft ze natuurlijk niet aan te sluiten.

Profiel  

dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 24 november 2012 10:45 PM
  [ # 2 ]

Dag Ruud,

Omdat dit onderdeel nogal storingsgevoelig bleek te zijn, (vocht en draadbreuken) zijn de draadjes heel vaak niet aangesloten. Aan de veerpoten zit een rubber koppelstuk waar deze draadjes aangesloten moeten worden. Van mijn eigen AXen sluit ik ze ook nooit aan. Bij elke 10.000km beurt kijk ik de remmen altijd helemaal na.
Hoe is het trouwens met de Panhard????
Groeten,
Dirk

Profiel  

rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 712

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 25 november 2012 12:33 AM
  [ # 3 ]

Hallo Dirk,

Dank voor je bericht. De AX moet groot onderhoud hebben en wilde op voorhand het e.e.a. weten. Leuk je hier op het forum te treffen!
Ik heb de Panhard nog steeds. Nu al 18 jaar. Helaas is er vorig jaar tijdens een rit naar Noord-Frankrijk een klep afgebroken. Het kostte mij flink wat tijd om een andere cylinder te vinden, maar die heb ik een paar maanden geleden in Luxemburg gevonden. Deze moest ook nog eens opgeknapt worden. Nu binnenkort bij Wim Boers (hij is nog steeds onze magazijnmeester) zuigers halen en dan ga ik de boel weer in elkaar zetten. Dus over enige tijd moet de mooie roffel hopenlijk weer klinken.
Je voormalige voiture is dus nog steeds in goede handen!

Groet,
Ruud.

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook