Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Sja, ik rijd nog wel elke maand een kilometer of wat op benzine, maar door een slang die toch sneller slechter werd dan ik dacht zal die pomp het voor zijn kiezen hebben gehad? Je weet het niet.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zie het alweer. Een echte knakenrijder. Lekker belastingvrij op gas rondkachelen maar onderhoud ho maar. Een ECHTE liefhebber had al lang gezien dat de benzineslangen minder werden en ze preventief (laten) vervangen. Maar ja, die doorrijders komen liefst maar één keer per jaar bij de garage, natuurlijk alleen voor oliewissel en apk, en tja, dan krijg je dat hé... onbegrijpelijk dat je een gekoesterde klassieker als een bx-nix zo slecht behandeld…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
De BX liefhebber heeft gesproken
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Ten tijde dat mijn ouders nog al hun Renaults op gas hadden, gaf de garagist aan dat je sowieso eens per zoveel kilometer/eens per week/eens per maand even een tiental kilometers op moet benzine rijden, als je auto omgebouwd is naar gas - zelfs als de motor start op benzine en na een X aantal seconden overstapt op lpg. Lijkt me sowieso geen lastige “karwei”.
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
waterman schreef:Ik zie het alweer. Een echte knakenrijder.
verdikke, ben ik toch door de mand gevallen.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
waterman schreef:Ik zie het alweer. Een echte knakenrijder. Lekker belastingvrij op gas rondkachelen maar onderhoud ho maar. Een ECHTE liefhebber had al lang gezien dat de benzineslangen minder werden en ze preventief (laten) vervangen. Maar ja, die doorrijders komen liefst maar één keer per jaar bij de garage, natuurlijk alleen voor oliewissel en apk, en tja, dan krijg je dat hé... onbegrijpelijk dat je een gekoesterde klassieker als een bx-nix zo slecht behandeld…
Ik zie het alweer; weer zo`n nutteloze afkrakende post van deze moderator zonder respect voor de mensen die op technisch vlak minder ontwikkeld zijn. Je had deze post ook op een respectvolle manier kunnen plaatsen en toch subtiel het advies te geven eens vaker langs de garage te gaan voor een inspectie.
Forumregels welke in deze post worden overtreden:
6. Discriminatie, racisme, schelden en uitlokken van geweld
Het is verboden om op welke manier dan ook te discrimineren, racistische uitlatingen te doen, te schelden of (verbaal) geweld uit te lokken. Probeer problemen op te lossen met vriendelijke woorden of zwijg als dit het beste is. Discussies over politiek of religie zijn niet gewenst op dit forum.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
O wat leuk, we gaan met regels zwaaien. Kennelijk heb je niet helemaal door dat mijn post pure ironie is, zoals de eigenaar van dit topic zelf al wél door heeft..
Maar goed, regel 2:
2. Heb respect voor moderators.
Moderators zijn er om het forum in goede banen te leiden en je niet dwars te zitten. Denk dus niet dat moderators je willen afstraffen of iets dergelijks. Heb respect voor de moderators en hun acties. Ze steken heel veel tijd in het forum en zorgen dat het forum gangbaar blijft!
Kom je er niet uit met een moderator? raadpleeg dan een administrator.
Ga in géén geval je conflict uitvechten in een topic. Doe je het toch, dan riskeer je een ban.
Regel 6 zal ik je ook even verklaren, ik denk dat je niet helemaal snapt waar die over gaat namelijk.
Als ik mijn ironische post even doorlees zie ik namelijk geen discriminatie, geen oproep tot geweld en ook geen gescheld. Regel 6 spreekt van hoe men problemen onderling zou moeten oplossen, echter tot jij ging posten was er nog helemaal geen probleem….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Het bijna jaarlijkse geëtter met benzineslangen, zelfs bij auto’s die altijd op benzine rijden;
-wat is er toch met die benzine aan de hand
-bestaan er geen slangen die nagenoeg niet verouderen (silicone misschien?)
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Zou het niet te maken hebben met de veranderingen van de chemische samenstelling van de benzine. Ik geloof dat er ongemerkt toch steeds meer ethanol wordt vermengd in de Europese benzine soorten. Nu heb ik begrepen dat juist rubbers/slangen door deze stof aangetast kunnen worden.
auto cv, vw kever 1600 x2, r19, volvo 480 x3, cx 2500D, cx 2400 pallas, Bx 1.4 TE, Bx 1,6 TGI Break, 2x xantia, c3
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
RON 98 tanken, dan heb je daar geen last van, van die ethanol.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Natuurlijk bestaat er een oplossing. Kost ongeveer 20 euro per meter en het heet “Gates Barricade”. Die slangen zijn speciaal gemaakt voor de moderne brandstof. Gebruiken we voor de SM sinds kort ook.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Thanks!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
waterman schreef:Natuurlijk bestaat er een oplossing. Kost ongeveer 20 euro per meter en het heet “Gates Barricade”. Die slangen zijn speciaal gemaakt voor de moderne brandstof. Gebruiken we voor de SM sinds kort ook.
dank voor de tip!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
En zo zie je weer dat het zin heeft om ook dit soort problemen op het forum te plaatsen. Advies komt vanzelf naar je toe. En het betekent ook dat ik eens vaker met mijn hoofd onder de motorkap moet duiken. Het controleren van slangen kan iedereen natuurlijk prima zelf doen.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zie hier verder: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/218981/
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste