14 van de 18
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
De BX Break 1.4E van Patrick => Verkocht
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 25 november 2012 02:13 PM
  [ # 196 ]

Sja, ik rijd nog wel elke maand een kilometer of wat op benzine, maar door een slang die toch sneller slechter werd dan ik dacht zal die pomp het voor zijn kiezen hebben gehad? Je weet het niet.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 november 2012 03:52 PM
  [ # 197 ]

Ik zie het alweer. Een echte knakenrijder. Lekker belastingvrij op gas rondkachelen maar onderhoud ho maar. Een ECHTE liefhebber had al lang gezien dat de benzineslangen minder werden en ze preventief (laten) vervangen. Maar ja, die doorrijders komen liefst maar één keer per jaar bij de garage, natuurlijk alleen voor oliewissel en apk, en tja, dan krijg je dat hé... onbegrijpelijk dat je een gekoesterde klassieker als een bx-nix zo slecht behandeld…  nono

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 25 november 2012 03:54 PM
  [ # 198 ]

De BX liefhebber heeft gesproken Laughing

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 25 november 2012 05:16 PM
  [ # 199 ]

Ten tijde dat mijn ouders nog al hun Renaults op gas hadden, gaf de garagist aan dat je sowieso eens per zoveel kilometer/eens per week/eens per maand even een tiental kilometers op moet benzine rijden, als je auto omgebouwd is naar gas - zelfs als de motor start op benzine en na een X aantal seconden overstapt op lpg. Lijkt me sowieso geen lastige “karwei”.

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 25 november 2012 05:38 PM
  [ # 200 ]
waterman schreef:

Ik zie het alweer. Een echte knakenrijder.

hmz
verdikke, ben ik toch door de mand gevallen.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 25 november 2012 05:45 PM
  [ # 201 ]
waterman schreef:

Ik zie het alweer. Een echte knakenrijder. Lekker belastingvrij op gas rondkachelen maar onderhoud ho maar. Een ECHTE liefhebber had al lang gezien dat de benzineslangen minder werden en ze preventief (laten) vervangen. Maar ja, die doorrijders komen liefst maar één keer per jaar bij de garage, natuurlijk alleen voor oliewissel en apk, en tja, dan krijg je dat hé... onbegrijpelijk dat je een gekoesterde klassieker als een bx-nix zo slecht behandeld…

Ik zie het alweer; weer zo`n nutteloze afkrakende post van deze moderator zonder respect voor de mensen die op technisch vlak minder ontwikkeld zijn. Je had deze post ook op een respectvolle manier kunnen plaatsen en toch subtiel het advies te geven eens vaker langs de garage te gaan voor een inspectie.

Forumregels welke in deze post worden overtreden: 

6. Discriminatie, racisme, schelden en uitlokken van geweld
Het is verboden om op welke manier dan ook te discrimineren, racistische uitlatingen te doen, te schelden of (verbaal) geweld uit te lokken. Probeer problemen op te lossen met vriendelijke woorden of zwijg als dit het beste is. Discussies over politiek of religie zijn niet gewenst op dit forum.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 november 2012 06:04 PM
  [ # 202 ]

O wat leuk, we gaan met regels zwaaien. Kennelijk heb je niet helemaal door dat mijn post pure ironie is, zoals de eigenaar van dit topic zelf al wél door heeft.. Grin

Maar goed, regel 2:

2.  Heb respect voor moderators.
Moderators zijn er om het forum in goede banen te leiden en je niet dwars te zitten. Denk dus niet dat moderators je willen afstraffen of iets dergelijks. Heb respect voor de moderators en hun acties. Ze steken heel veel tijd in het forum en zorgen dat het forum gangbaar blijft!
Kom je er niet uit met een moderator? raadpleeg dan een administrator.
Ga in géén geval je conflict uitvechten in een topic. Doe je het toch, dan riskeer je een ban.

Regel 6 zal ik je ook even verklaren, ik denk dat je niet helemaal snapt waar die over gaat namelijk.
Als ik mijn ironische post even doorlees zie ik namelijk geen discriminatie, geen oproep tot geweld en ook geen gescheld. Regel 6 spreekt van hoe men problemen onderling zou moeten oplossen, echter tot jij ging posten was er nog helemaal geen probleem….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 25 november 2012 06:22 PM
  [ # 203 ]

Het bijna jaarlijkse geëtter met benzineslangen, zelfs bij auto’s die altijd op benzine rijden;
-wat is er toch met die benzine aan de hand
-bestaan er geen slangen die nagenoeg niet verouderen (silicone misschien?)

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
jamooga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 116
Geregistreerd: 21-10-2008

Gepost: 25 november 2012 06:25 PM
  [ # 204 ]

Zou het niet te maken hebben met de veranderingen van de chemische samenstelling van de benzine. Ik geloof dat er ongemerkt toch steeds meer ethanol wordt vermengd in de Europese benzine soorten. Nu heb ik begrepen dat juist rubbers/slangen door deze stof aangetast kunnen worden.

auto cv, vw kever 1600 x2, r19, volvo 480 x3, cx 2500D, cx 2400 pallas, Bx 1.4 TE, Bx 1,6 TGI Break, 2x xantia, c3

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 november 2012 06:27 PM
  [ # 205 ]

RON 98 tanken, dan heb je daar geen last van, van die ethanol.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 november 2012 06:28 PM
  [ # 206 ]

Natuurlijk bestaat er een oplossing. Kost ongeveer 20 euro per meter en het heet “Gates Barricade”. Die slangen zijn speciaal gemaakt voor de moderne brandstof. Gebruiken we voor de SM sinds kort ook.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 25 november 2012 06:30 PM
  [ # 207 ]

Thanks!

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 25 november 2012 07:58 PM
  [ # 208 ]
waterman schreef:

Natuurlijk bestaat er een oplossing. Kost ongeveer 20 euro per meter en het heet “Gates Barricade”. Die slangen zijn speciaal gemaakt voor de moderne brandstof. Gebruiken we voor de SM sinds kort ook.

dank voor de tip!

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 25 november 2012 08:00 PM
  [ # 209 ]

En zo zie je weer dat het zin heeft om ook dit soort problemen op het forum te plaatsen. Advies komt vanzelf naar je toe. En het betekent ook dat ik eens vaker met mijn hoofd onder de motorkap moet duiken. Het controleren van slangen kan iedereen natuurlijk prima zelf doen.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 november 2012 08:00 PM
  [ # 210 ]

Zie hier verder: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/218981/

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
14 van de 18
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook