Vandaag laten doen bij de werkelijk ongekend leuke club Citroen dealer Johan Oldenhage in Nieuw Vennep.
Kost iets meer dan motoroliewissel maar ik kan verzekeren dat het werkt.
De zwarte olie eruit en nieuwe erin. Over met gieren in toeren, niet weten welke verzet te kiezen, stoten….opgelost
Aanrader
Complimenten!
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Top, mooi dat het geholpen heeft
Ik heb mijn bak preventief laten flushen , m.i. zeker een aanrader ...
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Hoeveel kilometers had hij met die olie gelopen?
Ik heb in februari ook de olie van m’n Aisin6 laten verversen door JO, ik was toen “proefkonijn”
Dat was bij een km stand van 160.000 km.
Bij 130.000 km was er al eens 3 liter ververst, dat was dus maar een deelverversing.
Bij de flush van JO wordt alle olie vervangen.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Hallo JW,
KM stand is 133000
Zo…., en bij die kilometerstand was de olie al echt zwart? Was er nog iets van de oorspronkelijke rode kleur in te zien?
En wat zei JO daarvan?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
TonW, ik ben je al voorgegaan, puur preventief bij 120k. Ik had (nog) geen klachten.
Toptent daar.
gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Ik denk dat ik eens een ritje ga maken vanuit Belgie…en de rest ook eens laten beoordelen aan de 6
b.
Geldt dit overigens ook voor de 3.0 HDI? Die heeft toch een andere bak? Wat is nu het advies voor het aantal km om dot te laten doen?
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Om de 80K ....
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Voorlopig houden we inderdaad een verversingstermijn aan van 80.000 km.
Ik ben met een laboratorium bezig om een goede interval te bepalen. Daarvoor heb ik de afgelopen maanden verschillende monsters van oude olie opgevangen met verschillende kilometerstanden.
Daar is nog geen uitslag van.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Ojee, dan ben ik dus al te laat…
Auto schakelt overigens nog boterzacht.
Kan iemand mij ook vertellen wat de kosten zijn van het verversen?
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Voor de aisin 6 is dat 275 euro
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Op de bollenvuldag van het forum was ook Johan Oldenhage’s automaatspoelapparaat aanwezig. Toen een kandidaat gezocht werd voor een demonstratie, drong Rens’ 3.0d zich naar voren. Die had 140.000km op de teller staan, maar er waren nog geen klachten over schokkend schakelen. Alhoewel, bij het uitrollen voor een verkeerslicht ging het terugschakelen naar zijn één niet helemaal soepel meer…
De olie die eruit kwam, was zwart als teer. Ondanks dat ik niets gevoeld had, was het blijkbaar toch hard nodig. De proefrit erna maakte dat helemaal duidelijk. Daar de vervuiling zich langzaam ontwikkelt, merk je de verslechtering in het schakelgedrag nauwelijks. Als de automaat dan in een klap weer schoon is, dan merk je het verschil wel degelijk. Terugschakelen gaat nu volkomen ongemerkt. Rustig opschakelen ging ook voor de oliewissel nog goed, maar zelfs wanneer ik hem nu genadeloos op z’n staart trap, blijft hij boterzacht en laat niets merken. Fantastisch!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Hallo iedereen,
Op maandag 26 nov. 2012 langs geweest voor de olie op de automaat te laten verversen.
De wagen heeft 126000 km. ne C6 2.7 van april 2007. Volgende problemen waren er mee de automaat.
niet goed weten welke versnelling kiezen, precies dooslippen na opschakelen, heel bruut schakelen bij extreem optrekken, schakelmoment veel te laat (lees hoog in de toeren gaan en daar effe blijven hangen en dan met een enorme klap schakelen). nog al vreemd terug schakel gedrag.
Wel, bij deze kan ik wel zeggen en schrijven hier dat alle klachten verdwenen zijn.
Terug boterzacht schakelen zowel bij rustig als extreem rijgedrag.De automaat gedraagt zich terug gelijk als nieuw. Voor de rest is de wagen optisch nagezien en uitgelezen. Zelfde mankementen die reeds in Belgie waren vastgesteld hebben zij ook gezien. de hydraulische cilinders voor zweten en de beruchte silentblocs zijn versleten, Nu heb ik van de vriendelijke Johan een offerte om dit allemaal te laten maken gekregen die toch effe een pak voordeliger uitkomt dan hier in Belgie.Dus de komende weken mag Oldenhage mij zeker terug verwachten.
De 220 km enkele rit waren zeker de moeite.
mvg,
Benny.
Ook deze week even langs geweest bij Oldenhage.
Inderdaad nuchtere, accurate en complete service. Leenauto meegekregen ter vergelijk. Toch apart dat de Leen6 eigenlijk beter veergedrag had dan mijn eigen voiture. Nog eens induiken.
Foto’s werden nagestuurd van wat ander toekomstig onderhoud. Olierapport volgt na analyse ook nog.
Automaatolie zat er al 230.000 km in. Was uiteraard eveneens zwart. Mijn klachten met schakelen zijn nu praktisch verdwenen. Heel af en toe voel ik nog dat er een automaat onderin ligt.
Kun je wat meer vertellen over die automaat?
Welk type, in welke auto, met welke motor daaraan gekoppeld?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor