Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
idem voor mij, ik was wel één van de laatsten (of zelfs de laatste), waardoor ik plots alleen (buiten de mekaniekers dan) in de garage stond, hehe, maar het was de trip waard. Ook al om de gezichten achter de namen eens te zien.
En voor de CX heeft het ook opgebracht, de voorraadbol was blijkbaar stuk, en de achterbollen zijn ook weer bijgevuld (voorste waren nog goed) ze rijdt inderdaad merkbaar soepeler, en bij het parkeren kan mijn stuur weer lekker meevolgen
tot een volgende!
(en ik heb ook een nieuwe nederlandse uitdrukking geleerd voor als ze storm voorspellen: “uit je panty waaien”
De lekkerste groene oliebol uit mijn leven gegeten. Alleen dat was al de moeite waard.
Bedankt voor de organisatie en de goede zorgen.
GR Jamooga
auto cv, vw kever 1600 x2, r19, volvo 480 x3, cx 2500D, cx 2400 pallas, Bx 1.4 TE, Bx 1,6 TGI Break, 2x xantia, c3
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Het zijn heerlijke bollen. Kunnen we daar geen patent op aanvragen? Heerlijk zijn ze.
Toen ik thuis kwam heb ik nog even wat achterstallig onderhoud aan de C5 gedaan.
Derde remlicht gefixed en de antenne weer gemaakt.
Ben ik lekker de muziek aan het afstellen, kapt de accu er gewoon mee ..boehoeeehoeeeeeee
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
gekopieerd van mijn draadje uit het cx gedeelte
Dat was wel een ervaring! Met 25 meter zicht om 06:00 vanuit friesland naar Abbennes in een cx De gouden wet gold ook dit keer weer! Degene die van het verst moet komen, staat als eerste voor de deur: om 08:40 landden wij in Abbennes. Mijn cx was de eerste die aan de beurt was en om kwart over tien snorde madame met vers groen bloed en vijf nieuw op druk gebrachte bollen tevreden van de brug af. Bollen waren inderdaad ‘leeg’ en dat merk ik nu ook! Wat veert de auto nu weer geweldig zeg Na een paar groene oliebollen en een frikadel, verkoos ook ik het hazenpad en om 15:30 rolde mijn auto de loods weer in. Super terugreis gehad, alles doet het perfect aan/in de auto.
Ik wil mijn dank uitspreken voor dit forum en de geweldige dag. Zonder het forum had ik waarschijnlijk nooit een cx gereden en geen kennis gemaakt met gelijkgestemden. Ik vond het een topdag en ik ben - nu ik eigen rijdend materiaal heb - zeker vaker van de partij! Wat een geweldig forum hebben we toch.
Way out in the water, see it swimming.
Mannen van Van der Laan, heren van de evenementencommisie, ook ik wil graag even mijn dank uitspreken voor de top-organisatie. Het was een gouden idee, deze bollenvul-meeting, want wat liep dat gesmeerd zeg!
Leuk ook om weer wat bekenden en nieuwe bekenden gesproken te hebben en de oliebollen waren erg lekker.
Mijn CX veert nu ook weer zoals ik het gewend was toen ik haar kocht. Geen klappen meer als ik over een korte drempel zoef, de bollen vangen het prima op. En ze komt ook weer lekker vlot omhoog.
Helemaal top!
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Net nog even twee tientjes (wou dat het meer kon zijn, maar het budget is na vandaag ook weer een beetje op en de crisis raast hier ook door het huishoudboekje ) over gemaakt naar het forum als token voor mijn dankbaarheid. Ga zo door!
Way out in the water, see it swimming.
Vanmorgen na betaling van de rekening het geld wat ik over had in de donatiepot gegooid. Klonk een beetje hol. De volgende keer zal ik er maar weer rustig een briefje in laten dwarrelen.
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
van de voorpagina
Groene bollen: gevuld, vervangen en gegeten
Abbenes, 24 november – In dit vaak zo rustige dorpje onder de aanvliegroute van Schiphol is het een drukte van belang. Forummers komen met platte bollen en gaan met gevulde of vervangen bollen weer weg. Tussendoor laten zij zich ook de groene oliebollen goed smaken en praten zij elkaar weer eens bij. Wouter “demuywo” doet verslag van de bijeenkomst en van zijn belevenissen tijdens de reis.
Nadat dochterlief haar wekelijks uurtje zwemclub achter de rug heeft, sta ik te popelen om te vertrekken naar Abbenes, benieuwd naar wat de staat van mijn veerbollen zal zijn. Natuurlijk moet de dame nog even wat aandacht hebben; bij het starten van de CX spuit de benzine uit een van de slangetjes aan de injectoren. Gelukkig heb ik nog wat liggen en een kwartiertje later kunnen we vertrekken. Nu alleen nog een tankbeurt. “Zit er een gat in mijn tank of slaat die pomp hier niet af?”, vraag ik mezelf. “Ah, toch wel… slik, € € €.”
Na anderhalf uur in de regen in België kom ik Nederland binnengereden in de mist. Dat is fijn, zeker daar ik eigenlijk al lang dat relais voor mijn lichten eens geïnstalleerd moest hebben, maar ja. Af en toe voel ik eens hoe warm het daar wordt om mijn geweten te sussen. Een chocoladekoek of drie later komen we aan in Abbenes rond 14 uur en mag ik direct binnen en op de brug. Ze beginnen er direct met twee monteurs aan.
Ondertussen werk ik enkele bekertjes heerlijke koffie naar binnen en maak ik hier en daar een praatje met wat bekende forummers. Het is altijd leuk om te zien wie er nu schuilgaat achter al die mysterieuze namen zoals Cire, nietwaar?
We lopen eens naar het achterterrein. Daar staat ook nog wat, vooral CX GTi Turbo’s, een enkele SM en nog wat XM’s en andere koek. Het is duidelijk dat ze hier heel wat liggen hebben, een beetje overal rond. Weer binnen gekomen in de werkplaats, zie ik dat de CX aan de voorkant al gedaan is. Nu staat ze met haar kont omhoog. Ze doen er goed aan door. Je ziet dat men hier weet wat men doet, want even later is ze terug klaar, nog even de LHM bijvullen en ze mag gaan. Na controle bleek mijn voorraadbol gewoon stuk, en de twee achterbollen mochten ook bijgeblazen. Vooraan waren ze vreemd genoeg nog op druk.
Ondertussen is het 15 uur en ben ik plots precies de laatste, nog even afscheid nemen en we rijden met een zalig geveerde CX en met werkende lichten de mist in, voor terug een drie uur durende plezierreis. Nou ja, plezier… In België maakt de mist weer plaats voor hevige regen, maar ach, het is lekker warm in de CX en ze veert heerlijk over ’s lands wegen!
Toen demuywo aankwam, waren al veel hydraulisch geveerde forumauto’s hem voorgegaan. Bollen werden op druk gebracht en bollen werden vervangen, LHM werd bijgevuld of ververst. Terwijl de monteurs van Autobedrijf Van der Laan druk doende waren met stalen bollen, pruttelden de oliebollen in het frituurvet, LHM-groene oliebollen. Het moet gezegd, ze zien er wat vreemd uit, maar ze smaken er zeker niet minder om. De forummers genieten ervan tijdens het bandentrappen, de monteurs tussen het harde werken door.
Voor deze gelegenheid hebben de monteurs van Van der Laan versterking gekregen van collega’s van Garage Johan Oldenhage. Zij hebben het inmiddels al beroemde automaatspoelapparaat bij zich. Wanneer een vrijwilliger gezocht wordt voor een demonstratie, biedt zich direct een C6 3.0d met 140.000km ervaring aan. De olie die uit de bak komt, is zwart als teer. Het contrast met de verse, rode olie is in het apparaat duidelijk zichtbaar. Natuurlijk wordt de auto onmiddellijk na het verversen door een groepje forummers getest. Het oordeel is unaniem: “Hij schakelt perfect!” Sommigen menen ook dat hij beter veert dan voorheen, maar dat moet het placebo-effect van de groene oliebollen zijn geweest.
De evenementencommissie van Citroën-Forum.nl, monteurs van Van der Laan en Johan Oldenhage, bedankt voor het harde werk! Forummers, bedankt voor de gezelligheid! Wie nog wil napraten of foto’s delen, kan dat hier doen.
tekst: demuywo en RensKorevaar, foto: sans-pareil
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Leuke verhaal!
Ik lees dat ik weer iets gemist heb…
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Shit, vergeten….had graag even komen kijken.
Totaal aantal Berichten: 1595
Geregistreerd: 27-06-2010
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Een aantal foto’s:
demuywo fotografeert zijn CX
DS 23ie van Arjan Verkade
Amerikaanse Benz onder een Duitse SM
Geconcentreerd stuurt Rens Korevaar de snoek van Arjan Verkade over de A44
Rens en Arjan
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Jammer dat ik de meiden moest halen. Ik had wel even mee gewild… Nog nooit gesnoekt.
Totaal aantal Berichten: 1595
Geregistreerd: 27-06-2010
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Ook de achtertuin bij Van der Laan is leuk:
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/